anoniem
Cable Expert
- Berichten
- 4.089
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Bij een aantal klanten komt (soms) een error2020 fout voor tijdens het gebruik van de ITV/VOD applicatie. Deze error / fout treedt op als de ontvanger een (VOD) signaal probleem detecteert. De signaalsterkte /-kwaliteit van de VOD kanalen kan zelf gecontroleerd worden (*) , echter niet op de gebruikelijke wijze voor de "normale TV kanalen".
Zodra deze fout optreedt wordt deze fout ook gelogd in onze systemen. Wij analyseren en correleren deze fouten en zien in een aantal gevallen concentraties van fouten die duiden op een gezamenlijk oorzaak. De oorzaak ligt dan in het netwerk of wordt veroorzaakt door een andere externe oorzaak (bijv. instraling van een zender).
Inmiddels zijn een aantal fouten in het netwerk geïdentificeerd en verholpen. Dit onderzoek zullen we in de komende tijd voortzetten.
Problemen kunnen echter ook veroorzaakt worden door fouten in de huisinstallatie. Dit zijn fout meldingen die wij wel zien maar niet kunnen terugvoeren op een gezamenlijke oorzaak. Deze fouten zullen we vooralsnog niet oplossen.
Het initiatief daarvoor ligt vooralsnog primair bij de klant, dus zelf kijken of er iets fout is aan de binnenhuis bekabeling en zo nodig de helpdesk benaderen voor ondersteuning.
*) met de "Archie" methode, zie volgende posting
edit, wijziging met test voorstel Archie, met dank aan.
Zodra deze fout optreedt wordt deze fout ook gelogd in onze systemen. Wij analyseren en correleren deze fouten en zien in een aantal gevallen concentraties van fouten die duiden op een gezamenlijk oorzaak. De oorzaak ligt dan in het netwerk of wordt veroorzaakt door een andere externe oorzaak (bijv. instraling van een zender).
Inmiddels zijn een aantal fouten in het netwerk geïdentificeerd en verholpen. Dit onderzoek zullen we in de komende tijd voortzetten.
Problemen kunnen echter ook veroorzaakt worden door fouten in de huisinstallatie. Dit zijn fout meldingen die wij wel zien maar niet kunnen terugvoeren op een gezamenlijke oorzaak. Deze fouten zullen we vooralsnog niet oplossen.
Het initiatief daarvoor ligt vooralsnog primair bij de klant, dus zelf kijken of er iets fout is aan de binnenhuis bekabeling en zo nodig de helpdesk benaderen voor ondersteuning.
*) met de "Archie" methode, zie volgende posting
edit, wijziging met test voorstel Archie, met dank aan.
Laatst bewerkt door een moderator: