• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

enkele zenders geen digitaal beeld..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zento

mijn oude ontvanger deed niets meer, dus heb ik die van mijn schoonouders gehaald (hebben nieuwe tv waar kaartje in kan). het is een Digi1. deze heb ik aangesloten maar een aantal zenders hebben geen beeld (E48). Dit zijn bijv. 1-2-3-4, een aantal Duitse, Discovery, nat.Geo, maar ook bijv. 999. 5-6-etc doen het wel. Ik heb alle kabels aangeduwd, opnieuw alle zenders laten zoeken, de ontvanger op mijn 2e tv boven aangesloten, kaart eruit etc. Niets helpt. Wie weet wat ik kan doen? Analoog doen deze zenders het wel.
alvast bedankt!
 
Zet Ziggo zijn oude ontvangers aan de kant?

Beste allemaal,

Ik heb al jaren een Digi1 stb-85ir ontvanger voor digitale TV van Ziggo in huis die ik zo nu en dan gebruik op de slaapkamer. Bij mijn oma staat ook precies zo'n zelfde apparaat en zij keek er gewoon elke dag mee. Van beide ontvangers heb ik de voeding gereviseerd want ze zijn berucht om het feit dat die er meestal na een paar jaar mee op houdt. Sinds Oktober jl echter zijn er een aantal zenders weg gevallen (op Ned 1,2,3; RTL4; NET5 krijg ik melding E48 geen signaal) op beide ontvangers, en ik kan niet ontdekken waardoor dat komt. Alle andere zenders doen het overigens prima. Ik heb al op beide ontvangers een SW update gedraaid en ze een keer terug gezet naar de fabrieks instellingen. Ook heb ik ze direct aangesloten op het punt waar de kabel uit de muur komt zonder splitters/versterkers enz. Vorige week heb ik toch maar eens Ziggo gebeld, en na hun gebruikelijke verhaal dat het aan de bekabeling enz. zou liggen, ben ik met beide ontvangers vandaag naar het Ziggo servicepunt gegaan waar de ontvangers op de testbank hetzelfde beeld lieten zien en de dames daar me ook niet verder konden helpen, en me met het verhaal dat beide ontvangers toch defect zijn weer naar buiten hebben gestuurd (als er melding E48 op het scherm komt dan kon het ook wel de netkabel zijn (!) zeiden ze). Toch denk ik dat er heel wat anders aan de hand is: Want toen ik een andere (Nokia; ja die heeft ze ook gemaakt) ontvanger uit de kast pakte die al een jaar of wat stil stond, had ik de eerste minuten ook geen NED1,2,3 en RTL4 en NET5. Maar na een paar minuten kwam er op het scherm de melding dat de instellingen werden bijgewerkt en vervolgens werkten alle zenders weer! Het lijkt er dus wat mij betreft op dat de Digi1 stb-85ir door Ziggo aan de kant is gezet en qua software niet meer wordt ondersteund. En dat terwijl de handleiding nog steeds gewoon op de Ziggo site staat, en ze deze ontvangers in de eerste jaren zelf hebben uitgegeven / gecertificeerd. Er zullen waarschijnlijk niet veel ontvangers meer in gebruik zijn, omdat ze allemaal zijn overleden door een defecte voeding.... dus veel klachten zal Ziggo hier niet van krijgen. Maar heeft er iemand een idee wat hier aan de hand is? We wonen beide in verzorgingsgebied Ziggo N-Brabant-Limburg; netwerkcode 1111. Alvast bedankt, Vriendelijke groeten, Frank.
 
Sinds Oktober jl echter zijn er een aantal zenders weg gevallen (op Ned 1,2,3; RTL4; NET5 krijg ik melding E48 geen signaal) op beide ontvangers, en ik kan niet ontdekken waardoor dat komt.
Sinds oktober jl is Ziggo Transport Stream 3 (o.a. NET 5) en Transport Stream 10 (o.a. Nederland 1, 2, 3 en RTL 4) in het kabelgebied met netwerk ID 1111 gaan doorgeven met 256-QAM modulatie i.p.v. 64-QAM modulatie.
 
Ziggo is aan het overstappen van qam64 modulatie naar qam256.
Sommige ontvangers (vooral de oudere) hebben daar problemen mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan