• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Euronews 16:9

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rick2910
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rick2910

Het viel mij laatst op dat Euronews voortaan ook in 16:9 uitzendt, alleen slechts letterboxed. Komt dit door Euronews zelf, of moet Ziggo dit kanaal nog op Anamorphic zetten?
 
Het is Euronews zelf die in dit (4:3 letterbox) formaat uitzendt.

Er valt dus voor de kabelmaatschappij niets aan het signaal te veranderen (zouden ze ook nooit moeten doen!)
 
Via de schotel is het signaal ook niet anamorphic.
Euronews zal het zelf dus moeten doen :)
 
Dat dacht ik zelf ook al, maar heb (nog) geen schotel, dus kon het niet checken.

Bedankt!
 
Het viel mij laatst op dat Euronews voortaan ook in 16:9 uitzendt, alleen slechts letterboxed.

Opvallend wel, terwijl ik nu even zit te kijken op Euronews zitten ze net het beeld te verpesten met hun breedbeeld/letterbox geklooi.
Omdat het zonodig weer 16:9 moet zijn knippen we gewoon het beeld wat bij!
Dit soort praktijken zou gewoon verboden moeten worden!

Euronews in normaal orgineel 4:3
euronews43dh0.jpg


Resultaat na verminking voor zogenaamd breedbeeld
euronews43letterboxqs3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En het is niet eens 16:9 ook niet 14:9
Dus goed knippen kunnen ze ook niet :)
 
En goed verminken kunnen ze!

De zwarte balk is onder dikker als de balk boven.

En ja, dat is onwijs storend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan