Error 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bij een aantal klanten komt (soms) een error2020 fout voor tijdens het gebruik van de ITV/VOD applicatie. Deze error / fout treedt op als de ontvanger een (VOD) signaal probleem detecteert. De signaalsterkte /-kwaliteit van de VOD kanalen kan zelf gecontroleerd worden (*) , echter niet op de gebruikelijke wijze voor de "normale TV kanalen".

Zodra deze fout optreedt wordt deze fout ook gelogd in onze systemen. Wij analyseren en correleren deze fouten en zien in een aantal gevallen concentraties van fouten die duiden op een gezamenlijk oorzaak. De oorzaak ligt dan in het netwerk of wordt veroorzaakt door een andere externe oorzaak (bijv. instraling van een zender).

Inmiddels zijn een aantal fouten in het netwerk geïdentificeerd en verholpen. Dit onderzoek zullen we in de komende tijd voortzetten.
Problemen kunnen echter ook veroorzaakt worden door fouten in de huisinstallatie. Dit zijn fout meldingen die wij wel zien maar niet kunnen terugvoeren op een gezamenlijke oorzaak. Deze fouten zullen we vooralsnog niet oplossen.

Het initiatief daarvoor ligt vooralsnog primair bij de klant, dus zelf kijken of er iets fout is aan de binnenhuis bekabeling en zo nodig de helpdesk benaderen voor ondersteuning.

*)
met de "Archie" methode, zie volgende posting

edit, wijziging met test voorstel Archie, met dank aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mij signaal is gewoon prima, maar het blijven uitvallen van films of series is gewoon erg storend. Je kunt gewoon niet na een dag werken lekker genieten van een film, want je weet dat het elk moment kan uitvallen.

Telkens na een paar minuten (vooral in de avonduren maar ook overdag) krijg je de 2020 error. Het kan ondertussen niet meer aan mezelf liggen, heb nieuwe kabels gekocht en het aangesloten via jullie technische afdeling. Als ik game op de PS3 heb ik nooit last van lag of storing dus aan de verbinding kan het ook niet liggen, ik trek een film binnen binnen een paar minuten.

Ik denk gewoon dat IT ruk is
 
Mij signaal is gewoon prima, maar het blijven uitvallen van films of series is gewoon erg storend. Je kunt gewoon niet na een dag werken lekker genieten van een film, want je weet dat het elk moment kan uitvallen.

Telkens na een paar minuten (vooral in de avonduren maar ook overdag) krijg je de 2020 error. Het kan ondertussen niet meer aan mezelf liggen, heb nieuwe kabels gekocht en het aangesloten via jullie technische afdeling. Als ik game op de PS3 heb ik nooit last van lag of storing dus aan de verbinding kan het ook niet liggen, ik trek een film binnen binnen een paar minuten.

Ik denk gewoon dat IT ruk is

kun je mij je smartcard en MAC adres sturen per PM, dan kunnen we kijken of we in de logging specifieke problemen zien.
 
Vraag zijn er testen of andere werkzaamheden geweest van Woensd. 10-07-2013 op Donderd. 11-07-2013 tijd 01.00 u.

Storing bij het kijken van I-TV / TV.
1 E48-E32
2 E52-E32
3 2020

Humax schakelde wel nog terug naar content pagina.
Daarna melding I-TV tijdelijk ........ enz.

Na 5 min. deed I-TV / TV het weer.

MAC adres:00: 03: 78: BC: 66: D3
Serv.Area: 72813555

Gr.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook regelmatig problemen met error 2020. Daarom maar even volgens de Archie-methode mijn signaalsterke nagekeken. Het blijkt dat ik op alle frequenties een sterkte heb van tussen de 20 en 30%. Kan dat een oorzaak zijn? En is dat iets wat aan mijn installatie ligt, of aan het geleverde signaal?

Ik gebruik een Humax 5200. Die is aangesloten op een (ooit door Multikabel geleverde) splitter die op het aop zit.

Overigens heb ik het signaal van verschillende gewone tv-kanalen bekeken. Die hebben ook allemaal een signaal van 20-30%. Sommige met BER 0, maar anderen met BER rond de 250.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat om de BER, niet om de sterkte. BER > 0 betekent storing in het signaal.
 
Ik heb ook regelmatig problemen met error 2020. Daarom maar even volgens de Archie-methode mijn signaalsterke nagekeken. Het blijkt dat ik op alle frequenties een sterkte heb van tussen de 20 en 30%. Kan dat een oorzaak zijn? En is dat iets wat aan mijn installatie ligt, of aan het geleverde signaal?

Ik gebruik een Humax 5200. Die is aangesloten op een (ooit door Multikabel geleverde) splitter die op het aop zit.

Overigens heb ik het signaal van verschillende gewone tv-kanalen bekeken. Die hebben ook allemaal een signaal van 20-30%. Sommige met BER 0, maar anderen met BER rond de 250.

Het kan aan je bekabeling/stekkers liggen. Was bij een familielid nl. ook zo.
Verhuisd en nieuwe kabels met nieuwe metalen stekkers gelegd. Slecht beeld. Veel blokken en stilstaand beeld. Andere kabel gekocht en zelfde metalen stekkers eraan, met hetzelfde resultaat. Het bleek aan de metalen stekkers te liggen. Ander soort gekocht en hoppa sterkte rond 70%.
Misschien moet je het ook eens zoeken in de kabel en of stekkers.

Succes.
 
Ah, ok. Ik dacht dat signaalsterkte rond de 50% moest zijn. Ik zal het eens testen met een nieuwe coax kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan