• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extra zenderpakket Chinees vervalt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re:

Het was alleen leuk als je de taal kan verstaan. Ik heb gezien toen de kaart alles liet zien. Het nieuwskanaal was al qua beeldkwaliteit niet best (leek wel een internetverbinding).

Ik hoop dat Ziggo deze ruimte goed kan besteden (lees: toevoeging die voor veel mensen nuttig is). Persoonlijk zou ik of een HD-kanaal erbij willen zien of anders een nieuw pakket bijvoorbeeld een duits pakket.
 
Ik hoop dat Ziggo deze ruimte goed kan besteden (lees: toevoeging die voor veel mensen nuttig is).

Deze twee zenders verwijderen levert helemaal niet zoveel ruimte op, omdat ze beide met vrij lage bitrate worden doorgegeven; Phoenix CNE met gemiddeld 2,7 mbps, Phoenix Infonews met gemiddeld 2,0 Mbps voor het videodeel. Samen zo'n 5 Mbps (inclusief audio), Nauwelijks genoeg voor een fatsoenlijk SD-kanaal en al helemaal niet voor HD. De omzetting van streams naar QAM256 levert naar verhouding veel meer ruimte op (zo'n 12 Mbps per stream)

bitrates_phoenix.png


Nou zit deze transportportstream wel behoorlijk vol, maar dat komt niet door ruimtegebrek. Op andere streams is nog meer dan genoeg ruimte.

bitrates_ts7.png


Voorbeeld van andere streams waar nog wel ruimte is (alle streams met minder dan 3 Mbps en de lokale streams buiten beschouwing gelaten);

stream 1: 10 Mbps
stream 3: 18 Mbps
stream 4: 5 Mbps
stream 10: 16 Mbps
stream 13: 15 Mbps
stream 14: 5 Mbps
stream 16: 4 Mbps
stream 19: 7 Mbps
stream 27: 7 Mbps
stream 33: 13 Mbps

Zomaar 100 Mbps beschikbaar, begin maar vast daar zenders voor te verzinnen....

Sommige andere streams lijken overvol te zitten, dus een kleine reorganisatie zou wel eens aan de orde kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan