M
machuidel
Beste mensen,
Een half jaar geleden ben ik overgestapt van 24mbit naar de 60mbit (fiber power). Voordat ik was overgestapt naar 60mbit had ik een Thompson alles-in-1 modem met internet, telefonie en (wirless)router. Toen de monteur kwam heeft hij deze zo ingesteld dat deze alleen nog gebruikt kan worden als een telefonie-modem en een losse Cisco ED3.0 modem geplaats voor het Internet. Het internet loopt nu dus via de Cisco modem en de telefonie via de Thompson.
Het probleem voor mij is nu dat ik een eigen router wil gaan plaatsen en zoveel mogelijk af wil van onnodig extra apparatuur. Die Thompson modem staat daar maar met al zijn mogelijkheden en zend zelfs nog een WiFi signaal uit. Daarnaast valt hij ook nog regelmatig uit waarna ik hem moet restarten om weer telefonie te krijgen.
Mijn vraag is of 1 van de volgende opties een mogelijkheid is:
- De Thompson modem en de Cisco modem laten vervangen door een ED3.0 internet+telefonie modem?
- De Thompson laten vervangen door een simpele telefonie modem, dus zonder internet en router functie?
- Zelf een eigen ED3.0 internet+telefonie modem kopen en installeren?
Ik had ook al geprobeerd de Thompson modem zo in te stellen dat ik hem weer als router kon gebruiken. Helaas bleek dit geen mogelijkheid omdat alleen de coax aansluiting als WAN poort is te gebruiken.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Michael
Een half jaar geleden ben ik overgestapt van 24mbit naar de 60mbit (fiber power). Voordat ik was overgestapt naar 60mbit had ik een Thompson alles-in-1 modem met internet, telefonie en (wirless)router. Toen de monteur kwam heeft hij deze zo ingesteld dat deze alleen nog gebruikt kan worden als een telefonie-modem en een losse Cisco ED3.0 modem geplaats voor het Internet. Het internet loopt nu dus via de Cisco modem en de telefonie via de Thompson.
Het probleem voor mij is nu dat ik een eigen router wil gaan plaatsen en zoveel mogelijk af wil van onnodig extra apparatuur. Die Thompson modem staat daar maar met al zijn mogelijkheden en zend zelfs nog een WiFi signaal uit. Daarnaast valt hij ook nog regelmatig uit waarna ik hem moet restarten om weer telefonie te krijgen.
Mijn vraag is of 1 van de volgende opties een mogelijkheid is:
- De Thompson modem en de Cisco modem laten vervangen door een ED3.0 internet+telefonie modem?
- De Thompson laten vervangen door een simpele telefonie modem, dus zonder internet en router functie?
- Zelf een eigen ED3.0 internet+telefonie modem kopen en installeren?
Ik had ook al geprobeerd de Thompson modem zo in te stellen dat ik hem weer als router kon gebruiken. Helaas bleek dit geen mogelijkheid omdat alleen de coax aansluiting als WAN poort is te gebruiken.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Michael

