• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Externe USB schijf aan een Apple iMac

Berichten
17.521
Internet
  1. Odido
  2. Ziggo
Ik voor een kennis een nieuwe externe USB schijf van Samsung gekocht.
Zo'n type zonder voeding, lekker makkelijk.
De iMac herkent deze schijf dus totaal niet.....
Ik kan er niet heen om te kijken hoe of wat, hij begrijpt niet hoe en wat :laugh:
En ik heb geen Apple apparatuur waar ik zulke schijfjes mee kan formatteren.

Wat is het beste type format voor zo'n schijf aan een iMac?
FAT32, EXT3 of iets anders?
Kan iemand mij wat wijzer maken?
 
Als MacOS hem moet kunnen lezen en Windows niet kun je hem het beste op HFS+ formatteren op de Mac zelf (Schijfhulpprogramma). Is het de bedoeling om hem ook aan windows te kunnen hangen, en bestanden groter dan 4 Gb op te kunnen zetten moet je idd ExFat hebben. Bestanden kleinder dan 4 Gig = FAT 32 het beste icm windows en mac.

Let wel: als de schijf aan een Time Capsule moet hangen werkt ExFat niet. Wel FAT32 of HFS+.
NTFS zou ook nog kunnen, maar dan moet je op de Mac wel speciale drivers installeren. Er zijn genoeg open-source NTFS drivers te vinden op google.
 
Ironis zei:
Is het de bedoeling om hem ook aan windows te kunnen hangen, en bestanden groter dan 4 Gb op te kunnen zetten moet je idd ExFat hebben.

Klopt helemaal.
Het ExFat formaat deed de truc, ik kon met mijn Windows machine films en series op de USB schijf zetten en mijn kennis met zijn iMac kon het daarna afspelen.
Ik had er niet bij stil gestaan dat dit uitwisselen niet zonder meer ging, nu weet ik beter :)
 
Terug
Bovenaan