• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

En nu werkt de dvb ondertiteling van ned1 niet meer...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zjonnie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zjonnie

Bij Nederland 2 werkt de DVB-ondertiteling voor slechthorenden weer, zie https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=428090&postcount=2 , maar nu laat deze het bij Nederland 1 afweten. In tegenstelling met de klacht gisteren over Nederland 2, is het slechthorende icoontje er wel, maar als je deze selecteert komen er geen ondertitels.
Maandagavond had ik "Vincent van Gogh" opgenomen en bij die opname werkten de DVB-ondertitels nog. Vanavond werkte deze bij het "Journaal", "Opgelicht" en Opsporing Verzocht" niet meer. TT888 werkte wel en aangezien DVB-ondertitels van TT888 zijn afgeleid heeft de ene storing dus plaatsgemaakt voor een andere.
Misschien nog een tip voor Ziggo: als ik op de Humax het ondertitelmenu van vandaag met dat van gisteren vergelijk, dan zijn bij nederland 1, de icoontjes van plaats verwisseld. Het slechthorende icoontje staat nu net als bij de andere zenders (=Ned 2,3 RTL 4,5 SBS6 etc) onder het "D" icoontje van normale ondertiteling, terwijl deze gisteren (en bij oudere opnamen van Ned1) boven het "D"-icoontje stond.
Ik woon in postcode gebied 5941 en kijk met een Humax 5200 PVR.
 
Bij Nederland 2 werkt de DVB-ondertiteling voor slechthorenden weer, zie https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=428090&postcount=2 , maar nu laat deze het bij Nederland 1 afweten. In tegenstelling met de klacht gisteren over Nederland 2, is het slechthorende icoontje er wel, maar als je deze selecteert komen er geen ondertitels.
Maandagavond had ik "Vincent van Gogh" opgenomen en bij die opname werkten de DVB-ondertitels nog. Vanavond werkte deze bij het "Journaal", "Opgelicht" en Opsporing Verzocht" niet meer. TT888 werkte wel en aangezien DVB-ondertitels van TT888 zijn afgeleid heeft de ene storing dus plaatsgemaakt voor een andere.
Misschien nog een tip voor Ziggo: als ik op de Humax het ondertitelmenu van vandaag met dat van gisteren vergelijk, dan zijn bij nederland 1, de icoontjes van plaats verwisseld. Het slechthorende icoontje staat nu net als bij de andere zenders (=Ned 2,3 RTL 4,5 SBS6 etc) onder het "D" icoontje van normale ondertiteling, terwijl deze gisteren (en bij oudere opnamen van Ned1) boven het "D"-icoontje stond.
Ik woon in postcode gebied 5941 en kijk met een Humax 5200 PVR.

Er zit een ernstige fout in de PMT (Program Map Table) van Nederland 1 HD.
De packet id van de DVB ondertiteling is 121 (hex 0x79),
dezelfde als de packet id van de video van Nederland 2 HD.
 
ondertiteling interactieve recorder

Zjonnie, bedankt.
Ook ik wou het melden maar had het niet beter kunnen formuleren dan jij.

Veel dank.

Ik heb ook dit probleem en baal enorm van dit soort 'storingen'.

Maar Belgie Vlaams 1 en Canvas ontvang ik allang niet meer met ondertiteling. De groene knop is daar 'verdwenen'.
 
Het ergste is dat het meerdere malen gemeld is bij een Ziggo webcare medewerker. Maar er word geen donder mee gedaan.

En dan loopt de ondertiteling onder teletekst voor de Belgische zenders ook nog 2 seconden voor.

Ziggo moet zich schamen.
 
Bij Ziggo-West is wel DVB ondertiteling aanwezig bij Nederland 1 HD:
https://www.dtvmonitor.nl/?tree=11515

Waarom moet het bij Ziggo-Oost dan meer dan 2 dagen duren om dit probleem op te lossen.

Volgt Ziggo Webcare dit forum eigenlijk wel regelmatig.

Of moet er ook nog een Privé Bericht worden gestuurd bij urgente problemen.
 
Volgt Ziggo Webcare dit forum eigenlijk wel regelmatig.

Jawel, maar die lezen ook niet alle nieuwe berichten, dat is ondoenlijk (zelfs voor mij). Voor dringende webcare zaken kun je dus beter een PB sturen naar een van de webcare leden.

In dit geval (specifiek technische DTV issue's) kun je beter een PB sturen naar TVDigitaal en Anoniem
 
Jawel, maar die lezen ook niet alle nieuwe berichten, dat is ondoenlijk (zelfs voor mij). Voor dringende webcare zaken kun je dus beter een PB sturen naar een van de webcare leden.

In dit geval (specifiek technische DTV issue's) kun je beter een PB sturen naar TVDigitaal en Anoniem

Maar deze 2 toch wel?

Storingen in @Home gebied:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=67
Storingen in Casema en Multikabel gebied:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=68

Zoveel problemen worden daar niet gemeld, van de eerste 3 maanden van 2013 passen ze nog op 1 scherm.

Stel dat je een PB stuurt naar Jelle.
Die is nu met vakantie. Leest iemand anders dat dan?
 
Jelle heeft zelf een bericht geschreven over zijn vakantie, daar staat meer info volgens mij.

De technische mensen van Ziggo zitten niet continue op dit forum. Als je dus iets dringends hebt, kun je beter een PB sturen. Bij een PB stuurt het forum een email waarin ook een copie van de PB staat, dus als ze bereikbaar zijn hebben ze dan snel de info en gaat het meestal snel als het iets is waar ze zelf iets aan kunnen doen.

@allen:
Dit geldt natuurlijk alleen voor specifieke DTV netwerk gerelateerde zaken. Voor standaard storingen, zoals geen signaal op je aansluiting kun je veel beter de helpdesk bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
storing was ook gemeld aan de storingsdienst

Beide keren heb ik het probleem ook bij de storingsdienst gemeld. In geval van de storing van afgelopen weekend bij Nederland 2 (https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=427977&postcount=1) was de storing niet bekend en werd ik geadviseerd het service+ nummer (0.65 ct/min) te bellen. Bij het probleem met Ned1 de volgende dag kreeg ik aanvankelijk hetzelfde te horen, maar gelukkig kon de storingsmedewerkster de fout in Groningen dinsdagavond ook reproduceren en zij zou er een storingsmelding van maken. Ik woon zelf in de omgeving Venlo, dus de storing zal zich dan toch wel over een groter gebied van Nederland voordoen. Sinds vanmorgen staat die storingsmelding nu op https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen . Er wordt daarbij wel gerefereerd aan een Cisco ontvanger, maar een Humax heeft natuurlijk hetzelfde probleem.
 
Beide keren heb ik het probleem ook bij de storingsdienst gemeld. In geval van de storing van afgelopen weekend bij Nederland 2 (https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=427977&postcount=1) was de storing niet bekend en werd ik geadviseerd het service+ nummer (0.65 ct/min) te bellen. Bij het probleem met Ned1 de volgende dag kreeg ik aanvankelijk hetzelfde te horen, maar gelukkig kon de storingsmedewerkster de fout in Groningen dinsdagavond ook reproduceren en zij zou er een storingsmelding van maken. Ik woon zelf in de omgeving Venlo, dus de storing zal zich dan toch wel over een groter gebied van Nederland voordoen. Sinds vanmorgen staat die storingsmelding nu op https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen . Er wordt daarbij wel gerefereerd aan een Cisco ontvanger, maar een Humax heeft natuurlijk hetzelfde probleem.

De storing was aanwezig in het hele Ziggo-Oost gebied (van Groningen t/m Limburg).
Om 11:45 (vrijdag 29 maart) zag ik weer DVB ondertiteling.
Een grote groep gebruikers kon nog uitwijken naar Teletekst pagina 888.
Maar wie is aangewezen op een Cisco kon dat niet.
Deze kan alleen teletekst laten zien in combinatie met een zwart beeld.

Blijft toch de vraag waarom dit woensdag niet is opgelost, terwijl ik dinsdagavond al heb aangegeven wat er fout was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan