• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen MTV Music 24

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rodie
  • Startdatum Startdatum
R

Rodie

Leuke zender dat MTV Music 24, ik vind het alleen heel erg jammer dat er in 4:3 wordt uitgezonden.

Het lijkt er ook op dat de zender brits is, ik zie in de EPG enkel britse programmalijsten voorbij komen.

Is dit nu hetzelfde kanaal als op satelliet 'MTV Music' ?
 
Mijn mediabox flagged het signaal als 16:9, zodat het in elkaar wordt gedrukt. Het is dus letterbox dat onterecht als anamorf wordt verzonden.

Is het soms dezelfde zender als MTV Music, dat ook bij Canal Digitaal op de astra 19.2 te zien is?
 
Rodie zei:
Leuke zender dat MTV Music 24, ik vind het alleen heel erg jammer dat er in 4:3 wordt uitgezonden.

Het lijkt er ook op dat de zender brits is, ik zie in de EPG enkel britse programmalijsten voorbij komen.

Is dit nu hetzelfde kanaal als op satelliet 'MTV Music' ?

Ja is zelfde, als die op sat zit, aleen upc denkt we zetten er 24 achter zodat het lijkt dat het nieuwe zender is, maar nee, heb ze hier bijde op staan op pc sat versie op tv upc versie en bijde zijn zelfde.
Oftewel we hoeven niet teverwachten dat die zender naar 16:9 gaat.
 
Devil-Strike.net zei:
Ja is zelfde, als die op sat zit, aleen upc denkt we zetten er 24 achter zodat het lijkt dat het nieuwe zender is, maar nee, heb ze hier bijde op staan op pc sat versie op tv upc versie en bijde zijn zelfde.
Oftewel we hoeven niet teverwachten dat die zender naar 16:9 gaat.

Waarom zet MTV op z'n eigen website ook MTV Music 24 ?? Daarnaast klopt volgens mij de EPG ook niet.
Is dit dan misschien een tijdelijke zender oid ??
 
Nee zal geen tijdelijke zijn denk ik ;)

Ja ik heb er weinig aan, komen hoop nummers op die in het buitenland bekend zijn maar hier totaal niet.
 
Dave670 zei:
Nee zal geen tijdelijke zijn denk ik ;)

Ja ik heb er weinig aan, komen hoop nummers op die in het buitenland bekend zijn maar hier totaal niet.


Dat maakt de zender juist interesanter die hier bekend zijn hoor en zie je toch wel.
 
cornelisvandenberg zei:
Dat maakt de zender juist interesanter die hier bekend zijn hoor en zie je toch wel.
Dat kan, heb echter nog niks gehoord wat bekend is voor mij dan hé..
 
Volgens mij is de muziek cultuur niet helemaal universeel. Sommige nummers zullen een doelgroep in land1 beter aanspreken dan in land2. Wie beter weet mag me corrigeren maar ik denk te weten dat bepaalde composities (in verleden in elk geval) nog wel eens werden aangepast, ander ritme, mix, andere instrumenten juist voor de doelgroep in land waarin die versie werd uitgebracht.

Spreekt jullie misschien niet aan (ken jullie niet goed genoeg) maar zo is er een hit van Dave geweest geheten "dansez maintenant" op de muziek van moonlight serenade. In Nederland werd de uptempo versie destijds een hit. Op een frans album staat deze meer in de franse muziekstijl versie, beetje melancholies slow tempo.

Ik hou trouwens van allerlei muzieksoorten, zelfs hardrock maar ook klassiek en alles ertussen in. Om een beetje een idee te geven. Ben bij concerten geweest van Abba, Tina Turner, Sting maar ook bv Iggy pop.

Terug naar deze zender discussie: bij mij spreken maar weinig "clips" aan op dit kanaal.

Terug in de tijd weer met Top of the pops die nu uit 1976 uitzendingen herhalen op BBC4. Daarin komen hits voorbij (zeker 70%) die ik zie als onbekend en het soms ook nooit gehaald hebben (oude hitlijsten bekijkend) hier maar daar heel hoog stonden.
 
Dat is toch juist het mooie van een pan europese muziek zender, ik persoonlijk vind het alleen jammer dat het niet in 16:9 is.
 
Ja de muziek is prima, alleen de 16:9 uitzendingen mis ik wel... ik hou niet zo van 4:3, sla ze automatisch over, niet om aan te zien.

jammer dat ze ook andere huis style hebben dan de andere MTV kanalen, dat kleine is best mooi en strak
 
Terug
Bovenaan