J
Joptroot
Sinds afgelopen weekend is de EPC3925 internetverbinding weg.
DS/US op led paneel zijn resp groen/oranje.
De admin pagina van de modem geeft onder DOCSIS aan dat er verbinding is, dat er een extern IP is en alles is operationeel.
Aan de 'interne' kant kunnen mijn PC, laptop, NAS elkaar prima zien en benaderen.
Echter, er is geen internet verbinding.
Heb zelf diverse keren modem netjes gereset. Uiteindelijk ook maar naar standaardinstellingen hersteld. Dat alles mocht niet baten.
Deze exercitie heb ik natuurlijk met de Ziggo klantenservice en Service+ aantal keren mogen herhalen. Dat hielp ook niet (goh!
).
Nou goed volgende week komt er een monteur. Ik denk zelf dat er iets in de modem niet goed loopt tussen internet cable signaal door geven aan de router / interne kant..
In ieder geval wil ik toch eens vragen hier of dit type probleem herkenbaar is en of er mensen zijn die daar al eerder last van hebben gehad? En of er mogelijk toch andere oorzaak/oplossing is?
Alvast bedankt voor jullie (mogelijke) info!
modem:
Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 244423275
MAC Address: bc:c8:10:4d:e5:82
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-E10-5-v302r125572-130308c-ZIG
Firmware Name: epc3925-E10-5-v302r125572-130308c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Mar 8 12:26:27 2013
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Disable
System Uptime: 0 days 00h:36m:56s
Channel 1:
Channel ID: 86
Downstream Frequency: 332000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 1.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 0 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
etc voor volgende channels, enkel variatie in dBmv
DS/US op led paneel zijn resp groen/oranje.
De admin pagina van de modem geeft onder DOCSIS aan dat er verbinding is, dat er een extern IP is en alles is operationeel.
Aan de 'interne' kant kunnen mijn PC, laptop, NAS elkaar prima zien en benaderen.
Echter, er is geen internet verbinding.
Heb zelf diverse keren modem netjes gereset. Uiteindelijk ook maar naar standaardinstellingen hersteld. Dat alles mocht niet baten.
Deze exercitie heb ik natuurlijk met de Ziggo klantenservice en Service+ aantal keren mogen herhalen. Dat hielp ook niet (goh!

Nou goed volgende week komt er een monteur. Ik denk zelf dat er iets in de modem niet goed loopt tussen internet cable signaal door geven aan de router / interne kant..
In ieder geval wil ik toch eens vragen hier of dit type probleem herkenbaar is en of er mensen zijn die daar al eerder last van hebben gehad? En of er mogelijk toch andere oorzaak/oplossing is?
Alvast bedankt voor jullie (mogelijke) info!
modem:
Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 244423275
MAC Address: bc:c8:10:4d:e5:82
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-E10-5-v302r125572-130308c-ZIG
Firmware Name: epc3925-E10-5-v302r125572-130308c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Mar 8 12:26:27 2013
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Disable
System Uptime: 0 days 00h:36m:56s
Channel 1:
Channel ID: 86
Downstream Frequency: 332000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 1.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 0 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
etc voor volgende channels, enkel variatie in dBmv