• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extreem veel SPAM vermomd als "Out of the office" meldingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter manriki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

manriki

Even een vraagje aan jullie gebruikers. De laatste 2 weken krijg ik opeens extreem veel SPAM die door de Ziggo filters heenkomt. Het gaat om allerlei mails die vermomd zijn als "out of the office" meldingen. Hebben meer mensen hier last van ?

(kan Ziggo misschien zijn filtering hierop aanpassen?)
 
Zijn het geen echte 'out of the office' berichten, replies op een spammer welke uw adres gebruikt als afzender?

Is mij ook wel eens gebeurd.
 
Zijn het geen echte 'out of the office' berichten, replies op een spammer welke uw adres gebruikt als afzender?

Is mij ook wel eens gebeurd.

Het zijn geen echte out of office berichten. Maar dat geeft het subject wel aan.
 
Hi!



Heb je er een aantal, met de headers erbij dan kunnen we daar naar kijken.

Bye,
Raymond.

Ik forward nu eerst de mail naar mijn hotmail account, daar worden ze wel goed gefilterd, waarna ze weer terug gaan naar mijn ziggo. Tis wat omslachtig maar werkt prima.
 
Ik forward nu eerst de mail naar mijn hotmail account, daar worden ze wel goed gefilterd, waarna ze weer terug gaan naar mijn ziggo. Tis wat omslachtig maar werkt prima.

Heb je nu wel een voorbeeld doorgestuurd naar Raymond ?
(dan kunnen meer mensen profiteren als die er ook last van zouden hebben)
 
Heb je nu wel een voorbeeld doorgestuurd naar Raymond ?
(dan kunnen meer mensen profiteren als die er ook last van zouden hebben)

Nog niet. De spam komt nu uit in mijn hotmail account. Daar kan ik geen email headers van lezen, dus ook niet doorsturen naar Raymond. Ik zal op een rustig moment mijn forwards wel weer aan gaan passen zodat ik de spam wel weer binnen krijg in mijn ziggo box.

Wat wel opvalt is dat deze spam echt in golven komt... 3 dagen niet, en dan opeens (zoals dinsdag) van 7 uur 's ochtends tot 9 uur 's ochtends 60 spams. Typisch.....
 
Zijn het geen echte 'out of the office' berichten, replies op een spammer welke uw adres gebruikt als afzender?

Is mij ook wel eens gebeurd.
Die krijgen wij nu heel veel... vanuit Google Groups, Yahoo Groups met inderdaad een reply-to adres wat van ons is.
 
Dit is een relatief nieuwe manier van SPAM versturen. Het werkt als volgt: Een spammer maakt een email adres aan bij een gratis provider, zoals [email protected]. Hij logt in op dat account en stelt de out-of-office assistant in. Hierin zet hij zijn SPAM boodschap. Vervolgens heeft hij een programma op zijn computer staan, waarin hij een lijst met email adressen heeft geplaatst. Dat programma stuurt mailtjes naar [email protected] met bij ieder mailtje een mail adres van de de lijst. Aangezien dit gewone nette mailtje zijn, worden ze gewoon doorgelaten. Vervolgens zegt de gmail server dat er een out-of-office assistant aan staat en zal dus het ingestelde SPAM bericht naar het reply adres gestuurd worden. Aangezien dit mailtje als out-of-office reply van een valide server komt, wordt het door de meeste mail servers doorgelaten zonder dat er een spam scanner naar kijkt.

Een beetje een technisch verhaal geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan