• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extra tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Madtrooper
  • Startdatum Startdatum
M

Madtrooper

Hey iedereen,

Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht voor op mijn kamer, maar ik weet niet juis hoe ik best de coaxkabel ga moeten aansluiten.
Op de moment zijn er al 3 tv's aangesloten, op een versterker waar maar net 3 tv's op kunnen aangesloten worden, dus daar kan hij al niet meer bij.
Ik weet dat er verschillende manieren zijn, zoals een grotere versterker? een 2e versterker? een splitter ergens op een van te tv's plaatsen? ik heb echt geen idee wat ik best kan doen... De coax vanaf de modem/ versterker gaat ook een 25 meter lang zijn.

Alvast bedankt ;)
 
Moeilijk antwoord te geven. Ik weet niet hoe sterk het signaal binnenkomt, hoe alles is aangesloten en welke kabels en connectors er gebruikt worden.

Even simpel. Hoe is nu de kwaliteit van het beeld op de tv's?
Is die goed, dan kun je met weinig kosten het volgende proberen:
Neem de 2 kortste kabels naar tv's en sluit die via een splitter op 1 uitgang van de versterker aan.
Laat de middellange kabel op 1 uitgang zitten en sluit op de vrijgekomen aansluiting de kabel naar jouw tv aan.
Meestal werkt dit goed.

Krijg je nu een ergens slecht beeld, dan moet je gaan versterken.
Een 2e versterker plaatsen achter de eerste is meestal niet zo'n goed idee. Beter kun je dan de 3 voudige versterker door een 4 voudige vervangen.
 
De kwaliteit van de 3 tv's is niets mis mee ;)
Maar zou het niet mogelijk zijn om een splitter in een van de tv's te steken en zo verder te gaan naar mijn nieuwe tv? want dan zou de coax ook veel korter mogen zijn enzo, of gaat dit geen goede kwaliteit leveren waarschijnlijk?
 
Als de kwaliteit van het beeld goed is, is het signaal dat ook en zal 1 keer extra splitsen waarschijnlijk wel werken.
Als blijkt dat het niet gaat, kun je coaxkabel weer verlengen (f-connectors en f-connector koppelstuk) en een van de andere oplossingen gebruiken.

Je hebt het over een splitter insteken. Hopenlijk bedoel je dan niet zo'n plastic geval, want die zijn bijna altijd waardeloos. Koop minstens een metalen, maar nog beter eentje met f-connectors.
 
Hey ik zou nog eens iets wille vrage ^^
Heb net geprobeert om me pc aan te sluiten op myn nieuwe tv, dit lukte redelijk goed, buiten 1 ding, het beeld van de tv trilt... heb een beetje in de instellingen rond gekeken en wanneer ik de tv ¨"PIP" activeer dan is het beeld plots perfect? ik begrijp niet waarom, en als die PIP aanstaat krijg je zo een kader in je scherm waar je gewoon tv op kunt kijken, maar dit wil ik niet atm^^

Hoe zou ik dit trillen kunnen wegwerken?

Mvg,
 
De videosignalen van een videokaart in een computer zijn niet altijd de stabielste.
Gebruik in ieder geval een goede kabel en zorg dat de instellingen in je computer (videokaart) goed staan.

Sluit je het aan via een monitorkabel, zorg dan dat je de resolutie en beeldverversingsfrequentie goed hebt staan.
Dus niet hoger dan je tv aankan. Zie daarvoor de handleiding van je tv.
 
Terug
Bovenaan