• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extra horizon box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter he man
  • Startdatum Startdatum
H

he man

Ik wil graag een extra horizon box (de kleine broer) aansluiten via utp.
Kan dit via het bestaande netwerk.

Situatie is dat ik een cisco router/modem heb, hieraan gekoppeld twee access points.
Aan Access point beneden de horizon box aan access point boven zou dan de extra horizon box komen.

Iemand enig idee of dat gaat werken of moet de utp van de horizon rechtstreeks in de extra horizon box?
 
het kan wel maar dan moet je dus je hele netwerk omgooien(router moet in ip range zitten die horizondvr gebruikt)

Het kan ook gewoon via wifi(gebruik ik hier nu sinds begin) en ook dat werk prima met clientbox, mits je goed signaal hebt, is immers 5Ghz band die gebruikt word tussen dvr en client.
 
Devil-Strike.net zei:
Het kan ook gewoon via wifi(gebruik ik hier nu sinds begin) en ook dat werk prima met clientbox, mits je goed signaal hebt, is immers 5Ghz band die gebruikt word tussen dvr en client.
Momenteel, sinds de nieuwe software, kun je wifi wel vergeten.
 
Hoi Devil strike,

wifi is geen optie ik heb de wifi op de horizon box beneden uitstaan gaf allerlei problemen.

Ik heb met Ziggo gebeld en zij gaven aan dat het niet kan omdat de horizonbox beneden langs de router (cisco in meterkast) moet
voor het signaal naar boven naar de extra mediabox.

getekend is mijn situatie zo: nas server
|
ap--cisco(3952) -----------------------------accesspoint beneden------------------|
| upc horizon media box
|
|
accesspoint boven------------------------pc (vast via utp)
|
|
|--------------------- extra horizon box (via utp aansluiten voor verbinding naar hoofdbox beneden).

vanaf mijn vast pc kan ik de upc horizon media box gewoon benaderen lijkt mij dus ook geen probleem als de extra horizon
box wil verbinden met de hoofdbox beneden?
 
Wifi geeft geen problemen hoor mits je 1 goed signaal hebt en 2 niet als een netwerk insteld, dus dvr alleen gebruiken voor tv kijken en streamen naar clientbox, zo werkt dat hier al sinds begin eigenlijk prima, zodra je de dvr ook in je netwerk hangt dan krijg je idd wel de raarste problemen.

Dat je de box kan benaderen klopt, maar de client ziet alleen de ip die dvr zelf uitgeeft. en laat dat nu net andere ip ranges zijn die de meeste routers gebruiken, met gevolg client kan geen verbinding maken wegens verkeerde ip uitgaven router ipv. dvr.

Oftewel client kan alleen connecten met ip's die de horizon dvr zelf uitgeeft.

Eenigste mogelijkheid is dus zorgen dat je modem/router in de zelfde ip range zit als horizon dvr en dan als ik me niet vergis dhcp op dvr uitzetten.

Hier how to om zowel modem/router als horizon in 1 en zelfde range tezetten.
https://ziggoforum.nl/posts/619702/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste devil Strike,

Jij schrijft dat "client kan alleen connecten met ip's die de horizon dvr zelf uitgeeft." maar mijn horizon box beneden heeft
een statisch ip-adres en dhcp wordt door de cisco uitgegeven.

Dus snap ik niet wat de horizonbox nog kan uitgeven zoekt de client in de standaard range van de horizonbox dus 192.168.192.x?

dank in ieder geval voor de tips ik ga kijken of ik mijn netwerk kan omgooien mooie klus bij 30 graden zometeen.... 8)
 
Ja in die richting hoe het precies zit weet ik niet, maar iemand hier in forum had het wel voorelkaar dat als je router zelfde ip range geeft die horizon dvr ook gebruikt het wel via eigen router/netwerk werkt.

Denk dus idd dat client op 192.168.xx.xx zoekt en dit kan je dus niet veranderen, dus ja is idd een klusje voor de 30c+ dagen :P

Hie meschien een oplossing: https://ziggoforum.nl/topics/54529/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Devil strike

Artikel gelezen zal zoals eerder gezegd netwerk moeten omgooien of misschien wachten tot de techniek alsnog aankan ga de komende
dagen dit eens lekker buiten uitwerken....... dank voor je moeite en tips
 
Daar ben ik weer.

Toch maar weer een extra horizon box besteld en nu via utp geprobeerd aan te sluiten :'( :'( :'( werkt niet.

Schijnbaar is samsung niet in staat net als alle andere apparatuur in netwerken het voor elkaar te krijgen dat data via routers en
switches kunnen, jammer.

Op advies van ziggo medewerker powerline adapater geprobeerd en jawel het werkt....... nou ja bijna dan krijg om de 10 minuten een
error 8099 op bijna alle zenders werkt dus niet optimaal.

Zijn er mensen met meer van deze problemen, ik heb sterk het vermoeden dat mijn hoofdbox zich niet goed gedraagt in het netwerk.
Zodra ik de powerline adapters aansluit kan mijn hoofdbox mijn nas niet meer vinden. Hoofdbox kan ik vanaf mijn pc gewoon benaderen maar een extra mediabox via powerline adapters ho maar dat is teveel gevraagd.

iemand suggesties
 
Terug
Bovenaan