• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport geluid en breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
346
Een directe vraag aan anoniem:

1) Ik heb begrepen dat MK en Casema-gebied meer geluidskanalen hebben bij Eurosport, o.a. Engels commentaar. Waarom is dit nog niet bij @home. Ik zou dit een vooruitgang vinden!

2) Eurosport zou breedbeeld uitzenden, gaat dit gelijktijdig met HD-uitzendingen??

3) Komt Eurosport HD in het HD=pakket of zoals ik ook al heb gehoord in het Extra pakket? Dit laatste zou ik toejuichem aangezien HD straks de standaard wordt neem ik aan.... Het zou juist een goede impuls zijn voor het kopen van een HD-decoder en een HDTV ipv dat je opgescheept wordt met nog weer een dure abo van €4.= waar je niet veel zenders extra voor krijgt. Voor Ziggo betekent het dat er meer extra pakketten met alle zenders worden verkocht.
 
De "normale" Eurosport wordt (voorlopig?) nog niet in breedbeeld uitgezonden.
Dit staat los van de HD versie van Eurosport.
Hoewel men eerst wel had aangekondigd om gelijkertijd met het begin van Eurosport HD naar breedbeeld over te gaan.
Misschien toch nog teveel (analoge?) 4:3 kijkers in europa?
 
Een directe vraag aan anoniem:

1) Ik heb begrepen dat MK en Casema-gebied meer geluidskanalen hebben bij Eurosport, o.a. Engels commentaar. Waarom is dit nog niet bij @home. Ik zou dit een vooruitgang vinden!

A: klopt we zullen het aantal geluidskanalen gelijk trekken, dat betekent over het algemeen voor @Home gebruikers een uitbreiding van audio kanalen. Ik verwacht dat dit met enkele weken uitgevoerd is, nadat het headend in Zwolle geheel is omgebouwd

2) Eurosport zou breedbeeld uitzenden, gaat dit gelijktijdig met HD-uitzendingen??

A: geen idee

3) Komt Eurosport HD in het HD=pakket of zoals ik ook al heb gehoord in het Extra pakket? Dit laatste zou ik toejuichem aangezien HD straks de standaard wordt neem ik aan.... Het zou juist een goede impuls zijn voor het kopen van een HD-decoder en een HDTV ipv dat je opgescheept wordt met nog weer een dure abo van €4.= waar je niet veel zenders extra voor krijgt. Voor Ziggo betekent het dat er meer extra pakketten met alle zenders worden verkocht
A: Eurosport gaat onderdeel uitmaken van het standaard pakket en niet van het HD pakket, volgens mij ook niet van het extra pakket. Het beleid is vooralsnog dat simulcast HD programma's geen deel uitmaken v/h HD pakket.
.


_____
 
simulcast

Eurosport gaat onderdeel uitmaken van het standaard pakket en niet van het HD pakket, volgens mij ook niet van het extra pakket. Het beleid is vooralsnog dat simulcast HD programma's geen deel uitmaken v/h HD pakket.


OK nou begrijp ik waarom ES HD in het standaard pakket zit.
Goed voor de mensen die geen HD abbo hebben, dan kunnen zei ook zien hoe mooi HD kan zijn
(moet het natuurlijk wel een keer gaan werken:-P nog even geduldig wachten dus)

 
Precies, zeer positief!!! Dat zal straks dan ook gelden voor Nederland 1,2 en 3 en alle nederlandse commerciele zenders. Deze zullen ook simultaan lopen (het zijn geen andere kanalen). Ik vind deze insteek eigenlijk meer dan logisch aangezien alles straks (na ja over enkele jaren??) HD is en het dan vreemd is dat je daar een ander pakket voor moet nemen.

Ik hou er zelf nu ernstig rekening mee dat ik nog even geen nieuwe decoder aanschaf (tenzij ik er onverhoopt bij overstap op een ander pakket een gratis krijg), maar ik ga wachten op televisies met ingebouwde HD-decoder. Hoe dan ook wordt dat toch de toekomst, die aparte kastjes zullen naar mijn mening gaan verdwijnen.
 
..maar ik ga wachten op televisies met ingebouwde HD-decoder. Hoe dan ook wordt dat toch de toekomst, die aparte kastjes zullen naar mijn mening gaan verdwijnen.

Van twee CE merken weet ik dat de nieuwe generatie (voor de meeste modellen) voorzien zullen zijn van HD-decoders. Van 1 fabrikaat heb ik inmiddels een aantal testsamples.
 
Van twee CE merken weet ik dat de nieuwe generatie (voor de meeste modellen) voorzien zullen zijn van HD-decoders. Van 1 fabrikaat heb ik inmiddels een aantal testsamples.
Zijn die dan voorzien van mogelijkheid om een CI+ te gebruiken, of zit er dan een ingebouwde Irdeto decoder in zo'n toekomstig model ?
 
Zijn die dan voorzien van mogelijkheid om een CI+ te gebruiken, of zit er dan een ingebouwde Irdeto decoder in zo'n toekomstig model ?

Alle producten zijn gebaseerd op CI+.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan