Hallo,
Ik ben sinds kort overgestapt op Ziggo Alles-in-1. Monteur over de vloer gehad om alle kastjes op te hangen en aan te sluiten enzo. Televisie en telefoon doen het uitstekend, maar ik heb een klein probleempje met het nieuwe modem van Cisco, de EPC3925...
Had hiervoor een Speedtouch met één draad naar een switch (Sweex Unmanaged 8-port) in de werkkamer die vervolgens 3 PC's verbond. Werkte perfect, maar nu de Speedtouch door de Cisco is vervangen werkt het niet meer. Heb werkelijk geen idee waarom. De Speedtouch is jammer genoeg geen kabelmodem.
Als ik de Cisco direct aan een PC verbind doet alles het wel (al valt het netwerk om de paar minuten wel enkele seconden weg... ik denk dat de router zichzelf steeds herstart?), maar als ik de switch er tussen stop wordt er helemaal niets meer herkend of doorgestuurd. Kan niet eens meer in de router instellingen komen. De monteur meende dat de switch verkeerd geconfigureerd is, maar aangezien het een unmanaged switch is valt er bar weinig te configureren.
Heb er zelf al aan gedacht om het modem op bridging mode te zetten en de switch te vervangen door een eigen router, maar ik weet niet of dat kan aangezien de telefoonkabel ook door het modem loopt. Het modem hangt toevallig ook precies naast de geluidsinstallatie, die nu dus op het netwerk kan worden aangesloten om vanaf een PC muziek te streamen, en als het modem slechts als bridge zou dienen moet dat draadje weer worden doorgetrokken naar de nieuwe router... Niet ideaal.
Voor de rest heb ik al geprobeerd de Cisco te herstarten, de switch te herstarten, de draadjes los te halen en een voor een terug te stoppen, alle apparaten uit te zetten en een voor een weer aan te doen, de firewall uit te zetten, en zelfs DHCP uit te zetten om zelf IP's toe te wijzen (zegt dan overigens wel internet te hebben, maar doet het nog steeds niet), en alle mogelijke combinaties van het voorgaande. Ik kan WiFi nog uitzetten (geen huge loss overigens, kan alleen verbinden als ik er pal naast zit en zelfs dan doet ie moeilijk) of een andere switch proberen, maar anders zijn mijn ideeën op.
Is het modem misschien defect? Is er een simpele oplossing die ik over het hoofd zie? Wie het weet mag het zeggen...
Bij voorbaat dank!
Ik ben sinds kort overgestapt op Ziggo Alles-in-1. Monteur over de vloer gehad om alle kastjes op te hangen en aan te sluiten enzo. Televisie en telefoon doen het uitstekend, maar ik heb een klein probleempje met het nieuwe modem van Cisco, de EPC3925...
Had hiervoor een Speedtouch met één draad naar een switch (Sweex Unmanaged 8-port) in de werkkamer die vervolgens 3 PC's verbond. Werkte perfect, maar nu de Speedtouch door de Cisco is vervangen werkt het niet meer. Heb werkelijk geen idee waarom. De Speedtouch is jammer genoeg geen kabelmodem.
Als ik de Cisco direct aan een PC verbind doet alles het wel (al valt het netwerk om de paar minuten wel enkele seconden weg... ik denk dat de router zichzelf steeds herstart?), maar als ik de switch er tussen stop wordt er helemaal niets meer herkend of doorgestuurd. Kan niet eens meer in de router instellingen komen. De monteur meende dat de switch verkeerd geconfigureerd is, maar aangezien het een unmanaged switch is valt er bar weinig te configureren.
Heb er zelf al aan gedacht om het modem op bridging mode te zetten en de switch te vervangen door een eigen router, maar ik weet niet of dat kan aangezien de telefoonkabel ook door het modem loopt. Het modem hangt toevallig ook precies naast de geluidsinstallatie, die nu dus op het netwerk kan worden aangesloten om vanaf een PC muziek te streamen, en als het modem slechts als bridge zou dienen moet dat draadje weer worden doorgetrokken naar de nieuwe router... Niet ideaal.
Voor de rest heb ik al geprobeerd de Cisco te herstarten, de switch te herstarten, de draadjes los te halen en een voor een terug te stoppen, alle apparaten uit te zetten en een voor een weer aan te doen, de firewall uit te zetten, en zelfs DHCP uit te zetten om zelf IP's toe te wijzen (zegt dan overigens wel internet te hebben, maar doet het nog steeds niet), en alle mogelijke combinaties van het voorgaande. Ik kan WiFi nog uitzetten (geen huge loss overigens, kan alleen verbinden als ik er pal naast zit en zelfs dan doet ie moeilijk) of een andere switch proberen, maar anders zijn mijn ideeën op.
Is het modem misschien defect? Is er een simpele oplossing die ik over het hoofd zie? Wie het weet mag het zeggen...
Bij voorbaat dank!