EPC3928AD router valt uit met knipperend US, sinds upgrade naar 30 mb (Z1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ednlziggo

Sinds de upgrade naar 30 mbit down / 3 mbit up van ons Z1 abonnement loopt de Cisco router regelmatig vast met een knipperend US lampje.
Alles uit/aan zetten lost het dan op. Het komt meestal voor als we met de VOIP telefoon (Linksys SPA-941) bellen. Ineens is de verbinding weg en knippert het US lampje op de router..

Mijn vermoeden is dat er iets mis is met de kabels naar het huis, omdat het wel stabiel werkte met 20 mbit, voor de upgrade.

Ik heb er al een Sweex routertje tussen gezet en de router in bridgemodus laten zetten. Dat lijkt iets beter te werken, maar toch valt ie dagelijks nog een paar keer uit met knipperend US lampje..

Iemand een idee wat het kan zijn? En/of hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt!

Hieronder wat specs:

Code:
Model:     Cisco EPC3928AD
Vendor:     Cisco
Hardware Revision:     1.0


     Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:     -2.3 dBmV    41.4 dB
Channel 2:     -1.7 dBmV    41.4 dB
Channel 3:     -2.0 dBmV    41.3 dB
Channel 4:     -2.1 dBmV    40.8 dB
Channel 5:     -3.1 dBmV    41.4 dB
Channel 6:     -3.4 dBmV    41.0 dB
Channel 7:     -3.2 dBmV    40.8 dB
Channel 8:     -3.4 dBmV    41.4 dB

         
Upstream Channels          
     Power Level:
Channel 1:    47.8 dBmV
Channel 2:    47.5 dBmV
Channel 3:    46.5 dBmV
Channel 4:  48.5 dBmV

Channel1:
Channel ID:    49
Upstream Frequency:    52000000 Hz
Modulation:    64 QAM
Bit Rate:    30720 kBits/sec
Power Level:    47.8 dBmV
Channel2:
Channel ID:    50
Upstream Frequency:    44500000 Hz
Modulation:    64 QAM
Bit Rate:    30720 kBits/sec
Power Level:    47.5 dBmV
Channel3:
Channel ID:    51
Upstream Frequency:    36000000 Hz
Modulation:    64 QAM
Bit Rate:    30720 kBits/sec
Power Level:    46.5 dBmV
Channel4:
Channel ID:    52
Upstream Frequency:    58800000 Hz
Modulation:    64 QAM
Bit Rate:    30720 kBits/sec
Power Level:    48.5 dBmV
 
Gewoon bellen met de service desk. Daarna zullen ze op hun advies jou adviseren om naar 1200 te bellen, die stellen je verhaal vast en dan mag je weer naar de Service Desks omdat er idd iets in het netwerk van Ziggo zit.

Ik heb bijna het zelfde net enkele minuten geleden gedaan en ga straks weer naar de SD bellen.

Bij mij zijn de waarden van het modem/router beter dan die van jou. Allemaal tienden om de 0Db heen en SR waarden van om en nabijde 40. Maar goed daar heb jij niets aan :)

maar waar het bij jou en bij mij op neer komt is dat je via de SD en de 2e lijns en weer bij de SD terecht komt met een oplossing als in een vervangende Modem/Router, of voeding of er komt een monteur kijken, of er wordt iets met de wijkcentrale(?) gedaan.

maar idd jij kunt aan je LAN niets veranderen als er aan de WAN kant problemen zijn.
 
ehhh... 1200 is de helpdesk, dus gewoon die bellen en niet service plus zoals Jeroenvanarkel adviseert.

Als je upstream lampje regelmatig knippert, valt je upstream weg. Dat komt meestal door ruis in het upstream frequentiebandje en daarvoor moet een monteur je aansluiting controleren.
Dus helpdesk bellen, je signaal laten bekijken en zeggen dat regelmatig je US gaat knipperen. Dat moet voldoende zijn om een monteur thuis te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan