• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ervaringen lg oled tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
599
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forumleden,
Heeft er iemand ervaring, met een LG oled tv?
En dan specifiek het probleem van inbranden van logo"s in het scherm?
Ik overweeg n.l. een LG oled55e6v te kopen.
Ik heb nu een Samsung tv.
Alvast bedankt voor eventuele reactie,
JanvdB
 
ik heb nu zo'n 2 maanden een 55EG920V in gebruik, ca 10 uur per dag. het beeld is echt schitterend, en geen spoor van inbranden.
er zijn ook minpunten: belangrijkste vind ik dat het beeld tijdelijk wegvalt als je naar de programmagids gaat, dat is zeer irritant en mi volkomen onnodig. daarom kijk ik via mijn humax 5200. zodra er 4k content via Ziggo is kijk ik wel weer verder, maar ziggo kennende zal tegen die tijd de LG wel aan vervanging toe zijn. ook is het geluid net niet lipsynchroon, niet veel, maar ook weer irritant en kan niet worden weggeregeld. dit zowel via de tv zelf als via de humax. dit had mijn panasonic tv - waar ik ook naar keek via de humax - niet.
voor sommigen misschien belangrijk: let op of de LG wel analoog audio uit heeft. op de 920v is er wel een spdif aansluiting, maar geen line out of hoofdtelefoon aansluiting. misschien zit er audio out op de scart aansluiting, dat heb ik nog niet getest. en de aanwezige bluetooth werkt alléén samen met andere LG apparatuur!


edit: wat betreft dat inbranden heb ik ergens gelezen dat dat kan gebeuren als als de spanning er ineens af wordt gehaald zoals bv in een winkel gebeurt. normaal wordt de tv met de ab of knop uitgezet, en dan zou de tv eerst nog een soort van regeneratie doen voordat hij in slaapstand gaat.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geloof nooit dat oled kan inbranden daar het in principe ledjes zijn? Ze geven wel of geen licht.
 
LG geschikt

Heb sinds januari een LG 4 K oled TV. Top apparaat, top beeld zowel via CI+ als horizon box. Absoluut geen inbranden. Wel af en toe issue met CI module, geeft (1x per dag) zender geblokkeerd, maakt niet uit welke zender je kijkt. Even van zender wisselen en weer terug en het is verholpen.
Tip: Netflix biedt 4K programmering aan!
 
wij hebben ook de OLED van LG en zijn er zeer over te spreken.
Inbranden komt niet voor bij OLED. Zelf gebruiken we niet de CI+ maar de Horizon. dus de CI+ kan ik geen oordeel over geven. en van uit de doos is het beeld na genoeg perfect. Kalibratie is niet nodig. kost wel wat maar dan heb je ook wel iets mooi's in huis. hiervoor een plasma maar de OLED doet niet onder aan de plasma.

Mocht je wel willen kalibreren hier staat een 10 punt greyscale https://www.youtube.com/watch?v=8rmgbuSjzIM maar ik vind het verschil erg klein.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor alle reactie, "s
Ik heb nog wat te vragen.
Hoe is het de bewegingsscherpte?
En is de LG geschikt, voor in een redelijk lichte kamer?
Huiskamer ligt op het zuiden.
Alvast bedankt, voor eventuele reactie.
 
Beste PetervdM,
De lipsync is wel degelijk af te stellen, op de Humax 5200.
Je gaat in het menu naar audio en dan zie je in de rechter kolom, lipsync
staan.
Door er op te klicken, kun je het instellen, vanaf fabriek staat de lipsync, op nul.
 
@JanvdB: er is alleen een positieve waarde in te stellen, ik heb een negatieve waarde nodig.
bovendien doet de tv het zelf ook, maar ook daar kan ik alleen een positive waarde instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie.
Over ongeveer 2 weken krijg ik de LG oled 55E6V binnen.
Ik ben benieuwd, of ik dan het zelfde probleem heb.
Ik zal het op dit forum melden.
P.S Ik zal het op de Humax in combinatie met de Samsung eens testen.
Wat zegt de importeur van LG er van?
 
Ik heb nog even in het menu van de Samsung gekeken.
De lipsync, is een geluids vertraging.
En dat is logisch.
Digitaal beeld opbouwen, duurt langer, dan het analoge geluid doorgeven.
Dus werkt de instelling, geluids vertragend.
Tot zover
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan