• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extra all-in-1 modem alleen voor telefonie, hoe kom ik er vanaf?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter machuidel
  • Startdatum Startdatum
M

machuidel

Beste mensen,

Een half jaar geleden ben ik overgestapt van 24mbit naar de 60mbit (fiber power). Voordat ik was overgestapt naar 60mbit had ik een Thompson alles-in-1 modem met internet, telefonie en (wirless)router. Toen de monteur kwam heeft hij deze zo ingesteld dat deze alleen nog gebruikt kan worden als een telefonie-modem en een losse Cisco ED3.0 modem geplaats voor het Internet. Het internet loopt nu dus via de Cisco modem en de telefonie via de Thompson.

Het probleem voor mij is nu dat ik een eigen router wil gaan plaatsen en zoveel mogelijk af wil van onnodig extra apparatuur. Die Thompson modem staat daar maar met al zijn mogelijkheden en zend zelfs nog een WiFi signaal uit. Daarnaast valt hij ook nog regelmatig uit waarna ik hem moet restarten om weer telefonie te krijgen.

Mijn vraag is of 1 van de volgende opties een mogelijkheid is:
- De Thompson modem en de Cisco modem laten vervangen door een ED3.0 internet+telefonie modem?
- De Thompson laten vervangen door een simpele telefonie modem, dus zonder internet en router functie?
- Zelf een eigen ED3.0 internet+telefonie modem kopen en installeren?

Ik had ook al geprobeerd de Thompson modem zo in te stellen dat ik hem weer als router kon gebruiken. Helaas bleek dit geen mogelijkheid omdat alleen de coax aansluiting als WAN poort is te gebruiken.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Michael
 
Optie 1 zal waarschijnlijk niet gaan lukken, pas indien er technische problemen zijn wordt een modem vervangen.

Optie 2 bestaat niet

Optie 3 is niet mogelijk, je kunt alleen met een bruikleen-modem van UPC werken, niet met een eigen modem.

kortom, pas indien er om technische redenen een ander modem nodig is, zal dit gebeuren. Tot die tijd zal je de situatie zo moeten houden als dat het nu is.

Niet het antwoord waar je op hoopte, maar wel de realiteit.
 
Nou MartCom volgens mij is optie 2 wel mogelijk.

Die Thomson zou dan vervangen worden door een Arris 502 of 602.
Dat is er 1 zonder router en wifi , wel internet natuurlijk want
dat gebruikt je telefoon en je zal dan op die Arris een 0,80/0,80
verbinding hebben.
Met mogelijk bedoel ik technisch mogelijk maar of UPC dat
daadwerkelijk doet is vraag 2.
 
Op het moment dat een van de beide modems storing gaan vertonen wisselt UPC de twee modems om voor 1 ED3 modem Toen jij je abonnement afsloot was er nog geen VoIP ED3 modem beschikbaar. Die is er nu wel. Door van die twee modems een temaken word het signaal minder gedempt (weg halen van 1 splitter. Ik zou gewoon contact opnemen met de HD als je problemen blijft houden met telefonie
 
Wolter zei:
Nou MartCom volgens mij is optie 2 wel mogelijk.

Die Thomson zou dan vervangen worden door een Arris 502 of 602.
Dat is er 1 zonder router en wifi , wel internet natuurlijk want
dat gebruikt je telefoon en je zal dan op die Arris een 0,80/0,80
verbinding hebben.
Met mogelijk bedoel ik technisch mogelijk maar of UPC dat
daadwerkelijk doet is vraag 2.

Met wat je zegt heb je wel gelijk, maar hij vraagt naar een modem dat alleen voor telefonie bedoeld is, en dat bestaat niet. Het is altijd een internet/telefoniemodem (Behalve dan de "stoeptegels", maar die worden nu juist uitgefaseerd).

Bovendien geeft hij aan af te willen van een extra apparaat (internet/telefoniemodem), maar heeft kennelijk geen bezwaar tegen een extra apparaat (telefoniemodem).
Beetje vreemde gedachtengang in mijn optiek ;)
 
Nou Mart die stoeptegel is eigenlijk ook gewoon een
internet/telefoon modem enkel zit er geen etheraansluiting op ;)
 
Kan me vergissen natuurlijk maar ik dacht dat UPC tegenwoordig ook de Thomson TWG870 modems uitleverde, dat zijn ED 3.0 modems met telefonie en WiFi(N-standaard) ingebouwd.
(zie link: https://www.speedguide.net/broadband-view.php?hw=875 )
Zoiets zou voor jou een oplossing zijn, ik betwijfel echter of UPC jouw modems gaat omruilen voor de TWG870, omruilen doen ze eigenlijk alleen maar bij defecten/problemen, wat niet weg neemt dat je het natuurlijk altijd kan proberen omgewisseld te krijgen ;)
 
Zolang er niks kapot is zal UPC het niet omwisselen.
Als je daardoor een slechter singaal krijgt is het goedkoper voor UPC om een monteur het singaal op
te laten krikken , monteur is daar zo mee klaar.
 
Het is niet zo moeilijk om een modem onklaar te maken. En vervolgens word het netjes omgewisseld en je probleem is opgelost. :D
 
Niet zo handig dit als advies te geven op een forum waar UPC ook zit.
Zo worden de criteria enkel maar scherper of moet men straks
gaan bijdragen aan een nieuw modem ookal is ie zonder jou doen
stuk gegaan.Dat ga je dan krijgen als men jou 'advies' gaat
opvolgen.
 
Terug
Bovenaan