• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen UPC Riant

  • Onderwerp starter Onderwerp starter simonantonanton
  • Startdatum Startdatum
S

simonantonanton

Vandaag heb ik bij mijn schoonouders UPC Riant aangesloten. Ik kan het op zich vergelijken met kpn iTV. En moet zeggen dat er veel minder compressie is toegepast. Vraag me trouwens af hoeveel bandbreedte het oude netwerk aankan, aangezien er gewoon een hdsignaal over kan. Bij kpn kan het schijnbaar niet. De afstand tot de centrale is daarbij van doorslaggevend belang. Ik haal momenteel nog maar 11 mb op mijn adres (adsl), terwijl dit ooit 17 is geweest. 11 is te weinig voor doorgifte hd. Maar hoe zit dit eigenlijk bij upc? Ik begrijp dat de techniek bij coax anders is dan bij een koperlijn. Mijn schoonouders kregen wel regelmatig de melding signaalverlies. Nou moet ik zeggen dat we het allemaal snel aangesloten hebben met flutbedrading (geen kwaliteit coaxbekabeling en stekkers). Dus ik ben benieuwd of dit nog optreedt wanneer er wel sprake is van kwaliteit bekabeling. Ik zeg. Ik mis UitzendingGemist en VOD niet, terwijl ik dit bij kpn met minder bandbreedte wel heb. Liever beter beeldkwaliteit en daar lijkt het zeker op.
 
Je kan met de box wel opnemen, VOD en programma gemist werkt inderdaad nog niet.
Denk wel dat die nog gaat komen ;)


Signaal verlies kan inderdaad leiden ivm een goedkoperen kabel. (coaxkabel is het beste voor de box)
 
Het heeft natuurlijk met meer zaken te maken. Twee coaxkabels met plastic stekkers verbonden en niet goed gestript. Dus dit is de meest ongunstige situatie. Dit ga van de week bij mijn schoonouders in orde maken. Maar ondanks de slechte bekabeling, top beeld en heerlijke zenders als NL 1,2 en 3 in HD. Maar ook SciFi channel. geweldig gewoon. Ik was onder de indruk. Pauzeren en opnemen lukte uiteraard ook. Zo ook de t.v. gids. Binnenkort krijg ik zelf de box (ik denk morgen of dinsdag). Ik houd jullie op de hoogte.
 
Alles werkt inderdaad goed bij UPC.

Dat is heerlijk met de pauze knop en terugspoelen met UPC. ;D
 
Op zich was ik het pauzeren en opnemen al gewend. Perfect gewoon. Echter bij kpn werkte dat terugspoelen of verder spoelen voor geen meter. De tuner reageert hierop niet goed. Natuurlijk softwarematig probleem, maar speelt al zeker een jaar. Erg frustrerend.
 
Ik hoor wel meer nadelen over KPN.

KPN Digitenne zal stoppen als er bijvoorbeeld een auto of scooter voorbij komt rijden.


UPC mediabox werkt altijd, en alles werkt eromheen.

Helaas hard en zacht zetten moet wel met andere
 
Bij UPC wordt het tv-signaal niet via IP verstuurd. TV en Data (+Voice) diensten zijn bij UPC niet van elkaar afhankelijk. Het zou dus zomaar kunnen gebeuren dat jouw internetverbinding niet werkt terwijl de tv perfect werkt.
 
davy16 zei:
Ik hoor wel meer nadelen over KPN.

KPN Digitenne zal stoppen als er bijvoorbeeld een auto of scooter voorbij komt rijden.


UPC mediabox werkt altijd, en alles werkt eromheen.

Helaas hard en zacht zetten moet wel met andere

Davy,

Hard/zacht zetten lukt vrijwel altijd met de UPC AB als je de tips/instructies op deze pagina opvolgt:
https://www.upc.nl/televisie/tips_vragen/tip_4/

Als je dit uitgevoerd hebt kun je ook met je upc AB het volume instellen!
 
Ik zal eens even gaan lezen hoe dit dan werkt.

Is mij nog niet gelukt, nu met dat erbij gaat het misschien wel lukken!


Bedankt jongens!
 
Terug
Bovenaan