Jeroenvanarkel
Forum Gebruiker
- Berichten
- 167
Geachte Forum leden,
ik heb deze error soms en geheel random.
dus niet zoals de Ziggo site vermoed en je daarmee wil helpen, constant, maar af en toe en je weet nooit wanneer.
ik weet wel dat het ALLEEN 's avond voorkomt na pak hem beet 19 uur.
ik heb na mijn verhuizing afgelopen juni 2013, een nieuw huis betreden.
Bij het intrekken in dit huis konden wij alleen voor Ziggo kiezen, een week later bleek alsnog ook KPN met glas maar ok. Ik had al 22 jaar Ziggo of Casema analoge tv dus what the heck. bij ADSL kreeg ik ook nooit meer dan 36Mbit van de betaalde 80Mbit.
in het nieuwe huis liggen vier Hirschmann gloednieuwe kabels. Deze zijn allemaal gleod nieuw en in de meterkast met een Hirschmann verdeelkast verbonden aan het Ziggo netwerk.
Afgelopen weekend heb ik gloednieuwe gegoten kabels gekocht voor de aansluiting tussen wand contact doos en tv of de digitale decoder.
thuis staan er 4 Samsung Tv's en 2 Humax 5100C Decoders.
In de keuken en de slaapkamer van mijn zoontje beide analoog een Samsung 26inch 720P TV dus rechtstreeks aangesloten op de Wandcontactdoos.
in de slaapkamer van ons een Samsung 32Inch FullHD met 2 HDMI kabels verbonden aan de Apple TV voor Netflix ed en de Humax 5100C die weer aangesloten op de wandcontactdoos. Verder geen UTP voor ITV.
In de woonkamer een AV meubel met daarin een XBOX, Bluray, Apple Express, (rechts) en dan een tussen stuk en dan links een Onkyo Tig.1 versterker, de Humax 5100C en een AC Ryan Media speler. Alles verbonden met UTP cat 6 met een goeldnieuwe NetGear Gigabit Switch en verbonden met de wandcontact doos via of de Hirschmann voor TV, of STP kabel voor Netwerk beide op hemels breed 4 meter max met de ziggo router die in de meterkast onder de woonkamer zit. Onze woonkamer zit op de eerste etage.
Allles is van de zomer met aansluiten door mij met gloednieuwe HDMI 1.4 kabels, STP, en UTP, Hirschmann, Optische kabels aan elkaar gekoppeld.
Allemaal gloednieuw ivm kwaliteit en alles netjes opnieuw was mijn gedachte.
Nu heb ik dus die Error 37-... fout alleen 's avonds en niet overdag. Maar alleen op de uiteraard digitale aanslutingen.
Beide TV's en decoders omgewisseld in beide wisselingen geen verbetering. Analoog geen problemen what so ever. en Digitaal ook niet. De Signaal cijfers zijn ook allemaal ok en het beeld is super zelfs analoog.
Internet is ook op de dagelijkse reset van de router na top als het er is.
Maar die hinderlijke error voor een seconde of 2 vind ik vervelend en zelfs schaam ik me ervoor als er mensen bij ons zijn.
Door de kabels en de fysiek locatie te wisselen, en zelfs met een TV en een decoder beneden in de meterkast een avond gekeken te hebben, en ALLE stappen van uitschakelen, kaart er uit, kaart in de vriezer en weet ik al niet wat kom in niet verder.
Ik weet ook zeker dat het dus niet bij mij zit maar in de aanbieding van het digitale tv signaal over de coax naar mij toe.
Ik weet dus als de meting gedaan wordt dat alles in orde is, maar ik heb meer mensen op het internet en dit forum gezien die deze hinderlijke onderbrekingen ook hebben.
En de oplossingen hier op het forum heb ik allemaal geprobeerd, en ook de stappen plannen van Ziggo, maar die gaan ervanuit dat de error constant is en anders zouden de signalen niet goed doorkomen om zwak zijn.
En dat is het niet!!!! het is dus 99,99999911111 procent in orde.
Na de laatste kabels van wandcontact naar TV te vervangen te hebben door kabels met Ziggo Goedkeurings merk en zelf met Kontak cleaner de contacten te hebben gereinigd dacht ik zaterdag avond dat het nu dan toch echt voorbij moest zijn.
Helaas.
ik geloof echt dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Net zoals mijn probleem dat ik het modem/router van Ziggo 1x per dag moet resetten omdat anders ik tig keer op een link moet klikken om naar die site te kunnen waar ik op klik.
Nogmaals ook die waarden, internet en de bij behorende snelheid zijn in orde, alleen hangen de site soms ff en een herstart is dan de oplossing.
Downloaden gaat retesnel en mijn Synology 413 zit ook met topkabels op een meter van de ziggo aansluiting.
Maar ook hier zitten dus hickups in. Dus in het Digitale Signaal en het Internet Signaal geloof ik dat ik last heb van of de wijk of de trunk in de wijkcentrale.
misschien had ik een lage snelheid maar wel een betrouwbare snelheid voorheen bij de KPN en analoog betrouwbare TV van Ziggo.
Maar 3 kilometer verderop verhuist te zijn moest ik internet van een TV boer afnemen, terwijl ik liever gewoon internet van een internet boer en tv van een tvboer afneem, maar goed. Redelijk geprijsd, mooie beloofde snelheid die ik qua download kan halen. En enkele weken met wifi kloten met diverse professionele wifi tools en nu 4 accesspoints is dat ook gelukt. Nu dit dus nog.
Aan mijn wil om top spul op een goede manier te koppelen ligt het niet, maar ik vermoed echt dat het NIET bij mij zit.
En als Ziggo de handel doormeet of ik mijn signaalwaarden doorgeef dan is hun conclusie dat het allemaal top zou moeten zijn.
Dat is het ook maar die irritante onderbrekingen geven je een ander gevoel, alsmede de wifi dekking initieel en wat ik daar allemaal voor heb moeten doen alsmede de dagelijkse router reset.
- Is er iemand die dus ook sporadisch dit 's avonds ervaart dus error 37-xx?
- Is er iemand die ook gewoon op zich goede internet heeft maar vaak de hele handel met resetten qua router?
- Is er iemand die ook regelmatig de decoder moet resetten ivm storingen?
- Is er iemand die ook geen Interactieve tv heeft zonder dat er ook maar een melding terug te vinden is of dat er wat aan gedaan wordt?
En ben ik de enige die diverse accesspoint heeft moeten installeren, tov 1 repeater in het vorige huis, voor een beetje wifi dekking?
En ben ik de enige met Reset Problemen voor Decoder of Router voor Interactieve TV of Internet met verder gewoon goede signaal cijfers ed.?
Jeroen
ik heb deze error soms en geheel random.
dus niet zoals de Ziggo site vermoed en je daarmee wil helpen, constant, maar af en toe en je weet nooit wanneer.
ik weet wel dat het ALLEEN 's avond voorkomt na pak hem beet 19 uur.
ik heb na mijn verhuizing afgelopen juni 2013, een nieuw huis betreden.
Bij het intrekken in dit huis konden wij alleen voor Ziggo kiezen, een week later bleek alsnog ook KPN met glas maar ok. Ik had al 22 jaar Ziggo of Casema analoge tv dus what the heck. bij ADSL kreeg ik ook nooit meer dan 36Mbit van de betaalde 80Mbit.
in het nieuwe huis liggen vier Hirschmann gloednieuwe kabels. Deze zijn allemaal gleod nieuw en in de meterkast met een Hirschmann verdeelkast verbonden aan het Ziggo netwerk.
Afgelopen weekend heb ik gloednieuwe gegoten kabels gekocht voor de aansluiting tussen wand contact doos en tv of de digitale decoder.
thuis staan er 4 Samsung Tv's en 2 Humax 5100C Decoders.
In de keuken en de slaapkamer van mijn zoontje beide analoog een Samsung 26inch 720P TV dus rechtstreeks aangesloten op de Wandcontactdoos.
in de slaapkamer van ons een Samsung 32Inch FullHD met 2 HDMI kabels verbonden aan de Apple TV voor Netflix ed en de Humax 5100C die weer aangesloten op de wandcontactdoos. Verder geen UTP voor ITV.
In de woonkamer een AV meubel met daarin een XBOX, Bluray, Apple Express, (rechts) en dan een tussen stuk en dan links een Onkyo Tig.1 versterker, de Humax 5100C en een AC Ryan Media speler. Alles verbonden met UTP cat 6 met een goeldnieuwe NetGear Gigabit Switch en verbonden met de wandcontact doos via of de Hirschmann voor TV, of STP kabel voor Netwerk beide op hemels breed 4 meter max met de ziggo router die in de meterkast onder de woonkamer zit. Onze woonkamer zit op de eerste etage.
Allles is van de zomer met aansluiten door mij met gloednieuwe HDMI 1.4 kabels, STP, en UTP, Hirschmann, Optische kabels aan elkaar gekoppeld.
Allemaal gloednieuw ivm kwaliteit en alles netjes opnieuw was mijn gedachte.
Nu heb ik dus die Error 37-... fout alleen 's avonds en niet overdag. Maar alleen op de uiteraard digitale aanslutingen.
Beide TV's en decoders omgewisseld in beide wisselingen geen verbetering. Analoog geen problemen what so ever. en Digitaal ook niet. De Signaal cijfers zijn ook allemaal ok en het beeld is super zelfs analoog.
Internet is ook op de dagelijkse reset van de router na top als het er is.
Maar die hinderlijke error voor een seconde of 2 vind ik vervelend en zelfs schaam ik me ervoor als er mensen bij ons zijn.
Door de kabels en de fysiek locatie te wisselen, en zelfs met een TV en een decoder beneden in de meterkast een avond gekeken te hebben, en ALLE stappen van uitschakelen, kaart er uit, kaart in de vriezer en weet ik al niet wat kom in niet verder.
Ik weet ook zeker dat het dus niet bij mij zit maar in de aanbieding van het digitale tv signaal over de coax naar mij toe.
Ik weet dus als de meting gedaan wordt dat alles in orde is, maar ik heb meer mensen op het internet en dit forum gezien die deze hinderlijke onderbrekingen ook hebben.
En de oplossingen hier op het forum heb ik allemaal geprobeerd, en ook de stappen plannen van Ziggo, maar die gaan ervanuit dat de error constant is en anders zouden de signalen niet goed doorkomen om zwak zijn.
En dat is het niet!!!! het is dus 99,99999911111 procent in orde.
Na de laatste kabels van wandcontact naar TV te vervangen te hebben door kabels met Ziggo Goedkeurings merk en zelf met Kontak cleaner de contacten te hebben gereinigd dacht ik zaterdag avond dat het nu dan toch echt voorbij moest zijn.
Helaas.
ik geloof echt dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Net zoals mijn probleem dat ik het modem/router van Ziggo 1x per dag moet resetten omdat anders ik tig keer op een link moet klikken om naar die site te kunnen waar ik op klik.
Nogmaals ook die waarden, internet en de bij behorende snelheid zijn in orde, alleen hangen de site soms ff en een herstart is dan de oplossing.
Downloaden gaat retesnel en mijn Synology 413 zit ook met topkabels op een meter van de ziggo aansluiting.
Maar ook hier zitten dus hickups in. Dus in het Digitale Signaal en het Internet Signaal geloof ik dat ik last heb van of de wijk of de trunk in de wijkcentrale.
misschien had ik een lage snelheid maar wel een betrouwbare snelheid voorheen bij de KPN en analoog betrouwbare TV van Ziggo.
Maar 3 kilometer verderop verhuist te zijn moest ik internet van een TV boer afnemen, terwijl ik liever gewoon internet van een internet boer en tv van een tvboer afneem, maar goed. Redelijk geprijsd, mooie beloofde snelheid die ik qua download kan halen. En enkele weken met wifi kloten met diverse professionele wifi tools en nu 4 accesspoints is dat ook gelukt. Nu dit dus nog.
Aan mijn wil om top spul op een goede manier te koppelen ligt het niet, maar ik vermoed echt dat het NIET bij mij zit.
En als Ziggo de handel doormeet of ik mijn signaalwaarden doorgeef dan is hun conclusie dat het allemaal top zou moeten zijn.
Dat is het ook maar die irritante onderbrekingen geven je een ander gevoel, alsmede de wifi dekking initieel en wat ik daar allemaal voor heb moeten doen alsmede de dagelijkse router reset.
- Is er iemand die dus ook sporadisch dit 's avonds ervaart dus error 37-xx?
- Is er iemand die ook gewoon op zich goede internet heeft maar vaak de hele handel met resetten qua router?
- Is er iemand die ook regelmatig de decoder moet resetten ivm storingen?
- Is er iemand die ook geen Interactieve tv heeft zonder dat er ook maar een melding terug te vinden is of dat er wat aan gedaan wordt?
En ben ik de enige die diverse accesspoint heeft moeten installeren, tov 1 repeater in het vorige huis, voor een beetje wifi dekking?
En ben ik de enige met Reset Problemen voor Decoder of Router voor Interactieve TV of Internet met verder gewoon goede signaal cijfers ed.?
Jeroen