• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen Sunny Usenet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fiberdordrecht
  • Startdatum Startdatum
F

fiberdordrecht

Ervaringen Sunny Usenet

Sunny Usenet is de nieuwe aanbieder van Usenet, iemand al ervaringen hier mee?
Ziet er niet slecht uit ;)

284016.png
 
Nieuwe usenet providers zou ik iig nooit nemen, en vooral nu niet met brein die achter usenet zit, zometeen betaal je voor 1 jaar en na maand moeten ze sluiten door brein, zou gewoon lekker een usenet provider zoeken niet niet in nederland zelf zit.
 
Ik vond dit bij Usenetvergelijking.nl
www.usenetvergelijking.nl/details-67-SunnyUsenet.html

Goedkoop is niet altijd een goede koop.
Ik heb de vraag omtrent de retentie ook gesteld, echter nog geen antwoord
 
Het is overigens erg toevallig dat Sunny Usenet ineens in de picture kwam terwijl NSE zijn taken heeft moeten beeindigen. Kleine tip: goedkoop is natuurlijk heerlijk voor ons Nederlanders, maar trap er niet in. Als je echt zo goedkoop wil, moet je ook niet klagen dat er veel incomplete's zijn. Weer dat bekende dubbeltje... eerste rang...
 
Ik heb een week het 60mbit abo gehad.
Snelheid haalde ik maar net en dan heb je echt alle lijnen nodig.
Lastig omdat spotnet bv ook een lijntje wil hebben.
Ook lastig is het dat de header-retentie maar rond de 100 dagen is en als je dus spotnet opnieuw moet installeren dan heb je maar een database van 100 dagen. Je kunt natuurlijk ergens een databasebestand downloaden maar dat is allemaal wat omslachtiger.
 
Heb het voor een maandje, en vrij tevreden, niet zo Super als SuperNews, maar wel dik 2 euri goedkoper, <5 euro das fijn onder de psychologische grens.
Kijk deze maand nog even aan, en dan beslis ik of ik hier blijf, of naar Supernews terug ga, of een ander probeer (welke dan???). Blijf wel bij maandabo's, een jaar aan een usenetserver vastzitten is lang met alle snelle ontwikkelingen/andere die opeens goedkoper worden.
 
Ik heb onlangs ook een trial account aangemaakt met in eerste instantie 60Mbit en later geswitched naar unlimited. In details weet ik niet meer, bij 60Mbit moest ik iig veel connecties aanzetten (lastig met sharen). Bij unlimited ging dit beter, maar alsnog niet genoeg als je wilt sharen met meerdere mensen die eveneens snelle isp hebben. Uiteindelijk zijn we voor newsgrabber 50 gegaan met 30 connecties. Ik haal met 5 connecties al volle snelheid en nog veel stabieler dan sunny.
Alleen de tekstretentie zijn beide erg laag vergeleken met lightningusenet. Dus zie geen oude spots meer. Zoals Koobuss het zei, kan je databasebestanden vinden en opslaan, helaas is dit met spotnet 1.8.1 niet meer te doen.
Dus heb ik voor de database speciaal een blockaccount gekocht met +1000dagen tekstretentie.
 
Terug
Bovenaan