ik heb nu zo'n 2 maanden een 55EG920V in gebruik, ca 10 uur per dag. het beeld is echt schitterend, en geen spoor van inbranden.
er zijn ook minpunten: belangrijkste vind ik dat het beeld tijdelijk wegvalt als je naar de programmagids gaat, dat is zeer irritant en mi volkomen onnodig. daarom kijk ik via mijn humax 5200. zodra er 4k content via
Ziggo is kijk ik wel weer verder, maar ziggo kennende zal tegen die tijd de LG wel aan vervanging toe zijn. ook is het geluid net niet lipsynchroon, niet veel, maar ook weer irritant en kan niet worden weggeregeld. dit zowel via de tv zelf als via de humax. dit had mijn panasonic tv - waar ik ook naar keek via de humax - niet.
voor sommigen misschien belangrijk: let op of de LG wel analoog audio uit heeft. op de 920v is er wel een spdif aansluiting, maar geen line out of hoofdtelefoon aansluiting. misschien zit er audio out op de scart aansluiting, dat heb ik nog niet getest. en de aanwezige bluetooth werkt alléén samen met andere LG apparatuur!
edit: wat betreft dat inbranden heb ik ergens gelezen dat dat kan gebeuren als als de spanning er ineens af wordt gehaald zoals bv in een winkel gebeurt. normaal wordt de tv met de ab of knop uitgezet, en dan zou de tv eerst nog een soort van regeneratie doen voordat hij in slaapstand gaat.....