Jeroenvanarkel
Forum Gebruiker
- Berichten
- 167
Ik zit nu op de wifispot van mijn buren tegen het voorraad geplakt. Waarom denkt u? Gewoon omdat het kan en omdat er diensten geleverd worden door Ziggo. Echter thuis kan ik niets. En de medewerker die ik met mijn gsm moest bellen, kwam doodleuk met de. Onteer kan er pas morgen zijn. Of je dus vandaag de t..us kunt krijgen en je klanten je niet kunnen bereiken, je opdrachtgevers ed. En dat je niet kunt werken. Maar goed.
Wat was/is er gebeurd? Nadat er gisteren een nieuw ubee modem geplaatst is, is het internet, sneller en geen hickups meer. De horten en stoten dienst is een faciliteit blijkbaar van mijn vorige Cisco. Top modem geactiveerd door de monteur en de gehele dag lekker internet ed.
Vanochtend wil mijn vrouw bellen geen telefoon kiestoon. Dus ik naar de router, alles ok. En naar de ziggo pagina daar staat accu eruit, snoeren los van de telefoon en het ziggo modem van de stroom, na 10 dus 20 seconden de stroom er weer op. Wacht tot het modem na 5 minuten gpvolledig gereset is en dan zal de telefoon zich ook weer netjes aanmelden.
Maar dat deed hij niet. Sterker het lampje van tel1 knippert en de residential site geeft aan geen end point. En als ik nu wil internetten dan krijg ik de activatie pagina te zien.
De uiterst beschaafde en begripvolle maar verder onkundige medewerker kan alleen een monteur sturen want ik ben al geactiveerd. De service Desk medewerkers en monteurs zijn echt vele malen beschaafder dan die van de KPN, maar wtf? Je probeert het stappen plan en na de reset doet niets het meer, en wordt er gevraagd of ik de kabels wel goed heb aangesloten!?!
Is dat de standaard? Niet luisteren geen oorzaak gevolg analyse kunnen trekken.
Ik vermoed dat de monteur morgen niets vind aan kabels en doormetingen. Maar dat er een activatie code ingevoerd moet worden voor het nieuwe modem.
Of weet iemand een glitch hiervoor. Als ik naar mijn.ziggo.nl ga is alles, uiteraard, ook in orde.
Wel raar vond ik dat ik via mijn gsm verbinding naar mijn ziggo moest om opnieuw de wifispot gebruikersnaam en wachtwoord moest ingeven. Dat deed het al op mijn ipad en mijn gsm's.
Wat nog meer mijn vermoeden versterkt dat er gewoon een administratieve activatie nodig is en dat mijn probleem door ziggo in 30 seconden opgelost kan worden, als ze maar willen!
Maar goed als iemand anders nog een bypass of mogelijkheid weet dan kan ik ook weer geld verdienen.
Wat was/is er gebeurd? Nadat er gisteren een nieuw ubee modem geplaatst is, is het internet, sneller en geen hickups meer. De horten en stoten dienst is een faciliteit blijkbaar van mijn vorige Cisco. Top modem geactiveerd door de monteur en de gehele dag lekker internet ed.
Vanochtend wil mijn vrouw bellen geen telefoon kiestoon. Dus ik naar de router, alles ok. En naar de ziggo pagina daar staat accu eruit, snoeren los van de telefoon en het ziggo modem van de stroom, na 10 dus 20 seconden de stroom er weer op. Wacht tot het modem na 5 minuten gpvolledig gereset is en dan zal de telefoon zich ook weer netjes aanmelden.
Maar dat deed hij niet. Sterker het lampje van tel1 knippert en de residential site geeft aan geen end point. En als ik nu wil internetten dan krijg ik de activatie pagina te zien.
De uiterst beschaafde en begripvolle maar verder onkundige medewerker kan alleen een monteur sturen want ik ben al geactiveerd. De service Desk medewerkers en monteurs zijn echt vele malen beschaafder dan die van de KPN, maar wtf? Je probeert het stappen plan en na de reset doet niets het meer, en wordt er gevraagd of ik de kabels wel goed heb aangesloten!?!
Is dat de standaard? Niet luisteren geen oorzaak gevolg analyse kunnen trekken.
Ik vermoed dat de monteur morgen niets vind aan kabels en doormetingen. Maar dat er een activatie code ingevoerd moet worden voor het nieuwe modem.
Of weet iemand een glitch hiervoor. Als ik naar mijn.ziggo.nl ga is alles, uiteraard, ook in orde.
Wel raar vond ik dat ik via mijn gsm verbinding naar mijn ziggo moest om opnieuw de wifispot gebruikersnaam en wachtwoord moest ingeven. Dat deed het al op mijn ipad en mijn gsm's.
Wat nog meer mijn vermoeden versterkt dat er gewoon een administratieve activatie nodig is en dat mijn probleem door ziggo in 30 seconden opgelost kan worden, als ze maar willen!
Maar goed als iemand anders nog een bypass of mogelijkheid weet dan kan ik ook weer geld verdienen.