• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eredivisie Live in HD?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jank
  • Startdatum Startdatum
Berichten
440
Op kanaal 220 ontvang ik Eredivisie Live in HD.
Althans, het HD logo staat in beeld en er gaat een rood lampje branden op mijn mediabox.
Alleen zie ik en mijn huisgenoten geen verschil tussen de HD- en SD uitzending op kanaal 121.
Ook heb ik geen HD abonnement, is kanaal 220 voor mij dus fake, ondanks het rode lampje wat aangaat?
TV is aangesloten via HDMI, dat wel.
 
Geloof dat rode lampje op een HD Kanaal sowieso aangaat HD uitzendeing de ja of de nee.

Denk dat EredivisieHD bij het Eredivisie pakket hoort en volgens mij niet bij het upcHD pakket. Dit weet ik niet zeker. (correct me if im wrong)

Maar ga ervanuit dat op het HD kanaal UpscaledSD evt te zien is.

(edit) heb net even gekeken,maar toch wel wat verschil in beeld kwaliteit met HD kanaal ;)
 
civiczz zei:
(edit) heb net even gekeken,maar toch wel wat verschil in beeld kwaliteit met HD kanaal ;)
Klopt, ook ik heb dit onderhand kunnen constateren. Maar dit verschil is in mijn beleving zo beperkt, dat het een HD abo (nog) niet rechtvaardigd. En nu ga ik uit van Eredivisie Live. Heb uiteraard geen ervaringen met andere zenders.
Misschien een optie voor UPC, om zo af en toe een HD uitzending beschikbaar te stellen voor klanten die nog geen HD abo hebben, maar wel een mediabox, die dit ondersteunt. Mogelijk trekken zij zo meer klanten over de streep voor HD.
 
Als jij geen verschil ziet tussen hd en sd mag je toch wel eens je ogen nalaten kijken(niet raar bedoeld ofzo)

Want ik zie toch echt duidelijk verschil tussen el sd en el hd.
 
hoe is de mediabox aangesloten met scartkabel of hdmi kabel want met hdmi kabel zie je het verschil wel.
 
had eerste bericht verkeerd gelezen over de aansluiting maar ik zie het verschil goed .
staat de box wel op de juiste resolutie ingesteld MENU-INSTELLINGEN-TELEVISIE-HDMI RESOLUTIE op auto of 1080 zetten.
 
Jank kan natuurlijk ook nog op een tijdstip hebben gekeken dat er geen native HD aan de gang was. ;)
@Jank, alleen hele (live) wedstrijden zijn echt HD, samenvattingen e.d. zijn downscaled.
 
Volgens mij ontvang je gewoon geen HD als je GEEN HD abonnament hebt.
Ook niet per ongeluk. Hij zal het wel doorgeven omdat je E.D.live abo hebt, (best vreemd eigenlijk)
Maar het wordt dan ergens gedownscaled.
Ik zou dan zeker niet je box op 1080i zetten (als dat al kan). Maar gewoon een HD abo nemen.
Anders ga je van up naar down weer naar up...

En eredivisie HD is topkwaliteit, dan zie je niet alleen, dat ervaar je...
Daarbij is SD dikke troebele soep bij. ;D
 
https://ziggoforum.nl/posts/444869/

Als je op de eerste box een abonnement op Eredivisie live, Sport 1 of Film 1 hebt, krijg je dit automatisch ook op de tweede box. Omdat je een Pace 7111 box hebt(geschikt voor HD) krijg je ook toegang tot de HD content van Eredivisie live, Sport 1 en Film 1. Daarnaast kun je HD content via On Demand bestellen. Je hebt geen toegang tot de andere HD zenders. Daarvoor moet je een abonnement op HD nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan