• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG werkt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Maqs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Maqs

Beste forumslezers,

Sinds een paar dagen werkt de EPG bij mij niet. Het is niet dat hij geen goede tijden weergeeft, maar hij doet het helemaal niet.
Dingen die ik geprobeerd heb:

-EPG via het menu openen (Samsung TV --> Broadcasting --> Guide --> Blijft even vaststaan en het beeld veranderd niet (maar het lijkt er op dat hij wel aan t zoeken is oid))

-TV opnieuw ingesteld

-Coaxkabel er uit gehaald en er weer in gedaan

-CI+ module er uit gehaald en weer in gedaan

-Op internet gezocht naar soortgelijke problemen

Geen van deze dingen heeft helaas gewerkt.

Nu vraag ik me af of het aan Ziggo ligt of aan mijn TV. Wie weet meer en kan mij helpen? (misschien is het wel een instelling die ik fout heb staan, je weet t maar nooit!)

Alvast heel erg bedankt!
 
-EPG via het menu openen (Samsung TV --> Broadcasting --> Guide -->

Is dat niet de oude analoge TV guide informatie die je dan ophaalt ? (en niet meer werkt).

Bij de digitale kanalen zou je gewoon op het guide knopje op de afstandbediening moeten drukken als je op een digitaal kanaal kijkt.
 
Is dat niet de oude analoge TV guide informatie die je dan ophaalt ? (en niet meer werkt).

Bij de digitale kanalen zou je gewoon op het guide knopje op de afstandbediening moeten drukken als je op een digitaal kanaal kijkt.

Het Guide-knopje op mijn afstandsbediening is het eerste wat ik geprobeerd heb. Dit knopje gebruik altijd om de EPG te kunnen zien.

Het kan zijn dat de Guide via het menu de analoge is en die via het knopje de digitale, maar ze doen het beiden niet.
 
En weet je zeker dat je digitale kanalen bekijkt ?
Bij sommige Samsungs schakel je snel ongemerkt over naar analoge kanalen, hoewel je dat wel aan de beeldkwaliteit kunt zien natuurlijk.

Afhankelijk van het type gaat dat door als je bijvoorbeeld op kanaal 1 staat nogmaals 1 te selecteren. Daarmee kom je ook weer terug.

Als dat geen oplossing biedt kun je (als je dat nog niet gedaan hebt) proberen je TV helemaal uit te zetten (stekker eruit) en na een tijdje (minuut of zo) weer aanzetten. Als dat niet helpt kijken of je de TV terug kunt zetten via het menu naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw digitale kanalen laten zoeken.

Ik verwacht niet dat het aan het Ziggo signaal ligt omdat anders iedereen hetzelfde probleem zou hebben. Het ligt dan eerder aan je TV, maar het is ook vreemd als je wel goede digitale TV kanalen kunt zien. Als de software 'in de war' is zou een reset of fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen de oplossing moeten geven.
 
En weet je zeker dat je digitale kanalen bekijkt ?
Bij sommige Samsungs schakel je snel ongemerkt over naar analoge kanalen, hoewel je dat wel aan de beeldkwaliteit kunt zien natuurlijk.

Afhankelijk van het type gaat dat door als je bijvoorbeeld op kanaal 1 staat nogmaals 1 te selecteren. Daarmee kom je ook weer terug.

Als dat geen oplossing biedt kun je (als je dat nog niet gedaan hebt) proberen je TV helemaal uit te zetten (stekker eruit) en na een tijdje (minuut of zo) weer aanzetten. Als dat niet helpt kijken of je de TV terug kunt zetten via het menu naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw digitale kanalen laten zoeken.

Ik verwacht niet dat het aan het Ziggo signaal ligt omdat anders iedereen hetzelfde probleem zou hebben. Het ligt dan eerder aan je TV, maar het is ook vreemd als je wel goede digitale TV kanalen kunt zien. Als de software 'in de war' is zou een reset of fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen de oplossing moeten geven.

De stekker van de TV er uit in en in gedaan, werkt een klein beetje! Het is heel raar, ik kan nu op 'Guide' drukken en dan gaat het scherm van groot (volledig beeld) naar links boven als klein schermpje. Nu zou het beeld vol moeten stromen met tijden en zenders maar dit gebeurt niet. Stapje voor stapje wil hij het wel weer doen, maar de software lijkt heel erg vertraagd oid.

Heel erg bedankt voor je hulp en ik ga het nog even verder uitzoeken!
 
Het probleem is opgelost (zeg me niet hoe!)
Ik heb opnieuw de zenders ingesteld, wat ik al een aantal keren gedaan had, maar deze keer heb ik alleen digitale zenders gezocht.

In eerst instantie leek hij het nog steeds niet goed te doen:
-Hij sprong automatisch naar zender 3
-Als ik van zender 1 terug zapte kreeg ik zender 26 te zien, terwijl er 240 zender gevonden waren en daarnaast nog een hoop radio zenders

Maar het knopje Guide werkt weer en alle zenders zijn gewoon weer beschikbaar!
:pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan