• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG Series linking

Berichten
667
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Ik heb sinds een paar weken een probleem met de series linking functie van de EPG. Als ik de keuze maak om alle programma's van een serie op te nemen dan wordt alleen de eerste aflevering opgenomen. De volgende afleveringen worden niet opgenomen terwijl deze wel gewoon in de EPG staan. Als ik dan in de lijst geplande opnamen kijk dan staat er "nog niet beschikbaar" achter het betreffende programma.

Ik moet bij series nu dus iedere aflevering apart opnemen. Ik heb dit op diverse zenders zoals Comedy Central Family, CI Network en Discovery Investigation.

Ik heb een Thomson DVR. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
 
Heb ik hier ook met diverse series op 13th street ik plan een serie in ze staan ook in het schema is de eerste aflevering opgenomen is alles weg en staat er serie niet beschikbaar.
Ik los dat voorlopig op door in het getoonde schema alleen de op te nemen afleveringen aan te vinken en de overige leeg te laten en dan gaat het goed.
Alleen is het dan weer jammer dat het gezien wordt als een afzonderlijke opname en niet netjes op nummer wordt gezet wordt in een afzonderlijk eigen blok.
Ik heb overigens een Philips HD DVR.
Is inderdaad sinds een paar weken.
 
Cornelis, Bedankt voor je reactie.

Ik los het voorlopig ook op door voor alle afleveringen een losse opname opdracht te geven. Maar zoals je zelf al zegt wordt het dan wel behoorlijk rommelig in de lijst met opnamen.

Ik heb Jordy-UPC hierover trouwens een PM gestuurd.
 
Als het werkt is het een mooie en goede oplossing, helaas is dat vaak niet het geval en gaat het niet goed wat dit betreft bij UPC.
Daarom blijf ik in deze ook goed opletten of alle opdrachten goed worden verwerkt.
Wat wel opvalt de meeste tijd gaat het vooral veel fout in de zomer.
Daarom gebruik ik het alleen bij zenders als 13th street en andere zenders die veel herhalen.
Bij de publieke omroep, RTL en SBS neem ik hoe dan ook het zekere voor onzekere en gebruik ik serie linking niet.
 
Ik heb het zelfde problem met de Cisco 8685 HDbox.Maar ook de herhalingen worden opgenomen.
Bij voorbeld zondagavond Arrow op veronica,word Dinsdag automatisch ook opgenommen en zo heb ik dat met heel veel series.
 
Dat ben ik nog niet met de philips tegengekomen maar ik gebruik op dit moment serie linking maar voor een deel en zet in het schema alleen een vinkje bij de afleveringen die ik wil opnemen.
Maar het heeft er veel van weg dat hier hetzelfde optreed als bij de horizon waar ik deze zelfde klacht al veelvuldig ben tegengekomen.
Voor de eerste keer zie ik nu een melding van hetzelfde euvel bij de Cisco en dat is toch opvallend.
 
Ondertussen nu ook met de philips problemen dat hij bij series linking bij verschillende series alle afleveringen meerdere malen wil gaan opnemen en dat geeft dan weer problemen met andere geplande opnamen.
Ik vraag me werkelijk af waar is UPC mee bezig en worden nu ook de oudere boxen verpest. :o
Het wordt hoog tijd dat UPC nu werkelijk eens naar het EPG en de programmering daarvan gaat kijken.
Dat zelfde geldt voor de databases waarop de boxen draaien.

Ik heb ondertussen de indruk dat de oorzaken van vele klachten veel dieper liggen dan de software en de betreffende boxen.
 
cornelisvandenberg zei:
Ondertussen nu ook met de philips problemen dat hij bij series linking bij verschillende series alle afleveringen meerdere malen wil gaan opnemen en dat geeft dan weer problemen met andere geplande opnamen.
Ik vraag me werkelijk af waar is UPC mee bezig en worden nu ook de oudere boxen verpest. :o
Het wordt hoog tijd dat UPC nu werkelijk eens naar het EPG en de programmering daarvan gaat kijken.
Dat zelfde geldt voor de databases waarop de boxen draaien.

Ik heb ondertussen de indruk dat de oorzaken van vele klachten veel dieper liggen dan de software en de betreffende boxen.

Als het bij beide boxen gebeurd, inclusief de Cisco die al jaren niet geupdate is, lijkt het eerder een probleem met de EPG en niet met de boxen.
 
De Philips box en de Avondetappe zijn elkaars grote vrienden, elke aflevering neemt hij bij mij drie keer op.
Maar Vive le Vélo maar één keer, die herhalingen neemt hij niet mee.
Onduidelijk waarom wel of waarom niet....
 
Terug
Bovenaan