• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaring met WiFi

  • Onderwerp starter Onderwerp starter r.geenjaaar
  • Startdatum Startdatum
R

r.geenjaaar

Heeft iemand al ervaringen met het wifi signaal van de Horizon box?
Mijn wifi (ook af en toe mijn wired signaal) valt af en toe weg.
UPC gebeld, instellen op ander kanaal (via opties). Aantal kanalen geprobeerd maar sinaal is niet constant.
Iphone wordt ook niet op "mijn apparaten" gezien ondanks dat de Twonky app op mijn iphone is geinstalleerd
 
Je moet even in het twonky programma van je iphone kijken in de configuratie van het programma. Het kan zijn dat de sharing nog niet aan staat in de instellingen van Twonky. Mijn ervaring is dat je Twonky Beam moet gebruiken op je Iphone of android toestel. Je komt dan in een soort van browser-achtig idee uit. Je ziet dan rechtsbovenin een tandwieltje staan als je daar op klikt kun je daar kiezen voor sharing settings. Daarin kun je dan alles aanvinken en het netwerk onthouden. Daarna kun je als het goed is wel je mobile device zien.
 
WiFi is zo afhankelijk van veel factoren dat het bij iedereen anders is.
Sommige vinden het bereik prima, andere slecht. De een heeft problemen met de snelheid, de andere haalt de volle snelheid.
 
Ik heb wifi op de Horizon na 1 dag uitgeschakeld. Het bereik was zeer slecht en de verbinding viel constant weg.
Ik heb mijn bestaande Sitecom WL-331 weer in gebruik genomen en mijn wifi is weer perfect
 
Bij mij was af en toe internet zo traag. Ben er achter gekomen dat de meeste hier in de buurt allemaal ch11 hebben. Nu heb ik die veranderd naar ch3 en tot nu toe geen last meer van hele trage internet. Maar hoe kan het dat ik van channel wijzig en wel beter internet heb?
 
Vergelijk het met een meerbaans autoweg.
Op de rechtse baan (kanaal 11) is het heel druk en hindert men elkaar daarom gaat het langzaam.
De linker baan (kanaal 3) is bijna leeg en kan daar de maximale snelheid gehaald worden.

De vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op, maar is alleen om een idee te geven.
 
De meeste WiFi accesspoints gebruiken standaard kanaal 11 als je niks doet (zelfs al staat auto scanning aan)
De makkelijkste manier om te kijken of een wifi kanaal redelijk vol zit (wat meestal het geval is) is een scan tooltje draaien op je telefoon of laptop. Ik heb voor mijn Samsung Galaxy 2/3 het tooltje "Wifi Analyser" geinstalleerd staan om dit te doen, voor de laptop zijn er verschillende apps te vinden of je kunt het zelfs met de bijgeleverde driver software doen (intel heeft een mooi tooltje bijvoorbeeld).
Bij mij was kanaal 7 nog nagenoeg leeg dus heb ik hem daarop gezet, de connectie naar de horizon box is bij mij nog veel beter als die naar m`n router/accesspoint in de meterkast :-) die op 400 mAmps staat...
 

Bijlagen

  • 2012-09-27-174053.png
    2012-09-27-174053.png
    104,6 KB · Weergaven: 62
Johnny54 zei:
Vergelijk het met een meerbaans autoweg.
Op de rechtse baan (kanaal 11) is het heel druk en hindert men elkaar daarom gaat het langzaam.
De linker baan (kanaal 3) is bijna leeg en kan daar de maximale snelheid gehaald worden.

De vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op, maar is alleen om een idee te geven.

Betere uitleg had je niet kunnen geven. Bedankt daarvoor.
 
BZwart zei:
Ik heb wifi op de Horizon na 1 dag uitgeschakeld. Het bereik was zeer slecht en de verbinding viel constant weg.
Ik heb mijn bestaande Sitecom WL-331 weer in gebruik genomen en mijn wifi is weer perfect
Hoe doe je dat dan? ik kom niet in de webinterface.
 
Het IP-adres waarmee ík de webinterface bereik, heb ik als volgt gevonden:
Via de televisie interface: Menu - Opties - Thuisnetwerk - Mijn Thuisnetwerk - Status Thuisnetwerk - Begin/Einde IP-adres
Neem het Begin IP-adres over in de url-balk van je browser MAARRRRR...
...doe een 'minus 1' op de waarde van het laatste getal. Op je tv staat bijvoorbeeld als Begin IP-adres 192.168.1.17, dan typ je in je browser op je pc/laptop/netbook/notebook/tablet/smartphone/etc.: 192.168.1.16

Alternatief voor als je een separate router gebruikt:
Log daarop in en kijk of je bij 'Connected Devices' of zelfs als Domeinnaamserver o.i.d. het IP adres van je Horizon box ziet staan.
 
Terug
Bovenaan