• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen met nieuwe firmware update Pace.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Timvw
  • Startdatum Startdatum
T

Timvw

Dit topic is een voortspinsel van een draadje dat ik begonnen in het topic over problemen on-demand. Ik las daar al één melding van een overeenkomend probleem, maar vermoedelijk zijn er meer mensen die het probleem hebben.

Begin deze maand is de software van de Pacebox bijgewerkt naar een nieuwe versie, die hem stabieler zou moeten maken. Echter levert de update bij mij (en in ieder geval ook al bij 1 ander) grote problemen op op met on-demand.

Sinds de update starten uitzendingen niet meer. Op het moment dat je een uitzending selecteert en op OK drukt om hem te starten verschijnt er een "even geduld a.u.b." venster en die blijft er staan tot in de eeuwigheid. Op kanaal 999 is alles groen. Geforceerde software-update al geprobeerd, fabrieksreset, etc, in wisselende volgordes, maar het probleem blijft.

Ook is mijn signaalsterkte (te zien bij het zoeken naar zenders) sinds de update ineens drastisch gekelderd. Lag deze voor de update tussen de 90 en 100%, nu zit hij ineens in de buurt van de 30%.

Zijn er meer mensen met een Pacebox die sinds de recente softwareupdateuitrol (zie het mededelingenforum of je hem al hebt gehad) soortgelijke problemen hebben?
 
De signaalsterkte zou door de box nu anders getoond kunnen worden terwijl er aan het signaal zelf niets is veranderd. Laat je niet door deze balkjes gekmaken, hoewel het wel wat opvallend is inderdaad... De signaalkwaliteit is het belangrijkst, zolang deze op 100% blijft is er met het signaal niets aan de hand.

Heb zelf geen Pace box, dus kan het on-demand probleem niet nabootsen...
 
Hallo,

Sinds de software update van 1 april 2010 zijn er problemen met mijn Pace decoder ontstaan (Gelderland regio). Het begon al dat na de automatische software update de decoder niet meer tot leven kon worden gebracht (bleef in het taal menu hangen). Alleen door het apparaat de hele nacht van de stroom te halen kon de initialisatie van de software worden gestart en de fabrieksinstellingen weer ingelezen worden. Op dat moemnt was er weer beeld

Probleem is nu dat bij bijna alle zenders het geluid voor loopt op het beeld. Beeld en geluid lopen niet meer synchroon, wat natuurlijk erg hinderlijk is. Het ligt niet aan de TV aansluitingen van het geluid zoals bv. door het aansluiten op een Dolby Surround versterker. Beeld en geluid loopt gewoonweg niet meer synchroon via het rechtsteekse geluid uit de TV speakers. Grootste problemen zitten bij BBC1 en 2 met een tijdverschil van ~250 ms, maar een snelle check laat zien dat de problemen bij alle digitale zenders zitten, sommige minder erg dan anderen. NL 1, 2 en 3 zijn echter wel OK. Gek genoeg lijken er ook timing problemen te zijn voor analoge TV kanalen, alhoewel het tijdsverschil duidelijk minder is.

Voor de software update was er geen enkel probleem, dus ik neem aan dat er meer mensen met hetzelfde probleem zitten na deze niet gevraagde software update. Dus ik hoop dat UPC dit snel kan oplossen. Dit is dus duidelijk geen verbetering. Sterker nog digitaal TV kijken heeft zo weinig nut om eerlijk te zijn.

Hier informatie van mijn Pace decoderbox (zonder DVR):

Pace
Hardware version 621
Software version 3.8.0.095
Bootloader version unknown
Serial nr 00272493030050
Network package version 3.8.9.2
CA decoder software CAK_D3 1.4.1 (3.0.4)

Met vriendelijke groet

Hippo
Wageningen 6708
 
Ik zal zelf morgen ook even kijken naar het door jou genoemde probleem. Ikzelf kijk ik veel Nederland 1/2/3, dus heb het probleem nog niet gemerkt. Kan best zijn dat ik het dan ook heb (woon ook in Gelderland, met een Pace-box).

Verder vroeg ik me af of dit probleem met on-demand je toevallig ook bekend voorkomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik beaam het probleem.
Ook bij mijn pace box loopt het niet synchroom.
Het lijkt soms wel of men het slecht inspreekt....
 
Dit probleem wordt ook al ergens anders beschreven in een draadje.
Hier hetzelfde probleem. Synchronisatieproblemen tussen beeld en geluid. En Uitzending Gemist doet het niet. Ik snap niet dat dit niet meer ruchtbaarheid geeft. Het probleem is al enkele weken!!
Signaalsterkte zit bij mij nu ook op zo'n 30-40%. Was 60-70%. Ik heb ook een HD DVR apparaat en daarmee gaat het gelukkig goed.

Wilco
 
Zelfde verhaal: signaalsterkte is een stuk lager (was 100 nu 40-50) en het geluid loopt niet helemaal synchroon. Beeld is verder wel
goed. Ook is het probleem van de irritante hickups (beeld stond af en toe een fractie van een seconde stil, viel vooral op tijdens
voetbalwedstrijden) is verdwenen.
 
Timvw zei:
Dit topic is een voortspinsel van een draadje dat ik begonnen in het topic over problemen on-demand. Ik las daar al één melding van een overeenkomend probleem, maar vermoedelijk zijn er meer mensen die het probleem hebben.

Begin deze maand is de software van de Pacebox bijgewerkt naar een nieuwe versie, die hem stabieler zou moeten maken. Echter levert de update bij mij (en in ieder geval ook al bij 1 ander) grote problemen op op met on-demand.

Sinds de update starten uitzendingen niet meer. Op het moment dat je een uitzending selecteert en op OK drukt om hem te starten verschijnt er een "even geduld a.u.b." venster en die blijft er staan tot in de eeuwigheid. Op kanaal 999 is alles groen. Geforceerde software-update al geprobeerd, fabrieksreset, etc, in wisselende volgordes, maar het probleem blijft.

Ook is mijn signaalsterkte (te zien bij het zoeken naar zenders) sinds de update ineens drastisch gekelderd. Lag deze voor de update tussen de 90 en 100%, nu zit hij ineens in de buurt van de 30%.

Zijn er meer mensen met een Pacebox die sinds de recente softwareupdateuitrol (zie het mededelingenforum of je hem al hebt gehad) soortgelijke problemen hebben?

Bij mij heb ik precies dezelfde ervaring. ook geen On Demand meer en een behoorlijk gekrompen signaalsterkte die ook nog eens fluctueert. tot nu toe nog geen oplossing gevonden
 
En ja hoor.
Blijkbaar is de nieuwe Pace versie sinds gisteren ook in Flevoland "uitgerold". Want ook bij mij werkt on-demand niet meer. En de signaalsterkte is ook zo'n 30-40 procent i.p.v. 100 bij de vorige versie. Ik heb echter nog niet de menu-1-7-8-9 truc gedaan, dus ik weet niet of het daar ook minder is. Ik had verder geen problemen om de box weer actief te krijgen na de update, dit ging automatisch, maar ik vraag me wel af wat er nou stabieler is aan de box, misschien het feit dat on-demand nu echt niet werkt i.p.v. soms niet, dat kun je natuurlijk ook stabiel noemen. Verder lijkt inderdaad op enige zenders (de meeste?, ik heb nog niet alles geprobeerd) een probleem met synchronisatie van beeld en geluid te zijn.
Ik zag verder dat de hardware versie bij mij van 0 naar 621 is gegaan, ook wel knap via een software update.

Toch wel bijzonder, na bijna twee jaar komt er weer eens een update, dus het kan ook geen haastklus geweest zijn.....
 
Terug
Bovenaan