• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPC3212: uploadsnelheid wordt soms laag, reset nodig

Berichten
89
De laatste week word ik geconfronteerd met lage upload snelheden. Een speedtest blijft dan ook hangen op de upload test. Via een file transfer merk ik dat de upload gem 10KB/s is.
Via trail & error (reset van modem of router) heb ik gemerkt dat mijn modem de bottleneck is.
Als ik mijn modem (EPC3212) dan even opnieuw opstart heb ik weer de volle bandbreedte beschikbaar.

Herkent iemand dat?
Als of het modem gaat "knijpen" na bepaalde tijd maar na een herstart is dat "knijpen" weg.
 
Even inloggen in je 3212 modem en hier de gegevens die je onder DOCSIS-WAN zult aantreffen publiceren.
 
OK. Hier de gegevens:

Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0

MAC Address: XX:XX:XX:XX:3c:70
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:


--------------------------------------------------------------------------------

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled


--------------------------------------------------------------------------------

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.1 dBmV 38.3 dB
Channel 2: 3.3 dBmV 39.6 dB
Channel 3: 2.2 dBmV 39.1 dB
Channel 4: 2.9 dBmV 39.5 dB
Channel 5: 3.2 dBmV 39.5 dB
Channel 6: 3.9 dBmV 38.6 dB
Channel 7: 4.3 dBmV 38.4 dB
Channel 8: 3.8 dBmV 38.2 dB


--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 54.0 dBmV
Channel 2: 54.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
Je upstream channels #1 en #2 power level is behoorlijk hoog met 54.0 dBmV. Te hoog waarschijnlijk.
Als ik jou was zou ik even de HD bellen (1200, gratis)
 
Hetzelfde probleem met de EPC3925. Contact gehad met de HD en deze vertelde me dat dit probleem sinds eind mei bij deze Cisco modems optreedt. Men was druk bezig met een firmware update en ik zou worden teruggebeld na een week of 2 :o om e kijken of het probleem was opgelost. Dus niet natuurlijk: en het probleem niet opgelost en niet teruggebeld... Nu zo af en toe de Cisco maar even van de stroom en er weer op.
 
De 3925 is zo te zien nog steeds een drama

De 3212 is de enigste modem die nog steeds goed werkt en ook de stabielste
 
Heb de HD nog niet gebeld.
Je hebt geen verhaal als alles op dat moment gewoon werkt.
Dus eerst moet het probleem nog een keer optreden.
 
Petje zei:
Heb de HD nog niet gebeld.
Je hebt geen verhaal als alles op dat moment gewoon werkt.
Dus eerst moet het probleem nog een keer optreden.

Het signaal blijft evengoed veel te hoog en dat kunnen ze gewoon doormeten.
Je kunt je klacht toch gewoon doorgeven? Kunnen zij de conclusie trekken.
 
melvintje zei:
De 3925 is zo te zien nog steeds een drama

De 3212 is de enigste modem die nog steeds goed werkt en ook de stabielste
Volgens een monteur van Centrix is de EPC3925 het beste modem van UPC. (Hij heeft Ziggo met dit modem)

Zoals Creative al aangeeft moet het signaal omlaag, dit heeft niks met het modem te maken.
 
Terug
Bovenaan