• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

extra wifi punt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jamesjones
  • Startdatum Startdatum
J

jamesjones

Ik heb een "extra wifi punt" van Ziggo aangeschaft omdat ik boven ook goed bereik wilde hebben.

In de meterkast komt bij mij het ziggo signaal binnen op nog een UBEE modem.
Op dit modem zit een Archer C7 aangesloten. Dat werkt allemaal prima.

Nu heb ik boven dus die "wifi punt" aangesloten en dat gaat ook prima uiteraard. Goed signaal en je kan je devices aansluiten en krijgen ze ook een ip-adres van de Archer C7 router.
Ik heb dezelfde SSID boven en dus op zich pakken devices dat zelf op.

Alleen komt er nu steeds een probleem met mijn devices die op de Archer C7 aangesloten zijn als je beneden bent en dan naar boven loopt.
Daar switch je dus van Router/Access Point en dan duurt het lang voordat je weer (hetzelfde) ip-adres krijgt. En als je dat eenmaal hebt dan heb je wel verbinding maar geen internet!

Lijkt net of je device dan de weg kwijt is en nog geregistreerd staat op de router beneden. (dat is ook zo want ik zie daar nog in de statistics staan).

Hoe is dit op te lossen? Heeft iemand ook dat probleem gehad?
 
Lijkt net of je device dan de weg kwijt is en nog geregistreerd staat op de router beneden. (dat is ook zo want ik zie daar nog in de statistics staan).

Dit deel klopt wel, want beneden staat de router die de IP adressen uitdeelt, ook al verbind je met een accespoint elders.

Wat er wel mis gaat zie ik echter niet.
 
Heb je het draadloos netwerk van beneden en boven opgeslagen en bij beide aangevinkt automatisch verbinding maken?

Ook al hebben ze hetzelfde SID en wachtwoord, voor computerapparatuur blijven het toch aparte netwerken en daarom beide opslaan.
 
De devices maken verbinding alleen hebben geen internet. Je kan ze dus niet opnieuw opslaan.
 
Dat het even duurt voor er word omgeschakeld kan wel kloppen.
Eigenlijk moet dit gewoon werken, maar als alternatief misschien boven een andere SID en wachtwoord als beneden instellen?
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met twee netwerken met zelfde SID en wachtwoord en zo opgelost.

Als je dat niet wilt moeten wij verder zoeken.
Werk jij bv met vaste IP adressen?
Heb je een beveiliging die naar MAC adres lijkt.
 
Ik heb nu geen mac beveiliging nu.

Werk wel met dhcp reservations,dus vaste ip's.
 
Dat werken met gereserveerde IP adressen (DHCP reservations) zou wel eens het probleem kunnen veroorzaken.

Kun je eens testen met dynamisch toegewezen IP adressen?
 
Dat heb ik ook getest maar lijkt niet de opossing. Zal het nog eens proberen..
 
Helaas werkt dat niet....
maakt geen verschil of het apparaat een vaste ip krijgt of niet.
 
Terug
Bovenaan