• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extra Mediabox waardeloos

Berichten
10
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds een tijdje een extra Mediabox in de slaapkamer. Installatie was allemaal makkelijk zat en de eerste week werkte het hele gebeuren prima.
Echter nu is het één en al ellende. Opstarten duurt een eeuwigheid of werkt gewoon helemaal niet soms. Enige remedie is dan de stroom er af en opnieuw proberen.
Wanneer het dan uiteindelijk wel werkt is het maar de vraag hoelang het werkt want het beeld valt spontaan weg en gaat dan volledig op zwart. Soms een fractie van een seconde, soms dusdanig lang dat ik de box maar weer opnieuw start om weer beeld te krijgen.

En hier betaal ik dus 5 euro per maand voor... Ik ben best een tevreden Ziggo-abonnee, maar de extra Mediabox heeft mij absoluut nog niet kunnen overtuigen...
 
Misschien moet je de box en HB aanpassen zodat ze in hetzelfde netwerk zitten. Oftewel HB via de GUI aanpassen door ik heb geen bestaand netwerk te kiezen en dan met een laptop en netwerkkabel te vebinden. laptop in de range zetten van het eigen ip adres wat de HB dan heeft. Dan de waardes via de gui aanpassen naar bijvoorbeeld
upload_2017-11-26_20-2-33.png

Dit afhankelijk van je eigen netwerk. dat van mij zit in 192.168.1.xxx
De extra box dan ook op dit netwerk zetten en bedraad aansluiten. Werkt bij mij uitstekend.
 
Of misschien zit TS op MoCa, en moet hij de bekabeling nalopen.
 
Sinds een tijdje een extra Mediabox in de slaapkamer. Installatie was allemaal makkelijk zat en de eerste week werkte het hele gebeuren prima.
Echter nu is het één en al ellende. Opstarten duurt een eeuwigheid of werkt gewoon helemaal niet soms. Enige remedie is dan de stroom er af en opnieuw proberen.
Tot hier ervaren wij ook vaak dezelfde problemen.
Maar als hij het eenmaal doet, dan blijft hij (meestal) ook goed werken
 
Het is inderdaad wel handig om te weten op welke manier je verbonden bent, middels MoCA, wifi of netwerkkabel. De laatste werkt het stabielst. Verwacht echter dat het met het aanpassen van de netwerkconfiguratie opgelost is, dit is namelijk het router deel en wordt alleen gebruikt als extra router functie (dit zit er weer in omdat de Horizon ook als modem kan functioneren), maar dit kan je natuurlijk uitproberen. Kom je er zelf niet uit? Dan horen we het graag, stuur ons dan een privebericht met je postcode+huisnummer, samen met een toelichting over hoe het aangesloten is en wat je zelf al geprobeerd hebt, dan kijken we wat de volgende stap naar een oplossing wordt.

Groet,

Jelle - Ziggo
 
Heb MoCa en precies dezelfde problemen. Al jaren. Test al voor het live gaan met de box, maar het blijft drama. Geen mogelijkheid om UTP naar de slaapkamer te leggen helaaas. Diverse mails en privé conversaties met @Anne-Ziggo blijft niets opleveren. Laatste keer zou het zelfs aan een tijdelijke storing in de wijk liggen.... daar heb je geen jaren last van.
Het is slikken of stikken. Oplossingen zijn er nog niet helaas.
 
Heb MoCa en precies dezelfde problemen. Al jaren. Test al voor het live gaan met de box, maar het blijft drama. Geen mogelijkheid om UTP naar de slaapkamer te leggen helaaas. Diverse mails en privé conversaties met @Anne-Ziggo blijft niets opleveren. Laatste keer zou het zelfs aan een tijdelijke storing in de wijk liggen.... daar heb je geen jaren last van.
Het is slikken of stikken. Oplossingen zijn er nog niet helaas.

MoCa gaat toch alleen over je interne coax huis netwerk, dus als je dat niet werkt moet je het daar zoeken. Waarschijnlijk zit er een component tussen die de signalen niet goed doorlaat lijkt me.
 
MoCa gaat toch alleen over je interne coax huis netwerk, dus als je dat niet werkt moet je het daar zoeken. Waarschijnlijk zit er een component tussen die de signalen niet goed doorlaat lijkt me.

Alles al vervangen. Versterkers geplaatst. Niets helpt. Lijkt echt aan de mica verbinding te liggen. Ziggo raad dit niet voor niets af.
 
Misschien moet je de box en HB aanpassen zodat ze in hetzelfde netwerk zitten.

Die zitten altijd in hetzelfde netwerk (UTP)... de rest van je relaas is onzin inzake de Extra Mediabox XL.
Je kunt de Extra Mediabox XL naar believen wel een gereserveerd adres meegeven, maar een ander netwerk? Onzin.
 
MoCa gaat toch alleen over je interne coax huis netwerk, dus als je dat niet werkt moet je het daar zoeken. Waarschijnlijk zit er een component tussen die de signalen niet goed doorlaat lijkt me.

ik heb zelf de Extra Mediabox ook via MoCa en de Webcare hier zegt niet voor niets dat je beter UTP kunt gebruiken. Ik kan je garanderen dat mijn materiaal allemaal perfect in orde is want ik heb alle kabels/wandcontactdozen/etc. vervangen na bliksemschade eerder dit jaar en ik heb nog steeds een aantal keer per week een signaal storing terwijl de hoofdbox dan wel gewoon beeld geeft. Het is niet heel erg storend want meestal na een paar seconden weer beeld nadat het storing 2020 of 8099 heeft aangegeven.

Ik heb het "plezier" gehad om hem drie keer te moeten installeren en elke keer heb ik meerdere malen nodig gehad om hem goed te kunnen linken met de hoofbox. Het MoCa systeem is gewoon niet superstabiel en de MediaboxXL heeft echt een vrij nauwkeurig signaal nodig om smetteloos te werken maar het werkt voorlopig goed genoeg en beter dan de WiFi-verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan