S
simonantonanton
Vandaag heb ik bij mijn schoonouders UPC Riant aangesloten. Ik kan het op zich vergelijken met kpn iTV. En moet zeggen dat er veel minder compressie is toegepast. Vraag me trouwens af hoeveel bandbreedte het oude netwerk aankan, aangezien er gewoon een hdsignaal over kan. Bij kpn kan het schijnbaar niet. De afstand tot de centrale is daarbij van doorslaggevend belang. Ik haal momenteel nog maar 11 mb op mijn adres (adsl), terwijl dit ooit 17 is geweest. 11 is te weinig voor doorgifte hd. Maar hoe zit dit eigenlijk bij upc? Ik begrijp dat de techniek bij coax anders is dan bij een koperlijn. Mijn schoonouders kregen wel regelmatig de melding signaalverlies. Nou moet ik zeggen dat we het allemaal snel aangesloten hebben met flutbedrading (geen kwaliteit coaxbekabeling en stekkers). Dus ik ben benieuwd of dit nog optreedt wanneer er wel sprake is van kwaliteit bekabeling. Ik zeg. Ik mis UitzendingGemist en VOD niet, terwijl ik dit bij kpn met minder bandbreedte wel heb. Liever beter beeldkwaliteit en daar lijkt het zeker op.

