• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Even de weg kwijt...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Erwin Bakker
  • Startdatum Startdatum
E

Erwin Bakker

Ik loop al sinds hernieuwd overstappen (een ezel stoot zich toch telkens aan dezelfde steen) met mijn kop tegen het eeuwig in de weg zittende keukenkastje aan.

A2000 > Chello > UPC ... er is zo'n whiskey reclame met de slogan; Nothing changes... really, die is zo toepasselijk op dit bedrijf. :)

Enige tijd terug valt ineens de wifi verbinding weg en is het signaal een stuk zwakker geworden.
Wat blijkt, ook alle HD kanalen zijn verdwenen net op een moment dat ik bij UPC aan de lijn wilde hangen wanneer de toegezegde SyFy channel nu eens beschikbaar kwam. 'Toevallig' vind dit allemaal plaats nadat mijn mediabox is omgewisseld. Geen relevantie ertussen, natuurlijk niet. ::)

Sinds de overstap (of beter gezegd; terugstap) 1.5 maand voor de WK finale vorige jaar, na een aantal jaren via mijn werkgever internet en telefonie te hebben gehad, ben ik bezig geweest mijn Royaal DVR + HD + onbeperkt bellen EU abonnement te krijgen zoals ik dat wil, namelijk; alles waarvoor ik betaald heb.

Elke keer ontbreekt er iets. Dan weer het bellen, dan weer de HD kanalen, dan weer 20Mb ipv 60Mb internet, ga maar door. Heel veel mensen hebben toezeggingen gedaan en ik ben 2x thuisgebleven waarvoor 1x zelfs vrijaf genomen te hebben en dat uren in de wacht staan tijdens het bellen... agh, ik hoef het hier niet meer op te noemen want dit forum ontleent een groot deel van zijn bestaanrecht eraan :)

De vorige keer wist de monteur mij zelfs te vertellen dat ik mijn Onkyo niet ertussen moest zetten want; dat ondersteunde UPC niet... ik; serieus, zegt u nu dat UPC geen home cinema systemen ondersteund?

Een deed deze monteur ook al moeilijk over mijn hub achter de wifi. Hoe moet ik dan alle door UPC aangeboden diensten met internet ondersteuning in goede banen geleiden als er niet genoeg ingangen op de standaard wifi geleverde hardware zit?!

Ze wilden de mediabox niet omwisselen omdat hij niet stuk was en ik kon een rekening betalen. Mijn vraag; waarom kijken we dan nu naar een zwart beeld? Hij weer bellen, ja hij is toch stuk meneer. U krijgt een nieuwe box van mij... jaja nieuw zeg je....

Omdat er 5 wifi-netwerken in de buurt op kanaal 1 zitten en slechts 1 in de rest van het bereik, gaf een andere UPC collega mij het advies om van kanaal te veranderen maar daar mocht hij niet mee helpen. Leuke tip, maar ik ben toch geen wifi-engineer.

Toch weer eens gebeld vorige week en callcenter India met nieuw telefoonscript (feitelijk en niet denigrerend bedoel) weet mij te melden dat ik het aller-simpelste abonnement heb en dat er een storing bij hun zelf is waardoor ze mijn probleem niet kunnen melden, vervolgens begon hij voor de derde keer zeer slecht verstaanbaar zijn verhaal van voren af aan op te ratelen, echt, dat is toch geen service.

Ik weet het even niet meer.

Zelf ga ik niet rommelen. Ik leg uit wat het probleem is, blijf beleefd, heb geduld en wacht af. Vervolgens volg ik alle suggesties op die men doet en ga niet de wijsneus uithangen en het werkt gewoon niet!

Ik betaal gewoon bijna 80 euro per maand voor plat gezegd NED 1,2,3 analoog.

Iemand zinnige suggesties, dan zijn die van harte welkom.

(moet nog de modem e.d. toevoegen in profiel vanavond)
 
Profiel ge-update. Suggesties/feedback/TomTom... allemaal welkom.

Vergat nog te melden dat ik mijn dure verjaardagskadootje (zo'n Logitech remote) in de la heb liggen.
UPC beweert dat deze de oorzaak is van de bekende zwarte schermen. Wil ik best geloven, maar waarom dan wel bij ons maar niet bij vele anderen. Meten met twee maten en de gemakkelijkste weg kiezen, hou ik mijn kinderen voor, zijn eigenschappen van luie mensen.
 
Dat van die Logitech AB is in elk geval onzin. Die kan op zichzelf nooit oorzaak zijn van problemen met je mediabox.

Je hebt het kennelijk slecht getroffen met de ondersteuning door de HD. Heb je op dit moment nog steeds last van (technische) problemen? Dat is me niet helemaal duidelijk geworden uit je verhaal.
 
...en het klopt dat de mediabox niet altijd en met elk type homecinema systeem werkt. Je mediabox is in iedergeval niet stuk.
Heeft te maken met de copieeerbeveiliging (HDCP). Of dat nou de schuld van UPC of van de homecinema-set bouwers is weet ik niet.
Maar persoonlijk vind ik het makkelijker om de mediabox rechtstreeks op de TV via HDMI aan te sluiten, en dan het geluid via glas naar de mediabox. Voor het snelle TV kijk werk hoef je dan niet je hele homecinema-set aan te zetten.
 
Zojuist een bijna een uur aan de lijn gehangen.

Andere insteek gekozen namelijk niet internet maar televisie.
Na probleem uitleggen en de nodige verwarring welk abonnement ik nou heb gehad de afgelopen 7-8 maanden, werd ik doorverbonden met de afdeling 'billing'.

Dat was mij sinds augustus vorig jaar niet gelukt. Werd ook meteen opgenomen bij televisie, een verademing (dacht ik een uur voor ik ophing a 0,10cpm) :)

We zijn in een paar weken tijd van starter > starter dvr > starter hd dvr gegaan schijnbaar want opeens deden de HD kanalen het weer (vanmiddag nog niet, Nickelodeon op een ander kanaal dan vanavond. Krijg nu een bericht dat Nickleodeon is verhuisd van kanaal). Volgens de medewerker had ik nu dus starter hd dvr.

Die persoon heeft ALLES eruit gehaald en erin gezet; HD/DVR/Royaal/60Mb/Onbeperkt bellen+EU.
Nu moeten we 5 werkdagen geduld hebben en dan moet televisie het weer doen. Hij gaf aan dat het inderdaad verkeerd erin stond en gestaan heeft want ik had 540 euro betaald de afgelopen maanden en dat was bijna dubbel zoveel als het pakket wat ik had. Daarnaast was het feit dat ik een tijd geen DVR abo had maar wel al sinds dag 1 een Cisco HD DVR hier heb staan, een bewijs dat het nooit heeft geklopt.

Vervolgens gaf hij me het advies daarna contact op te nemen met internet afdeling overdag (!) om te praten over de verslechterde internet omstandigheden.

Ook is er een dossier aangemaakt voor een compensatie. Dat zou 2-3 weken duren voor ik ervan te horen krijg. De laatste keer in september duurde het een maand en kreeg ik een gratis Film1 film a 7,50 gecompenseerd (die we nooit hebben kunnen kijken :D).



'Snel tv' werk vind ik niet hoeven. Ik betaal voor het hele plaatje en ga niet zw kijken op een ktv. Glas snap ik niet helemaal, maar denk dat je zo'n spdif kabeltje bedoeld, die heb ik namelijk al. Ben alleen in alle draden ook de weg kwijt.:)

De Logitech haal ik er niet meer uit. Zonde, maar zijn er twee weken mbv Logitech forum mee bezig geweest om te eindigen met wat ze bij het forum een handshake-error noemde en eindigen vervolgens in een doodlopende discussie met UPC over ondersteuning en oorzaak van de problemen.

Wat ik nodig heb is een briefje bij de AH; gezocht, kabelontwarrer met verstand van 'alles in 1' communicatie. Eenmalig 50,-


Op mijn werk heb ik een dag lang mijn Samsung Galaxy tablet met de Wifi analyzer app aangehad. De signalen daar zijn contant en wisselen zelden van sterkte (gewoon simpele Sitecom zitten daar tussen).

De signalen hier in de buurt (7 netwerken waarvan 4-5 overlappend in regio kanalen 1-3) wisselen continue als kermislichten van sterkte.

Ik dacht; 9/10 keer los je zelf het meeste op, dus ik ben met mijn Samsung Galaxy tab en Wifi-analyzer app vanavond rondom het huis gelopen op zoek naar de mensen die bij mij thuis het signaal overlappen. De buurman rechts was er eentje van en die zei dat hij zijn wifi wel op kanaal 11 of 13 zou zetten want volgens de wifi scanner zat daar niemand anders. De buurman links zit al op kanaal 9, en daarmee zijn twee wifi netwerken van de regio kanaal 1-3 weg. Als dat wat oplost ga ik nog een rondje maken en kijken of nog iemand kan vinden die wil en weet hoe hij moet verhuizen. Mijn inziens is dat de beste oplossing; samen oplossen, niet afhankelijk zijn van een bedrijf. Laten we hopen dat ik gelijk heb en dit lukt.

Concluderend;
1 dag geduld om te zien of het wifi is verbeterd.
1 week geduld dus voor televisie problemen voordat ik het slechte internet signaal kan aanpakken.
1 maand geduld voor een oplossing voor het teveel betaalde maandgeld

Ik ben na 7-8 maanden bellen sceptisch maar hou u op de hoogte.
 
Erwin Bakker zei:
'Snel tv' werk vind ik niet hoeven. Ik betaal voor het hele plaatje en ga niet zw kijken op een ktv. Glas snap ik niet helemaal, maar denk dat je zo'n spdif kabeltje bedoeld, die heb ik namelijk al. Ben alleen in alle draden ook de weg kwijt.:)
Nu ben ik je even kwijt ??? Je betaald voor het hele plaatje, dus als je TV wilt kijken sluit je je mediabox aan op je TV, daar is hij immers voor gemaakt :) Wil je het geluid via je homecinemaset laten lopen dat moet je alleen audio aansluiten op je homecinema set. Indien je even het journaal wilt kijken hoef je op die manier niet je hele homecinema installatie aan te zetten. Wil je bijvoorbeeld een film kijken, dan kan dat uiteraard wel via de homecinemaset.

De Logitech haal ik er niet meer uit. Zonde, maar zijn er twee weken mbv Logitech forum mee bezig geweest om te eindigen met wat ze bij het forum een handshake-error noemde en eindigen vervolgens in een doodlopende discussie met UPC over ondersteuning en oorzaak van de problemen.
Ehhh... logitech ... handshake error? Er is gewoon een standaard profiel voor de afstandsbediening van logitech in combinatie met UPC. Je bedoelt toch niet de HDMI handshake error?
 
Uhm.... misschien zijn teveel XTC, paddo's of andere stimulerende middelen het probleem? Ik kan geen touw aan je verhaal vastknopen, vooral naar het einde toe, behalve dat je veel problemen hebt met UPC. Maar misschien ligt het aan mij?
 
Het leukste vind ik eigenlijk wel het "WiFi-probleem".

Je constateert dat er veel mensen in je omgeving op kanaal 1-3 zitten.
Vervolgens ga je hun allemaal af en vragen om op een ander kanaal te gaan zitten, rondlopen met een WiFi-analyzer, etc.

Je zou ook gewoon even je eigen netwerk op een ander kanaal kunnen zetten, was je in 2 minuten klaar geweest.
 
Jinx, het probleem is dat het 1 oplossing moet zijn aangezien je 1 oplossing afneemt (dat was ook de gedachte achter de Logitech ab). De ene keer wel/niet de stereo aanzetten is geen optie bij ons gezin.

De 'handshake error' is degene die hier beschreven word; Chelloo posting

Misschien dat ik ooit weer eens de tijd krijg om het allemaal opnieuw op te starten, maar beperkt technisch begrip (ondanks top ondersteuning van https://www.harmony-forum.nl en mensen hier op Chelloo), te weinig tijd en op dit moment ' geen zin meer', heeft mij doen besluiten het voorlopig voor gezien te houden.

@MartCom dit board was om 'even het hart te luchten'. Bedankt voor de opbouwende goed doordachte eenzijdige kritiek. Daar kunnen we echt wat mee na al die maanden vol plezier te hebben genoten van onze UPC aansluiting. We zijn blij dat onze buurman met zijn ADSL lijn de kennis en mogelijkheden had om binnen een paar minuten van kanaal te veranderen. Iets wat bij ons met ons hoge niveau van kennis en ruime mogelijkheden, nog niet opgekomen was. <- dat was cynisch bedoeld. ;) Het mag dan voor jou lacherig of komisch overkomen, voor ons was het binnen de kennis en mogelijkheden waar ik over beschik en heeft het tot een (tijdelijke) oplossing geleidt op een manier waar andere hopelijk ook nu op komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan