• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaring met helpdesk en oplossen storingen ?

  • Onderwerp starter kitedemon
  • Startdatum
K

kitedemon

Wie heeft er goede en minder goede ervaring met de storingsdienst?
Hier in (Wezep) veel uitval gehad. Al 3 jaar lang met regelmaat. Het helpen op afstand en het uitlezen werd keurig gedaan,
maar de oplossing (reparatie van de kabel) is nooit verholpen. Hebben jullie betere ervaringen ?

Tsja, en dan de procedure. Bellen. Binnenmonteur komt(Om te kijken of het modem wel echt offline is). Buitenmonteur komt. Doormeten en bijstellen signaal in kast. Doormeetploeg komt (bij laag kabelsignaal) en ten slotte zou de aannemer komen om de kabel te repareren. De aannemer moet nu nog steeds komen (na 3 jaar) en komt maar steeds niet. (Wel steeds bij uitval gebeld en hetzelfde ritueel gehad) Als het signaal dan weer wegvalt dan moet je de helpdesk uitleggen wat er allemaal al gebeurt is en dan begint het verhaal weer helemaal opnieuw. Pfffff
'' We moeten toch weer eerst een monteur langsturen meneer'', ''maar dat is al gebeurt''. ''Ja, maar we doen het toch maar weer even''. En daar gaat het verhaal weer. Weer verlof opnemen, weer die monteur, dan die buitenmonteur en weer een afspraak met de aannemer die niet komt. Na 6 weken bellen met UPC en dan weer die monteur. Ik heb alle offline gegeven in een excelbestand bewaard en kan deze in ieder geval nog geven aan de directie van UPC m.b.t hun reparatieservice. (Heeft iemand een email van de directie ? Op de site staat niets.)

Inmiddels is de retourbox binnen, want ik heb toch maar de knoop doorgehakt en opgezegd.
Dat was trouwens niet moeilijk. Even telefonisch met het 0900 nr bellen en je bent er zo vanaf.
Althans ik dan. Ik had een abo van 2003 en die is per maand opzegbaar.
Volgende maand maar eens zien hoe de service en uptime van XS4ALL is. Net de bestelling de deur uit gedaan.
Maar als ik daar de recensies van lees dan geloof ik dat ik geen slechte keuze met deze nieuwe
provider heb gemaakt.
 
btw ff wat anders: Heb vanavond xs4all gebeld over het wirelessmodem en ik had meteen goede antwoorden.
Geen 0900nr en geen wachtijd. Wat een genot nu ik sinds 1 maand over ben.
De buren zitten hebben inmiddels ook al het abo opgezegd en gaan ook over naar XS4ALL.
Het is niet m'n bedoeling geweest iedereen bij UPC weg te halen, maar ik ben kennelijk een voorbeeldfiguur
in de buurt ::)
 
Hadden de buren ook problemen dan?
Mijn buurman loopt ook constant te schelden op UPC.
Aangezien wij de enige 2 in de straat zijn met UPC (buiten TV om dan) en wij totaal geen problemen hebben vraag ik me wel eens af of het niet gewoon aan hem ligt. Mijn ouders geven ook constant UPC de schuld als iets weer niet werkt. Mijn pa er zelfs in geslaagd om de coax aansluiting van de TV eraf te trekken toen zijn TVbeeld weg viel tijdens de eerste minuut van de finale van het WK. Bleek dat de Mediabox aan een softwareupdate bezig was....
Wat wel weer een briljante actie is hoor om precies tijdens de start van het WK een softwareupdate te krijgen. :P
 
Ik heb de indruk dat het een combinatie van meerdere factoren is.
De centrale kast is met een verbouwing eens 4 meter verplaatst richting de straat.
Daarnaast heb ik de monteur's ook vaak bezig gezien in de kast met het vastdraaien en vervangen van sommige
onderdelen. Ook is er vlak bij de kabels een hoogspanning gelegd en zijn er ook wat kabels beschadigd.

Natuurlijk is dit allemaal niet erg, maar het is wel erg dat we dit constant melden (0,10ct p/m) en dat er na alle
meldingen niets aan is gedaan.
Inmiddels heb ik chello opgezegd en zit ik er aan te denken om dat ook met de mediabox te doen.
Het beeld hapert nog wel eens. Ik heb hierover gister nog gebeld en deze jongen verzekerde mij (hij zag de historie)
dat hij nu ook een aannemer in zou schakelen om alles te laten repareren.
De buurman heb ik kennis laten nemen van www.speedtest.nl en hij doet 'm nu ook elke dag.
Hij haalt nog niet de halve snelheid die beloofd wordt. We betalen toch voor 8000/1000 en niet voor 3800/750.
Dan zit ik voor dat geldt ook bij een topprovider (met goede newsserver voor de binairies) XS4ALL.

Maar we wachten de kabelreparatie nu keurig af en langzaam lopen de klanten bij UPC weg uit de straat.
We zien het dus wel hoe snel ze zijn.
 
Als ik geen probleem heb waarom zit ik dan nog steeds op deze forum? ;)
 
Red_Army zei:
Als ik geen probleem heb waarom zit ik dan nog steeds op deze forum? ;)

Ieder heeft zo zijn andere redenen om op dit forum te komen.
Mijne is vooral om andere te helpen en informeren indien mogelijk :)

En weer anderen zullen weer andere redenen hebben.
 
Ik had vanmorgen gebeld naar de HD.
Ik wou mijn classic abbo omzetten naar extreme omdat dat met telefonie 5 euro goedkoper is.
Classic heeft geen pakket korting en extreme wel dus vandaar die 5 euro.

Eerlijk waar.... Het was binnen 5 minuten geregeld... De nieuwe snelheid dus.
Terwijl ze zei dat het een dag of 2 kon duren.

Ongeloofelijk :o :o :o maar heel goed :6 :6 :6
 
Ik ben al 3 maanden bezig om extreme te krijgen. Maar de snelheid blijft triest. Kastje, muur etc. Nu via dit forum is er al een monteur die mij het gevoel geeft dat er meer actie wordt ondernomen dan de telefonische helpdesk in 3 maanden :')
 
Terug
Bovenaan