Extreem blokkerig beeld

Robkro

Quality Member
Berichten
2.304
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb de laatste tijd heel veel last van blokkerig beeld. Vreemd genoeg op alle zenders maar niet op de streamingdiensten. Ik heb de coax kabel vervangen met een nieuwe kabel met keurmerk maar dit heeft het euvel niet verholpen. Wat zou een oorzaak kunnen zijn?
 
Heb je een kant en klare kabel gekocht?
Want de connector moet ook ,dicht, zijn.
Zenders een opnieuw gezocht?
Met wat voor box kijk je?
Meteen kijken of je box de meest recente software erop heeft.
Had je voorheen geen blokvorming?
 
Een slecht signaal, je kunt wel 1 kabel vervangen maar het gaat om de kabels, pluggen, wandcontactdozen, aop, splitters, etc. Alles moet goed zijn. En dan is er ook nog een mogelijkheid dat het aan het binnenkomende signaal ligt, dus dat het buiten de woning ligt.

Streaming is IP based, daarbij krijg je geen blokjes maar als het coax signaal slecht is gaat de internet verbinding ook vanzelf haperen en valt de streaming op den duur stil.

Het beste is om te testen op de plek waar de kabel de woning binnen komt, is het daar goed.. ligt het aan de binnen installatie.
 
Heb je een WiFi apparaat in de buurt van je TV? Een Chromecast kan bijvoorbeeld de frequentie storen van bepaalde kanalen. Een andere mogelijkheid is dat je versterker na het AOP niet meer goed functioneert, of juist te veel versterkt.
 
Heb je een kant en klare kabel gekocht?
Want de connector moet ook ,dicht, zijn.
Zenders een opnieuw gezocht?
Met wat voor box kijk je?
Meteen kijken of je box de meest recente software erop heeft.
Had je voorheen geen blokvorming?
Ik heb een nieuwe kabel gebruikt die ik nog van Ziggo had. Ik heb een Next en die heeft de laatste software.
 
Ik heb een nieuwe kabel gebruikt die ik nog van Ziggo had. Ik heb een Next en die heeft de laatste software.
het begint bij de aansluiting (aop) van Ziggo, als die verouderd is komen ze die gratis vervangen.
heb je een fotootje van je aansluiting(en)?
 
Slechte kabel heb je uitgesoten.
Maar begin bij het begin en controleer op slechte verbindingen.Beweeg ook de kabels in de buurt van de connectors om te controleren op losse, slechte contacten. Haal alle connectors eens uit de apparaten (splitter(s), eventuele versterker, AOP) en stop ze terug zodat eventueel vuil en corrossie verdwijnt
 
Terug
Bovenaan