Johnny54
Moderator
- Berichten
- 19.594
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ik heb gisteren op de standaard mediabox (Thomson 52UPC02) firmware 4.0.0.0E1 gekregen.
Zoals bij alle andere mediaboxen brengt versie 4 de modige eigenaardigheden en problemen.
Deze firmware kan de mediabox automatisch in standby zetten, maar het verschil tussen aan en standby is maar een paar Watt.
Omdat ik de mediabox toch alijd op standby zette als ik hem niet gebruikte heb ik de functie "Ga naar automatisch naar standby" maar Uit gezet.
Ook leuk is dat onder voorkeursinstellingen de opties staan om het aantal secondes in te stellen voor Vooruit en Achteruitspoelen. En dat in een mediabox zonder opname mogelijkheid!
De Nu / Straks gids is veranderd. Ik ben gewend om met "OK" naar Nu/straks te gaan en dan met pijltje omlaag naar Straks en dan met pijltjes links en rechts door de zenders te lopen om te kijken wat waar komt incl korte omschrijving.
Dit gaat nu niet meer. Bij gebruik van pijltjes links en rechts spring hij steeds weer naar Nu en zie ik de korte omschrijving van Straks niet meer, alleen de titel. Persoonlijk vind ik dat een achteruitgang
Dat waren de veranderingen/eigenaardigheden en dan komen nu de problemen.
Gisterenavond sprong de mediabox meermaals spontaan tijdens het kijken naar een software update en schakelde zich daarna uit.
Een geforceerde firmwareupdate loste het probleem niet op. Laat op de avond na weer een spontane update/uitschakelen heb ik de box terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Vanavond weer spontane updates tijdens het kijken en weer een geforceerde update en reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Ik ben benieuwd of het deze keer heeft geholpen.
Edit. Het heeft niet geholpen. Zojuist weer een spontane update.
Tot nu toe ben ik niet weg van deze firmware.
Hij heeft een betrouwbare, goed werkende mediabox, verziekt.
Zoals bij alle andere mediaboxen brengt versie 4 de modige eigenaardigheden en problemen.
Deze firmware kan de mediabox automatisch in standby zetten, maar het verschil tussen aan en standby is maar een paar Watt.
Omdat ik de mediabox toch alijd op standby zette als ik hem niet gebruikte heb ik de functie "Ga naar automatisch naar standby" maar Uit gezet.
Ook leuk is dat onder voorkeursinstellingen de opties staan om het aantal secondes in te stellen voor Vooruit en Achteruitspoelen. En dat in een mediabox zonder opname mogelijkheid!
De Nu / Straks gids is veranderd. Ik ben gewend om met "OK" naar Nu/straks te gaan en dan met pijltje omlaag naar Straks en dan met pijltjes links en rechts door de zenders te lopen om te kijken wat waar komt incl korte omschrijving.
Dit gaat nu niet meer. Bij gebruik van pijltjes links en rechts spring hij steeds weer naar Nu en zie ik de korte omschrijving van Straks niet meer, alleen de titel. Persoonlijk vind ik dat een achteruitgang
Dat waren de veranderingen/eigenaardigheden en dan komen nu de problemen.
Gisterenavond sprong de mediabox meermaals spontaan tijdens het kijken naar een software update en schakelde zich daarna uit.
Een geforceerde firmwareupdate loste het probleem niet op. Laat op de avond na weer een spontane update/uitschakelen heb ik de box terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Vanavond weer spontane updates tijdens het kijken en weer een geforceerde update en reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Ik ben benieuwd of het deze keer heeft geholpen.
Edit. Het heeft niet geholpen. Zojuist weer een spontane update.
Tot nu toe ben ik niet weg van deze firmware.
Hij heeft een betrouwbare, goed werkende mediabox, verziekt.

