J
jtech
Ik kreeg op 31/12/05 mijn DHZ pakket. Ik had nog een werkende ADSL verbinding, maar toch maar direkt aangesloten natuurlijk. Welnu, het werkte van geen meter, de modem kon niet online komen door een veel te zwak signaal (SNR 20 dB/Downstream power level -12 dBmV).
De HD gebeld en die konden bevestigen dat ik met die waardes nooit online zou komen. Op 04/01 kwam er vervolgens een (jonge) monteur die na een uur moest constateren dat hij het ook niet wist. Op 06/01 kwam er vervolgens een andere monteur (een man van mijn leeftijd, 50+) en die had het allemaal snel gezien. In de eerste plaats was de modem (Motorola SB5100E) defekt en die werd vervangen door een SB5101E. Ik dacht: wel, probleem opgelost en de monteur zal wel vertrekken. Nee dus, de beste man zag dat de wandcontactdoos wel erg oud was (25 jaar) en vroeg keurig of ik het op prijs zou stellen als hij die zou vervangen. Uiteraard stemde ik daarin toe. Vervolgens vertelde hij mij dat in de deelgemeente waar ik woon door UPC in het verleden in de wijkkasten verkeerde kabels waren gebruikt, waardoor bij regenachtig weer er veel storingen optraden doordat de kabels "vollopen" met water. Na een bakje koffie toog hij vervolgens naar de wijkkast en heeft waar nodig de kabels vervangen. Na een half uur kwam hij terug met de mededeling dat het nu wel perfekt zou moeten werken. Hulde!!!!!!!!!
Gevolg van dit hele verhaal: een perfekte verbinding met Extreme. Modemwaardes: SNR 31.8 dB/Downstream power level +0.7 dBmV, Up- en Downloadsnelheden die heel dicht tegen het theoretisch maximum aanliggen, gemiddelde ping (in NL) van 10 ms. Fantastisch dus dat deze man mijn pad heeft gekruist, temeer daar ik vanaf begin november 2005, na een aantal jaren een perfekte ADSL verbinding bij Tiscali te hebben gehad, opeens werd geconfronteerd met een totale collapse van die ADSL verbinding. Na 3 weken constateerde een monteur dat Tiscali te weinig capaciteit op de backbone van de telefooncentrale had. Tiscali wilde dit echter niet oplossen en gaven mij op mijn verzoek toestemming het contract tussentijds te verbreken. Ik bedoel maar: je bent daar vanaf 1997 klant en ze laten je van de ene dag op de andere in de kou staan.
Nu terzake: wat zijn jullie ervaringen met UPC monteurs?
De HD gebeld en die konden bevestigen dat ik met die waardes nooit online zou komen. Op 04/01 kwam er vervolgens een (jonge) monteur die na een uur moest constateren dat hij het ook niet wist. Op 06/01 kwam er vervolgens een andere monteur (een man van mijn leeftijd, 50+) en die had het allemaal snel gezien. In de eerste plaats was de modem (Motorola SB5100E) defekt en die werd vervangen door een SB5101E. Ik dacht: wel, probleem opgelost en de monteur zal wel vertrekken. Nee dus, de beste man zag dat de wandcontactdoos wel erg oud was (25 jaar) en vroeg keurig of ik het op prijs zou stellen als hij die zou vervangen. Uiteraard stemde ik daarin toe. Vervolgens vertelde hij mij dat in de deelgemeente waar ik woon door UPC in het verleden in de wijkkasten verkeerde kabels waren gebruikt, waardoor bij regenachtig weer er veel storingen optraden doordat de kabels "vollopen" met water. Na een bakje koffie toog hij vervolgens naar de wijkkast en heeft waar nodig de kabels vervangen. Na een half uur kwam hij terug met de mededeling dat het nu wel perfekt zou moeten werken. Hulde!!!!!!!!!
Gevolg van dit hele verhaal: een perfekte verbinding met Extreme. Modemwaardes: SNR 31.8 dB/Downstream power level +0.7 dBmV, Up- en Downloadsnelheden die heel dicht tegen het theoretisch maximum aanliggen, gemiddelde ping (in NL) van 10 ms. Fantastisch dus dat deze man mijn pad heeft gekruist, temeer daar ik vanaf begin november 2005, na een aantal jaren een perfekte ADSL verbinding bij Tiscali te hebben gehad, opeens werd geconfronteerd met een totale collapse van die ADSL verbinding. Na 3 weken constateerde een monteur dat Tiscali te weinig capaciteit op de backbone van de telefooncentrale had. Tiscali wilde dit echter niet oplossen en gaven mij op mijn verzoek toestemming het contract tussentijds te verbreken. Ik bedoel maar: je bent daar vanaf 1997 klant en ze laten je van de ene dag op de andere in de kou staan.
Nu terzake: wat zijn jullie ervaringen met UPC monteurs?