• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extra tijd NA het programma

Berichten
36
In het menu een optie om bij een geprogrammeerde opname extra tijd NA het programma op te nemen, keuzemogelijkheden o.a. AUTOMATISCH

Iemand enig idee als dit werkt en zoja .. HOE dit werkt ? Word de opname daadwerkelijk verlengd als t eind vd geprogrammeerde uitzending uitloopt ?

Ik heb vooralsnog op 5 min extra ingesteld maar t gebeurt al te vaak dat een programma meer dan 10 min of nog langer begint en dus ook later eindigt, en om nou meteen standaard 15 min extra in te stellen is wel wat veel van t goede, optie 10 min extra heb ik nog overwogen maar die is er helaas niet

Voor t gemak hier de menustructuur : Menu - opties - instellingen - opnamen en herinneringen - opnamen - tijd na het programma
 
Hoe automatisch werkt weet ik niet, ik zou zeggen probeer het met een willekeurig programma. Wat ik wel weet is dat je ook handmatig er zoveel minuten bij kunt doen als je wilt. Maar dan werkt de extra minuten die je bij de opties instelde niet meer. Dus als je na elk programma vijf minuten er automatisch bij doet werkt dit niet als je er handmatig tien minuten bij hebt gedaan.
 
Handmatig erbij is me bekend, deed t ook weleens op mn vorige DVR van UPC, maar dat kan niet altijd, met name niet als je een serie opneemt.

Gewoon uitproberen is natuurlijk een idee maar ik had gehoopt dat iemand hier al ervaring mee had
 
Mijn vermoeden is dat bij automatisch gebruik wordt gemaakt van VPS/PDC maar wegens het volledig ontbreken van documentatie blijft dit een gok.
https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_Delivery_Control

Zelf niet geprobeerd, ik heb altijd slechte verhalen over VPS/PDC gehoord. Ik gebruik zelf altijd 30 min na, je hebt per slot van rekening 75 (HD)-270 uur ruimte voor opnames.
 
Uhhh .. kan me vergissen maar is t niet zo dat VPS/PDC al jaren niet meer gebruikt word ? Werd sowieso niet gebruikt door de commerciele zenders meen ik :)

Heb nog gedacht aan de EPS ( elektronische programmagids ) maar volgens is bij EPG enkel de programmering real-time en word bij uitloop niets aangepast

Wil niet meteen 30 min extra instellen, lees dat de schijf toch wel redelijk vol raakt ( door de HD beelden )

Naja .. ga t gwn uitproberen zoals spooky voorstelde .. moet dan wel even wachten tot ik constateer dat een progr te laat begint en dan gauw optie AUTOMATISCH kiezen en opname starten, s kijken als ie doorgaat tot einde programma
 
Bij automatisch wordt bij mij geen enkele serie opgenomen. Ik heb dus 5 min. voor en 5 min. na ingesteld. Nu worden de series wel goed opgenomen. Behalve als ze wat uitlopen, dan mis ik toch nog het laatste stuk.
Gisteravond dus toch maar 15 min. na ingesteld. Bij het bekijken van de opname stop ik toch zelf als het programma is afgelopen. Meestal wordt het opgenomen programma dan ook meteen gewist: ik zal het toch niet nogmaals bekijken en dan hou je wat beter het overzicht (toch nog wel lastig zonder lijstweergave overigens ;) ).
 
Misschien een idee om bij een programma wat regelmatig veel uitloopt, zelf de eindtijd in te stellen en een programma wat niet vaak uitloopt het bij de tijd te houden wat je automatisch hebt ingesteld. Dus bv 5 of 15 minuten
 
Hmmm .. heb geprobeerd met automatisch extra tijd maar zo te zien betekent dat enkel automatisch 2 min extra ( zowel bij voor als na de ingestelde tijden, daarom duurt een ingestelde opname van 30 min met zowel voor en na op auto 34 min )

Losse opnames zijn geen probleem want als die uitlopen is het meestal maar een paar minuten en als ik 5 min extra instel komt alles goed :)

Probleem ligt bij de series, zo neem ik voor mn vriendin alle afleveringen van GTST op en daar begint men meestal te laat mee, begintijd vaak tussen de 8 en 13 min later

Heb een voorlopige oplossing, althans dat zou het moeten zijn :)

Standaard heb ik ingesteld na programma 5 min extra

Bij de series waarvan ik weet dat ze (bijna) altijd te laat zijn ( op het moment GTST ) heb ik ingesteld :

Mijn media > Mijn DVR planner > selecteer serie > Wijzigen > Eindtijd > Bevestigen > Frequentie

Eindtijd +15 min, bij frequentie heb ik optie MA t/m VR gekozen

In scherm met begintijd, eindtijd en freq nieuwe instellingen gecontroleerd met optie controle, ziet er goed uit

Maar helaas, hierna terug met BACK en alles staat weer op de oude instellingen, zal dit bij BUGS melden
 
Volgens mij moet je als laatste op opnemen klikken en dan gaat het goed.
 
spooky067 zei:
Volgens mij moet je als laatste op opnemen klikken en dan gaat het goed.

Heb dat geprobeerd en inderdaad, dan werkt alles zoals het hoort :) .. thnx :)

Wel vreemd dat men gekozen heeft voor deze menustructuur ( NOGMAALS bevstigen door op opnemen te klikken ) want in wezen heb ik door op BEVESTIGEN te klikken al bevestigd dat de eindtijd gewijzigd moet worden
 
Terug
Bovenaan