• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eredivisie HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MrHello
  • Startdatum Startdatum
M

MrHello

Enkele weken geleden is de Eredivisie Tender verstuurd naar diverse media bedrijven. Er schijnt ook iets vermeld te worden over de beeldkwaliteit en de manier van uitzenden en registratie. De Eredivisie NV houdt Engeland als voorbeeld.

Nu worden de meeste wedstrijden al volledig in HD opgenomen, alleen Versatel/Tele2 zendt alles nog uitsluitend in SD uit. Weet iemand misschien of de Eredivisie NV iets over HD noemt?

Zou een goede stap zijn voor de ontwikkeling van HD
 
Voor de geinteresseerde...:

Mochten de Voetbalrechten verkocht gaan worden aan Zelko Holding, dan zijn de wedstrijden van de Eredivisie ook in HD te zien zijn!...

"Zesko Holding wil de wedstrijden ook in HDTV-modus aanbieden."

Bron: https://dutchmedia.nl/blog/?p=1276
 
MrHello zei:
Mochten de Voetbalrechten verkocht gaan worden aan Zelko Holding, dan zijn de wedstrijden van de Eredivisie ook in HD te zien zijn!...

Maar zij geven het toch alleen maar door?
En staan niet met camera's langs de velden?
 
Volgens mij worden wedstrijden van de grote drie nu al volledig in HD opgenomen.
In Eindhoven staat bijvoorbeeld altijd een HD Eindregie van de Cinevideo groep.
 
Robert Koopman zei:
Maar als ze het nu al opnemen in HD waarom is dat dan nergens zo te zien?

Omdat TELE2 via ADSL werkt en dat heeft simpelweg niet de banbreedte (max 24 Mbit) om in HD uit te zenden (ongeveer 35 Mbit meestal). Bovendien moet er naast het kijken naar digitale tv via die zelfde lijn ook nog te internetten zijn.

Via de kabel zou dat wel kunnen alleen heeft TELE2 in eerste instantie de rechten en die geven kabelproviders die het wel uit kunnen zenden natuurlijk geen beter beeldkwaltiteit dan dat ze zelf kunnen aanbieden.
 
Robert Koopman zei:
Maar zij geven het toch alleen maar door?
En staan niet met camera's langs de velden?

De rechthebbende verzorgt de opnames, althans, zij huren bedrijven in die dit voor hen regelt.

Voor een partij die geen rechthebbende is of niet in opdracht van een rechthebbende werkt heeft
het weinig zin om langs de kant te gaan staan met camera's, zou me niet verbazen als dat zelfs verboden is.

ikke222 zei:
Omdat TELE2 via ADSL werkt en dat heeft simpelweg niet de banbreedte (max 24 Mbit) om in HD uit te zenden (ongeveer 35 Mbit meestal).

Met 16-20Mbit/s MPEG4 zet je een uitstekend HDTV voetbalplaatje neer. Het probleem zit 'm meer in iedereen die verder dan pak 'm beet 1000 meter van de telefooncentrale woont, zulke ADSL2 klanten hebben minder bandbreedte tot hun beschikking. Dit maakt ADSL minder c.q. niet geschikt voor HDTV.
 
Terug
Bovenaan