Er kan ook niet veel goed gaan bij Ziggo.

terrestrial

Forum Gebruiker
Berichten
3.029
Digitale TV
  1. Ziggo
Vorige maand een extra TV pakket telefonisch opgezegd, dit had ik expres telefonisch gedaan omdat als je het via de website (mijnziggo) probeerde kreeg je meteen een heel nieuw pakket voor geschoteld met een jaarcontract met bevestigingsmailtjes en nieuwe voorwaardes en al. En daar vroeg ik niet om.

Ik wilde gewoon wat extra zenders van mijn abo afhalen, nou goed gebeld en ze gingen het direct regelen. So far so good.

Nu krijg ik een mail dat er een nieuwe rekening klaar staat. In mijnziggo staat er factuur september 36,95, op zich klopt dit bedrag want dat is het nieuwe bedrag wat ik zou moeten gaan betalen, echter staat er NOG TE BETALEN 44,65

Download je echter de factuur.. staat er het volgende. "Totaal te betalen € 29,25" dat klopt want er is 7,70 vanaf geteld vanaf het moment dat ik dat extra TV pakket heb opgezegd tot 1 sept. ja logisch want dat krijg ik terug er staat ook netjes bij.. verrekening xxxxxxxxx - 7,70

Maar nu komt die... de software van mijnziggo telt die 7,70 dus bij de 36,95. Dus ik kan zo niet de betaling in orde maken.

Begrijpen jullie nu, waarom ik liever niet automatisch laat afschrijven..

@Webcare Ziggo Wat moet ik hier mee?
 
Laatst bewerkt:
@Webcare Ziggo mag naast het in orde voor jou maken, ook wel de programmeur op de hoogte stellen. Het lijkt me sterk dat dit een handmatige fout is, maar inderdaad een fout in de software. Er zullen dus ongetwijfeld meerdere abonnees zijn die dit overkomt.
 
Het is al jaaaaaaaaren zo dat zodra je ook maar iets veranderd in je abonnement de eerste paar facturen werkelijk een chaos zijn.
Je zou bijna denken dat ze dit expres doen.
 
Er zijn ook een heleboel mensen die niet opletten, en dus ook niet reageren, en dat is kassa
Mijn ervaring is ook dat de eerste paar facturen na een wijziging een drama is maar dat het daarna wel goed komt
 
De factuur zelf klopt wel, alleen het systeem er om heen maakt er een zooitje van en wil mij een ander bedrag laten betalen.
 
@terrestrial een gekke gang van zaken inderdaad rondom de factuur. We kijken dit graag na en voorkomen inderdaad graag dit soort problemen. Ook zullen we deze onderzoeken of er andere klanten hierdoor teveel betaald hebben, dat is geen vanzelfsprekendheid dat het het geval is, controleren is niet verkeerd. Stuur me een privébericht met je postcode, huisnummer en naam + geboortedatum contracthouder zodat we hiermee aan de slag kunnen.

Voor iedereen: de tip factuur in de gaten houden blijft altijd een belangrijke. We zien niet ieder probleem, ondanks alle inzet. De Ziggo klantenservice staat altijd klaar om het uit te leggen, te controleren en indien nodig het te herstellen of op te lossen.
 
Inmiddels via pm contact gehad en rekening is handmatig betaald. Ze gaan er verder intern naar kijken.

Toch is het wel een behoorlijke bug die veel mensen treft, ik zal niet de enige zijn die een extra zender pakket opzegt of waar een verrekening plaats vindt. En juist dat wil je probleemloos laten verlopen en moet makkelijk gaan. Des te aantrekkelijker is het voor klanten om een maandje een zenderpakket uit te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan