• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

exporteren opgenomen filmbestanden Cisco PVR?

Berichten
697
Vandaag staat op Nostalgienet in het teken van 175 jaar sporen.
Werk aan de winkel dus voor onze Cisco die normaliter op de slaapkamer staat te verstoffen.
Met Linux is het een peulenschil om opgenomen bestanden te exporteren naar NAS of anderszins.

Kan met onze -enige- UPC-mediabox zeker niet hè?
 
Klopt, kan niet.
Maar waarom gebruik je dan niet iets met Linux?
Of een DVB-C of DVB-T dongle in je NAS?
 
Jammer, bedankt voor je reactie Robert!
Zonder nu te veel in detail te treden en je te vermoeien met details:
ik heb twee DVB-C dongles in een DS214j en stream daarmee de ongecodeerde UPC-zenders naar mijn (satelliet) Dreambox.
Gaat prima maar bestaat er dus een mogelijkheid om ook de overige zenders (behorend bij starter) via die sticks te ontvangen?

Zo ja dan houd ik me graag aanbevolen
dank je
 
Ik heb, helaas, geen ervaring met deze dongles.
Wel vaak naar gekeken maar nooit de stap gezet om er eens eentje te kopen.
Het klinkt eenvoudig maar is dat wel zo?
 
Idd voor ongecodeerde zenders kan je usb dongle gebruiken, voor gecodeerde zenders kan je het vergeten, of je moet boxkey weten teachterhalen(maar daar gaan we verders niet op in omdat het niet mag :) )
 
OK, de deels historische spoorbeelden staan er inmiddels op. (hoop ik maar...)
Heeft iemand van jullie er zich misschien al eens gewaagd de harde schijf -tijdelijk- te demonteren en uit te lezen?
Zo ja, hebben de filmbestanden een TS-extensie?
 
Dat is in het verleden wel eens besproken op het forum, echter zonder resultaat.
De gegevens staan er aardig versleuteld op helaas.
Als ik wel eens wat wil bewaren speel ik het af en neem het op op een DVD-recorder.
Erg onhandig en voor HD zenders uiteraard ongeschikt.
 
Dank je opnieuw Robert.
Tjonge, ik begin mijn "open" Dreambox hierdoor steeds meer te waarderen, wat ik daar allemaal mee kan uithalen.....
(UPC hebben we indertijd eigenlijk uitsluitend voor het Internet binnengehaald en, toegegeven, daar nooit spijt van gekregen)

Geldt de beperking ook voor een Horizon of is die misschien minder gesloten?
 
Die beperking geldt, helaas, voor alle UPC apparaten.
Werkte die netwerkpoort maar gewoon, dan kon je de opgenomen programma's zo overzetten.
Maar helaas, dat kan niet en zal ook wel nooit komen?
 
Terug
Bovenaan