• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen Horizon tv,internet,telefonie.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6805
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 6805

Ben misschien van plan om over te stappen naar een Horizon box. Wat zijn jullie ervaringen van deze box als standalone m.a.w televisie,internet draadloos en telefonie via de Horizon box waarvoor hij uiteindelijk is voor ontwikkeld. Weet dat het per regio kan verschillen. Is het raadzaam om mijn domme modem Cisco 3212 aan te houden als reserve?. Gebruik hiernaast een Apple Extreme router die perfect werkt. Daarom erg benieuwd naar het draadloos gedeelte van de Horizon op de 5 GHz band.
 
Hier werkt de Horizon perfect als standalone, maar dit verschilt bij verschillende mensen,

Echter bij me vriendin nu sinds kort ook internet en telefonie apart laten doen en problemen zijn verdwenen, daarvoor toen de Horizon nog als All in one gebruik werdt, waren er problemen met Internet en Telefonie, Maar dit zijn ervaringen, bij iedere gebruiker kan dit anders zijn, het zijn vooral specifieke gevallen
 
melvintje zei:
Maar dit zijn ervaringen, bij iedere gebruiker kan dit anders zijn, het zijn vooral specifieke gevallen

Inderdaad. Wij gebruiken de Horizonbox al vanaf het begin als gateway. Eigenlijk is internet en telefonie het enige wat vanaf het begin al goed werkt en ik was toch echt wel erg blij met de Cisco EPC3212 die we voor de komst van de HB hadden. Die wil de ik voor geen goud kwijt, maar soms moet je 'risico's' nemen en hebben we dus besloten alles door de HB te laten verzorgen.

Televisie heeft wel aardig wat voeten in de aarde gehad. Veel geduld. Gelukkig is dat de afgelopen jaren d.m.v. updates sterk verbeterd. Op dit moment zouden we echt niet anders willen. WiFi van de HB is niet altijd even betrouwbaar en de reikwijdte is/was in ons geval abominabel en daarom heb ik heb nog wel een Asus RT-AC66U aangesloten op de HB die het hele WiFi-gebeuren voor z'n rekening neemt. Ingesteld als accesspoint. Voor de rest verzorgt de HB het hele netwerk (ongeveer 16 apparaten). Wij maken geen gebruik van DLNA en van de mediaplayer-functies. Daarvoor hebben we een dedicated mediaplayer.
 
Ik heb de knoop doorgehakt en ga voor de Horizon box in standalone. De box is inmiddels gearriveerd en vrijdag komt er een installatiemonteur. In principe had ik het zelf gekund maar er moet waarschijnlijk een andere wandcontactdoos komen de standaardversie 1 voor televisie de andere voor radio. Nu heb ik twee aparte rechthoekige doosjes met UPC erop die in 2001 via UPC zijn gemonteerd. Vanuit deze doos met splitter doorgelust naar een ander doos met een splitter om televisie, internet, radio apart te scheiden. Met de Horizon box heb ik maar 1 coax aansluiting nodig en de andere is gewoon radio. Mijn gevoel zegt dat met de huidige opstelling doosjes, splitters, kabels met f connectoren, verloopstuk f connector naar coax nou niet echt bevordelijk is voor de Horizon.
 
Ik heb 2 weken terug een apart modem van UPC geplaatst en eigen router (ipv.wifi via Horizon box). Dat werkte even prima, tot ik ineens alle zenders dubbel kreeg. Dus 1x NPO en daarachter NPO HD. Gebeld met upc mar die wisten geen oplossing.
Dus vandaag de fabrieksinstellingen geprobeerd, en nu krijg ik helemaal niets meer. Storingsmelding 1020 en 1030.
Gebeld met upc en aansluiting rechtstreeks geprobeerd, dus zonder versterker. Ook geen resultaat. Nu moet er een monteur komen. Ups kan wel mijn box zien maar hij blijft online staan?? Mijn kabels zijn volgens mij ok. Ik heb onlangs ook nog on demend gekeken, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Heb zelf het vermoeden dat het iets te maken heeft met het uitschakelen van de internetfunctie door upc in mijn horizionbox. Iemand nog ideeen??
 
Dipper900, ik hoop dat ups niets met je box kan doen cq in kan zien, maar UPC wel ;)
 
Terug
Bovenaan