Ervaringen met monteurs.......

J

jtech

Ik kreeg op 31/12/05 mijn DHZ pakket. Ik had nog een werkende ADSL verbinding, maar toch maar direkt aangesloten natuurlijk. Welnu, het werkte van geen meter, de modem kon niet online komen door een veel te zwak signaal (SNR 20 dB/Downstream power level -12 dBmV).

De HD gebeld en die konden bevestigen dat ik met die waardes nooit online zou komen. Op 04/01 kwam er vervolgens een (jonge) monteur die na een uur moest constateren dat hij het ook niet wist. Op 06/01 kwam er vervolgens een andere monteur (een man van mijn leeftijd, 50+) en die had het allemaal snel gezien. In de eerste plaats was de modem (Motorola SB5100E) defekt en die werd vervangen door een SB5101E. Ik dacht: wel, probleem opgelost en de monteur zal wel vertrekken. Nee dus, de beste man zag dat de wandcontactdoos wel erg oud was (25 jaar) en vroeg keurig of ik het op prijs zou stellen als hij die zou vervangen. Uiteraard stemde ik daarin toe. Vervolgens vertelde hij mij dat in de deelgemeente waar ik woon door UPC in het verleden in de wijkkasten verkeerde kabels waren gebruikt, waardoor bij regenachtig weer er veel storingen optraden doordat de kabels "vollopen" met water. Na een bakje koffie toog hij vervolgens naar de wijkkast en heeft waar nodig de kabels vervangen. Na een half uur kwam hij terug met de mededeling dat het nu wel perfekt zou moeten werken. Hulde!!!!!!!!!

Gevolg van dit hele verhaal: een perfekte verbinding met Extreme. Modemwaardes: SNR 31.8 dB/Downstream power level +0.7 dBmV, Up- en Downloadsnelheden die heel dicht tegen het theoretisch maximum aanliggen, gemiddelde ping (in NL) van 10 ms. Fantastisch dus dat deze man mijn pad heeft gekruist, temeer daar ik vanaf begin november 2005, na een aantal jaren een perfekte ADSL verbinding bij Tiscali te hebben gehad, opeens werd geconfronteerd met een totale collapse van die ADSL verbinding. Na 3 weken constateerde een monteur dat Tiscali te weinig capaciteit op de backbone van de telefooncentrale had. Tiscali wilde dit echter niet oplossen en gaven mij op mijn verzoek toestemming het contract tussentijds te verbreken. Ik bedoel maar: je bent daar vanaf 1997 klant en ze laten je van de ene dag op de andere in de kou staan.

Nu terzake: wat zijn jullie ervaringen met UPC monteurs?
 

01maniaxie

Forum Gebruiker
Berichten
1.783
Ik heb gelukkig nog nooit een monteur over de vloer gehad ;D
Maar ben erg benieuwt naar de ervaringen van mensen die wel zo'n iemand langs heeft gehad...
 

SAP

Forum Gebruiker
Berichten
51
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
2 x een monteur over de vloer gehad. Dit nav gratis installatie.
De eerste alles OK aangelegd, maar de 2e was super. Oude man 45+ met een stagaire. Hij moest echt laten zijn hoe het moest. Alles wat met UPC en/of TV/radio te maken had vervangen. Van kabels tot de nette bedrading in de meterkast.
Deze kwam van CCT in anrhem.
:6 :6 :6 :6 :6 :6
 
S

Sjoerd

Hier is 2x een monteur geweest. Dat was voor het aansluiten van Chello.
De eerste monteur was vrij snel weer weg.
- Hij had een verkeerde modem bij zich. Een terrayon ipv COM21.
- Het uploadkanaal zat dicht en hij wist niet dat dat bij ons handmatig in de kastjes moet gebeuren.
- We hadden vanaf de meterkast tot de computer al coax liggen (ong 20m) liggen voor de TV. Wist toen nog niet dat het beter utp kon zijn dus had dat niet neergelegd.

Een week later een andere monteur met toen wel de goeie modem en ik had de utp al voor hem gelegd. FF modem inpluggen en ip instellen en hij was klaar.
 
S

sjello

Monteurs en installateurs zijn over het algemeen vriendelijk, tenzij je hem op de stoep met een stok opwacht van "owee als je het probleem niet kan oplossen, dan ben je de sjaak"....

Een tijdje geleden moest een monteur het signaal van een wanbetaler afsluiten. De volgende dag moest de monteur er weer heen omdat de eindversterker door kennis/familie van de wanbetaler was geforceerd om het signaal weer in te schakelen. Echter, toen de monteur daar arriveerde, werd ie opgewacht door 5-6 "verdachte" personen. De monteur is vervolgens in het ziekenhuis beland... >>> aangifte bij de politie + wanbetaler (+ die familie/kennissen) op een zwarte lijst. Die mensen zullen dus NOOIT MEER, maar dan ook echt NOOIT MEER klant kunnen worden bij UPC.
 
Bovenaan