• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Even overstappen van Digital naar HDTV

Berichten
208
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zo het is weer eens tijd om over mijn ervaringen van UPC te vertellen.

Ik dacht leuk het EK in HD ipv Digitale televisie. Ik was al reeds eerder over gestapt van de standaard box naar de digital box met DVR en had deze keurig 1,5 jaar geleden retour gestuurd naar UPC.

Vervolgens belde ik met het bekende 0900 nummer van UPC die vertelde dat het binnen 10 dagen geregeld zou zijn.

Na 10 dagen (EK was reeds over) geen box. Opnieuw contact opgenomen met UPC maar die konden geen tracking nummer van TNT geven. Dus vroegen mij nog even geduld te hebben.

Na 21 dagen nogmaals gebeld. Het probleem was dat mijn standaard digital box nooit was aangekomen en daarom geen uitlevering gedaan werd van de HDTV box. Daarom werd ik doorverwezen naar het postkantoor om een bewijs van aflevering te krijgen (1,5 jaar geleden + het afzend formulier moest in de retourbox). Wat dus een onmogelijke zaak was.

Dit gemeld aan UPC die vertelde dat ik een brief had moeten ontvangen dat ze de box nooit hadden ontvangen (wat ik dus nooit heb gehad).

Wederom gebeld met UPC die maakte een case aan om vervolgens terug te bellen. En ik werd inderdaad teruggebeld.

"Meneer ik heb het uitgezocht, en u kunt inderdaad gebruik maken van de aanbieding 3 voor de prijs van 2".?????

Ik uitgelegd dat dit niet hetgene is waar ik voor gebeld had, waarna ik excuses kreeg en te horen dat hij twee klanten door elkaar had gehaald. Omdat hij nog geen oplossing had voor het feitelijk probleem kreeg ik te horen dat hij de volgende dag opnieuw zou terugbellen.

Waarschijnlijk was dit tijdstermijn in hondenjaren, want ik zit er nog steeds op te wachten.

Vervolgens nog maar eens gebeld, en meegedeeld dat ik op het punt sta om het contract te beïndigen. Waarna ik kreeg te horen dat het probleem is te verhelpen na overmaken van 170,-- euro i.v.m. vervangingswaarde.

Waar ik natuurlijk niet mee akkoord ging omdat de box gewoon in hun retourdoos is verzonden.

Tot vandaag wederom geen contact gehad met UPC dus wederom gebeld. Deze meneer zou het oude abonnement opzeggen en vervolgens een nieuwe HDTV abonnement aanmaken.

Ik hoop dat het nu eindelijk eens gaat lukken.

Eerst veel problemen met de facturering van Chello gehad. En nu weer Digitale Televisie.

De voorspelling is dan ook dat met het vrijgeven van de kabelnetten UPC het zwaar zal gaan krijgen.
 
Ik heb overigens nog steeds geen retour box gekregen voor mijn oude mediabox na de overstap naar HD, meer dan een maand geleden.
 
Dat was gelukkig geen probleem, ik kreeg de retourbox ruim voordat ik de nieuwe decoder had.

Bleek bij navraag dat dit 2 verschillende afdelingen waren.

Overigens moest ik wel weer apart bellen omdat ik toen bij het overstappen geen film 1 had.
 
Maar begrijp ik nu goed dat je 1,5 jaar geleden een box hebt ingeleverd en die is niet aangekomen?
En nu na 1,5 jaar kom je daar eigenlijk pas achter?

Als UPC je een brief gestuurd heeft en die is niet aangekomen dan blijft het toch geen 1,5 jaar stil?
 
Robert Koopman zei:
Maar begrijp ik nu goed dat je 1,5 jaar geleden een box hebt ingeleverd en die is niet aangekomen?
En nu na 1,5 jaar kom je daar eigenlijk pas achter?

Als UPC je een brief gestuurd heeft en die is niet aangekomen dan blijft het toch geen 1,5 jaar stil?
Nee,

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn standaard digitale box ingeleverd, vervolgens een digitale box gekregen met DVR functie.

Nu wil ik overstappen naar HDTV en kan dat niet omdat deze eerste box nooit is aangekomen.

Nee ik heb nooit een brief van UPC ontvangen dat deze niet is aangekomen.

In de tussentijd ook gewoon op mijn Digitale DVR gekeken zonder enkele problemen.

Dus kortom, als ik niet wou overstappen naar HDTV kon ik gewoon doorkijken en wist ik nog steeds van niets.

Na verzending dus op het postkantoor nooit meer iets van UPC op dat vlak vernomen.
 
Bovendien vind ik het niet normaal dat UPC terug belt. Vervolgens twee klanten door elkaar haalt en weer aangeeft terug te bellen. Om vervolgens nooit meer te bellen.
 
Ik had ook problemen toen ik de hdbox terug had gestuurd. Je moet de box pas opsturen als UPC je een doos heeft gegeven. Het papiertje van TNT heel goed bewaren, want de box wordt door een ander bedrijf ingezameld. Die willen ook wel eens fouten maken, maar zolang jij het briefje van TNT hebt sta jij sterk. Ik heb zelfs 2 lege dozen gekregen!!
 
janwillem zei:
Ik had ook problemen toen ik de hdbox terug had gestuurd. Je moet de box pas opsturen als UPC je een doos heeft gegeven. Het papiertje van TNT heel goed bewaren, want de box wordt door een ander bedrijf ingezameld. Die willen ook wel eens fouten maken, maar zolang jij het briefje van TNT hebt sta jij sterk. Ik heb zelfs 2 lege dozen gekregen!!
klopt als een bus. Maar na twee jaar ben ik ervan overtuigd dat je het blaadje wel eens weg kan gooien.

P.s. ondanks de beloften van UPC nog steeds niks ontvangen.
 
Nou het eind is gekomen van dit probleem,

Wederom na een aantal dagen gebeld omdat ik nog steeds niks had ontvangen. Vervolgens werd ik voor het ophalen van de box doorgestuurd naar een UPC winkel. Hier bleek dat er nog niks was geregeld. Maar dit werd goed opgelost door het personeel.

Ik werd door de helpdesk niet goed geïnformeerd dat ik meteen de oude box daar moest inleveren, maar toch dat had ik zelf ook kunnen weten.

Nu kijk ik uiteindelijk boven en beneden HDTV (meteen een extra box aangeschaft voor boven).

Wat wel weer een klein minpuntje was is dat je op de tweede box geen Film 1 kan krijgen zonder daar een apart abonnement voor af te sluiten.

Ach... het zal allemaal wel .... probleem opgelost.

Al had ik vaak het gevoel dat ik meer moest regelen dan dat UPC deed.

::)
 
Terug
Bovenaan