• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaring UPC klantenservice

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Notna
  • Startdatum Startdatum
Berichten
79
Hai,

Vroeger, toen ik nog een klein Notna-tje (7 jaar terug) was hadden mijn ouders UPC. Vroeger, was de helpdesk een drama maar in de loop der jaren zou het enorm verbeterd zijn!

Tegenwoordig woon ik in Monnickendam, waar Ziggo de provider is. Lagere kosten dan UPC, betere service en snellere pakketten voor een lagere prijs tov UPC. Maar net als dat wensen veranderen, veranderen woonplekken ook en betrek ik deze week mijn woning in Purmerend. Maar, helaas, in Purmerend is de provider UPC. Ik zeg helaas, omdat ik niet heel ruim bij kas zit en ik graag een goedkoper pakket had gehad met de voordelen van kabel (aka Ziggo)

Maar een mens moet wat en, na dit forum uitvoerig gelezen te hebben, trok ik de stoute schoenen aan en bepaalde welk 3 in 1 pakket ik wilde. Bewapend met deze informatie heb ik de UPC verkooplijn gebeld om mijn bestelling door te geven. Ik doet dit telefonisch, aldaar ik wilde doorgeven GEEN Thomson router/modem te willen, maar een Cisco variant. Ik ben namelijk enorm tevreden met mijn D-link DIR-655 en de mogelijkheden die deze biedt.

Enfin, ik krijg een uiterst aardige meneer aan de lijn dit mij als prospect opneemt. Vervolgens komen wij bij het gedeelte dat we bepalen welke opties ik wil enz. Hierbij geef ik duidelijk aan GEEN interesse te hebben in de Thomson modem (of wireless for that matter om het duidelijk te maken) en dat ik een Cisco 'domme' modem wil.

Meneer moest dit even navragen bij een collega. Na 5 minuten wachten kwam de meneer terug en gaf hij aan dat dit echt geen probleem was; ik kon de Cisco modem ontvangen ism een 60/Standaard/Starter pakket. Ik was hartstikke blij en bedankte de meneer voor zijn service. Ik zou een mail ontvangen ter bevestiging en ik werd een fijne dag toegewenst. Op dat moment was ik ook echt onder de veronderstelling dat de service van UPC vooruit was gegaan. Maar, nuchter als ik ben, ik ben wel van het kaliber: eerst zien dan geloven.

3 dagen later kreeg ik het pakket van UPC afgeleverd. Mijn oog viel meteen op het Wireless B/G/N logo wat op de doos stond en mijn 'angst' werd werkelijkheid; ik had een Thomson wireless modem gekregen. Redelijk teleurgesteld, belde ik de UPC helpdesk (á 10 cent p/m + mobiele kosten) om opheldering te vragen. Hierbij kreeg ik een meneer aan de lijn, welke ik mijn voorgaande verhaal uitlegde. En nu komt het

"Ja meneer, maar wat zijn dan de redenen dat u de Thomson niet wilt?"

De reden zijn dat de huidige firmware voor bugs zorgt dit onacceptabel zijn voor mij (FTP o.a), ik meer kan met mijn eigen router en ik niet heel erg overtuigd ben van de berichten op het internet.( Daarnaast is de doorvoersnelheid ook een drama bleek bij latere tests door mij)

"Ja meneer, ik hoor eigenlijk geen valide redenen om de modem te wisselen. Daarnaast hebben we ruim TWEE MILJOEN klanten en ik heb nog nooit een klacht gehoord weet u dat? 2 miljoen klanten meneer!

Dan moet u dit als uw eerste klacht zien aangezien ik bij die 2 miljoen klanten hoor, ik niet het beloofde product heb gekregen en gewoon een klacht heb over de service die ik afneem bij jullie.

"Ja meneertje, wij zijn opgeleid om alles te weten van deze modem en ik kan al uw vragen beantwoorden. En we hebben ruim 2 miljoen klanten en nooit een klacht ontvangen (as if :') ) dus ik zou niet weten waarom u dit wilt omwisselen en ik kan dat ook niet voor u doen"

Dan zou ik graag iemand aan de lijn krijgen die dat WEL kan want met u kom ik blijkbaar niet verder. Ik snap niet helemaal dat als ik een klacht heb u daar niet serieus mee omgaat. Wat mij nog meer steekt is dat uw collega mij toegezegd heeft dat ik een andere modem zou krijgen wat dus niet waar blijkt te zijn

"Nou meneer mijn collega kan dat niet aan u beloofd hebben. Dan moet u het verkeerd tegen hem gezegd hebben dat hij daardoor dit opstuurt naar u. Ik zal even overleggen met een collega

*klomp breekt* 10 minuten later, teller loopt nog door....

"Ja meneer als wij u die Cisco modem sturen, dan heeft u geen wireless...

DERP!
Ja dat begrijp ik, maar dat heb ik u ook net uitgelegd, daar hecht ik geen waarde aan (is een leugen, maar goed)

"Ow zeg dat dan meteen, dan ga ik u doorverbinden met de goede afdeling"

???

"Goede morgen meneer waar kan ik u mee van dienst zijn?"

Legt verhaal nogmaals uit + voorgaande gesprek

"Nou meneer, mijn collega kan dat nooit gezegd hebben, dat verzint u"

Dus nu zegt u dat ik een leugenaar bent?

"Nou nee dat zeg ik niet, maar mijn collega kan dat gewoon niet gezegd hebben. Daarnaast kan ik alleen een modem ruilen voor hetzelfde type modem tenzij u naar een ander pakket overstapt...."

Hierop heb ik het gesprek afgerond omdat ik inmiddels 45 minuten verder was, niet blij was en ik betere dingen te doen had op dat moment.

Nou vind ik het volgende toch wel heel erg steken:


  • Er wordt A beloofd, maar B gedaan
  • Ik bel vervolgens UPC op en wordt uitgemaakt voor leugenaar EN er wordt tegen mij gepraat alsof ik een klein kind ben
  • Er wordt wéér A beloofd maar bij het volgende station wordt ik wéér afgewezen en voor leugenaar uitgemaakt

Ik vindt dit echt te bizar voor woorden. Klantenservice mijn reet. Waar is het fatsoen van mensen tegenwoordig om mensen gewoon te woord te staan? Waar is het gevoel dat mensen bij een SERVICE desk, ook daadwerkelijk service verlenen?

Dit is exact de reden dat ik geen UPC wilde. Maar aangezien ik niet veel keuze heb, moet ik hier wel mee aan de slag. Ik ga maar eens kijken of de firmware update van vandaag nog wat leuks met zich meebrengt maar ik heb er niet veel vertrouwen in.

Nee, van mond op mond reclame zal UPC niets bij winnen. Wat een wanstaltig [censuur] bedrijf is het (nog steeds) met bizar dure prijzen voor de troep die ze leveren. Bah bah bah
 
Het thomson modem heeft inderdaad een hoop problemen, ze hebben een nieuwe update uitgegeven maar dit levert weinig op aldus gebruikers.

UPC geeft inderdaad niet zo snel een nieuw modem :-\

Maar heb jij de Thomson al getest, hetzelfde geld werkt die uitstekend bij jou?
 
Na mijn weten is Ziggo juist stukken duurder dan upc en vooral met pakketen bij upc.

Lol 2 miljoen waarvan maar 800.000 man inet hebben en niet eens 10% de thomson nog heeft.
 
davy16 zei:
Het thomson modem heeft inderdaad een hoop problemen, ze hebben een nieuwe update uitgegeven maar dit levert weinig op aldus gebruikers.

UPC geeft inderdaad niet zo snel een nieuw modem :-\

Maar heb jij de Thomson al getest, hetzelfde geld werkt die uitstekend bij jou?

Werkt als een stuk shite, vandaar dat ik vanavond maar even naar de nieuwe firmware ga kijken maar geef het weinig hoop.

Het gaat mij er nog niet eens zozeer om het feit dat ik een brakke modem krijg waar aan gesleuteld wordt. Waar het mij vooral om gaat is hoe er met klanten wordt omgegaan; alsof je een stuk vreten bent die te dom is om zelf na te denken en je alleen maar dingen verzint om je leven beter te maken ofzo.

Also, kijkende naar Ziggo:

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/

120 mbit voor 66,50 en dan moet je alleen zelf een digitale recorder kopen. Bij UPC ben ik voor 60 mbit + digitale tv en telefonie bij UPC per maand 67.55 kwijt. Als ik nu 120 mbit neem (met een tijdelijke actie) ben ik 77,50 kwijt. Dat vind ik nogal wat....
 
wel raar want de nieuwe prijsen staan https://ziggoforum.nl/topics/38632/ en daar staat 50euro voor 120Mbit/s, nu weet ik niet dat het voor nieuwe klanten geldt maar dat denk ik haast wel.

En even over de klantenservice, het ligt er maar net aan wie je aan de andere kant krijgt, want sommige zijn echt dat je denkt van ga even lekker ergens anders werken, maar er zijn ook top hd medewerkers bij upc.

Wat ik je wel ff aanraad als je nogsteeds problemen hebt met modem om 1 van de webcare leden aantespreken, die helpen je echt uitstekend, 10keer beter dan hd medewerkers.

https://chelloo.nl/ziggo/index.php?action=profile;u=15929 hij kan je er eventueel mee verder helpen denk ik zo. kan wel ff duren dat ze terug antworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Internet kost inderdaad 50 euro op dit moment (is een actie volgens de website van UPC) voor 120 mbit, maar ik kijk naar de 3 in 1 pakketten he ;) En op totaal pakketten is Ziggo gewoon goedkoper (en heb ik er een stuk betere ervaringen mee :) )
 
Het punt is gewoon dat HD medewerkers soms dingen beloven (om maar van je af te zijn?) die ze niet waar kunnen maken. Zo'n modemkeuze is daar een goed voorbeeld van. Het wordt van hogerhand bepaald welke modems ze op een bepaald moment uitleveren en dus kan een HD medewerker daar ook niks aan veranderen. Dat sommigen het vervolgens wel beloven, met name op het moment van verkoop, is dan ook simpelweg misleiding.

De tip die ik je kan geven is de volgende: bel nogmaals en vraag naar de afdeling opzeggingen. Vertel daar je verhaal en dreig ermee de hele boel op te zeggen. Meestal gaan ze dan wel overstag. Ik weet dat het geen leuke manier is om het op te lossen, maar ze hebben je zelf in deze positie gebracht. Ik geef je overigens groot gelijk dat je die Thomson niet wilt, want het is dus gewoon een baggerding. Niet bij iedereen gek genoeg, maar bij een groot aantal mensen, waaronder jij, dus wel.
 
...must be horrible to work for customer service there and having to lie for your employer.
 
Ik weet niet of dat zo is cx-ray. Ik heb meer de indruk dat die verkopers dat op eigen houtje doen, om maar zo snel mogelijk van je af te zijn en natuurlijk ook om de deal te sluiten. Als ze namelijk gelijk zouden zeggen dat je een Thomson krijgt, ondanks dat je vraagt om een Cisco, dan zullen veel mensen gewoon afhaken.
 
Terug
Bovenaan