• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen UPC zakelijk.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DennisAmeling
  • Startdatum Startdatum
D

DennisAmeling

Hallo,
Wij zijn aan het overwegen om met de zaak naar UPC alles-in-één zakelijk over te stappen, onder andere voor de hoge internet snelheid en voor een alles-in-één pakket.
Nu ben ik thuis inmiddels 4 jaar klant bij UPC, en ik ben hier heel erg tevreden over. Nooit storingen, klantenservice is vriendelijk en behulpzaam (hoewel je anders zou verwachten na het verhaal van Youp van 't Hek)
Dus kortom: ik ben heel erg tevreden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met UPC zakelijk?
Wij hebben nu 6 telefoonlijnen en een telefooncentrale, UPC kan nu maar 2 lijnen aanbieden, maar vanaf 2e kwartaal 2011 worden dat er meer. Dat wordt sowieso nog even afwachten.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Dennis Ameling
 
Mijn ervaringen zijn ongewijzigd, ronduit beroerde service.... als ik had geweten dat de support zo beroerd was en het zulke problemen zou geven (4 maanden!) om 2-telefoonnummers te porteren van particulier naar zakelijk. Dan had ik wel op particulier gebleven.

Telefonisch heb ik gewoon gekozen voor CallVoip.NL welke veel meer opties biedt dan UPC zou kunnen bieden voor dat geld. Enigste waarvoor ik mijn telefoonlijnen van UPC gebruik is, lijn 1 privé en lijn 2 zakelijk uitgaand. Na het jaarcontract ben ik in ieder geval weg bij UPC aangezien excuses en erkenning dat ze fouten gemaakt hebben ook bij 'zakelijk' niet in het woordenboek voorkomt.
 
Geen probleem met de zakelijke dienstverlening. Je merkt dat hier "andere" mensen zitten dan bij de consumenten HD.
De snelheid van het oplossen van problemen is ook groter.
Bij mij is het porteren van tel. nrs. zonder hick-ups verlopen.
 
Bedankt voor de snelle reacties!
@DarkForce, spreek je nu van een recente ervaring?
 
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we laatst het particuliere abbo omgezet naar zakelijk. Dit alles is zonder problemen verlopen. Ik merk ook dat de zakelijke helpdesk meer kennis heeft, althans, zo komt het over. Vragen worden snel beantwoord en technische zaken werden goed uitgelegd. Het vaste IP adres is ook ideaal.
De verkopers bij UPC doen alleen enorm hun best om 4 vaste IP adressen te verkopen, terwijl 1 adres bij kleinere bedrijven meestal voldoende is. Dat je dan geen eigen router meer kunt gebruiken is grote onzin. Luister dus vooral niet naar de verkopers en ga uit van je eigen technische kennis.

Telefonie hebben wij geen ervaring mee op kantoor. Dat is ergens anders geregeld.
 
@sjappiey2k
Bedankt! Een vraagje, werken jullie ook met een server in het netwerk? Ik mag hopelijk aannemen dat die dan nog gewoon werkt ;) mag de server de DHCP doen of mag alleen het modem/router dat doen?
 
Mooi zo. Want ik heb eigenlijk niet zo veel vertrouwen in KPN Glas, een andere overweging...
Dus dan wordt het UPC! ;)
 
DennisAmeling zei:
Bedankt voor de snelle reacties!
@DarkForce, spreek je nu van een recente ervaring?
Dit is een ervaring in periode 14-Sept tot vandaag toe.

Crediteringen waren zelfs tot aan deze maand niet verwerkt, crediteringen van onjuist ingevoerde diensten (PIN dienst waarom ik niet gevraagd had), alle diensten los in rekening gebracht in plaats van all-in-one pakket. Crediteringen die zelfs in September al toegezegd waren.

Éen telefoonnummer bleek begin deze maand zelfs nog op mijn particuliere contract te hebben gestaan waarop ik een "Onbeperkt EU" (abonnement) had waarbij de belkosten (minuten) in periode September tot heden gewoon in rekening gebracht zijn.

Of te wel, administratief is het één grote ongelofelijke puinzooi tot op de dag van vandaag.
 
Terug
Bovenaan