• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen met Mobiel Internet in Buitenland?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ramschulting
  • Startdatum Startdatum
R

ramschulting

Ik ben een half jaartje eigenaar van Mobiel Internet (card + dongle).
Gedachte was het te gebruiken op mijn Android tablet maar dat gaat dus niet. Dus de volgende gedachte was om het als backup te gebruiken in het buitenland wanneer ik geen WiFi heb. Ben regelmatig in het buitenland (werk) doch tot op heden heb ik het niet aan de praat kunnen krijgen (Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Engeland).

Heeft iemand het wel aan de praat kunnen krijgen en zo ja met welke instellingen dan?
 
Het volgende al gelezen?

https://www.upc.nl/tarieven/internet/mobiel-internet/
 
Jawel. Heb destijds ook het max bedrag naar ik meen 200 laten brengen, leuk aangeboden die optie maar dan moet het wel werken :)
 
In het betreffende land een data-simkaartje kopen, bv Orange heeft verschillende mogelijkheden. Is een stuk voordeliger. Heb je lokaal tarief.
 
Dan heb ik een hoop sim-kaartjes nodig :)
Nee ik gedacht omdat de UPC dienst via Vodafone loopt er geen probleem zou zijn met de dekking in grote steden maar dat valt dus tegen of het gastgebruik werkt niet want in de debug zie ik wel degelijk dat het modem probeert te negotiaten...
 
Staat het buitenland gebruik niet standaard uit en moet je eerst bellen om het aan te laten zetten?
UPC kennende zal het verbruik wel erg duur zijn.
Ik zou dit van te voren goed uitzoeken?

Mijn vrouw heeft via Vodafone met haar iPhone maximaal 60 dagen per jaar data verbruik uit de bundel.
Dat werkte in Frankrijk vorige week prima. En inderdaad geen kosten waarneembaar op de website.
 
Klopt en daarvoor heb ik hen gebeld en tevens de bundel groter laten maken.
Allemaal leuk goed en aardig maar dan moet het wel werken... :(
 
Niemand deze dienst in het buitenland geprobeerd?
 
Terug
Bovenaan