J
jamesjones
Ik heb een "extra wifi punt" van Ziggo aangeschaft omdat ik boven ook goed bereik wilde hebben.
In de meterkast komt bij mij het ziggo signaal binnen op nog een UBEE modem.
Op dit modem zit een Archer C7 aangesloten. Dat werkt allemaal prima.
Nu heb ik boven dus die "wifi punt" aangesloten en dat gaat ook prima uiteraard. Goed signaal en je kan je devices aansluiten en krijgen ze ook een ip-adres van de Archer C7 router.
Ik heb dezelfde SSID boven en dus op zich pakken devices dat zelf op.
Alleen komt er nu steeds een probleem met mijn devices die op de Archer C7 aangesloten zijn als je beneden bent en dan naar boven loopt.
Daar switch je dus van Router/Access Point en dan duurt het lang voordat je weer (hetzelfde) ip-adres krijgt. En als je dat eenmaal hebt dan heb je wel verbinding maar geen internet!
Lijkt net of je device dan de weg kwijt is en nog geregistreerd staat op de router beneden. (dat is ook zo want ik zie daar nog in de statistics staan).
Hoe is dit op te lossen? Heeft iemand ook dat probleem gehad?
In de meterkast komt bij mij het ziggo signaal binnen op nog een UBEE modem.
Op dit modem zit een Archer C7 aangesloten. Dat werkt allemaal prima.
Nu heb ik boven dus die "wifi punt" aangesloten en dat gaat ook prima uiteraard. Goed signaal en je kan je devices aansluiten en krijgen ze ook een ip-adres van de Archer C7 router.
Ik heb dezelfde SSID boven en dus op zich pakken devices dat zelf op.
Alleen komt er nu steeds een probleem met mijn devices die op de Archer C7 aangesloten zijn als je beneden bent en dan naar boven loopt.
Daar switch je dus van Router/Access Point en dan duurt het lang voordat je weer (hetzelfde) ip-adres krijgt. En als je dat eenmaal hebt dan heb je wel verbinding maar geen internet!
Lijkt net of je device dan de weg kwijt is en nog geregistreerd staat op de router beneden. (dat is ook zo want ik zie daar nog in de statistics staan).
Hoe is dit op te lossen? Heeft iemand ook dat probleem gehad?