• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

En daar gaan we weer.....

  • Onderwerp starter Jeroenvanarkel
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jeroenvanarkel

Ik zit nu op de wifispot van mijn buren tegen het voorraad geplakt. Waarom denkt u? Gewoon omdat het kan en omdat er diensten geleverd worden door Ziggo. Echter thuis kan ik niets. En de medewerker die ik met mijn gsm moest bellen, kwam doodleuk met de. Onteer kan er pas morgen zijn. Of je dus vandaag de t..us kunt krijgen en je klanten je niet kunnen bereiken, je opdrachtgevers ed. En dat je niet kunt werken. Maar goed.

Wat was/is er gebeurd? Nadat er gisteren een nieuw ubee modem geplaatst is, is het internet, sneller en geen hickups meer. De horten en stoten dienst is een faciliteit blijkbaar van mijn vorige Cisco. Top modem geactiveerd door de monteur en de gehele dag lekker internet ed.

Vanochtend wil mijn vrouw bellen geen telefoon kiestoon. Dus ik naar de router, alles ok. En naar de ziggo pagina daar staat accu eruit, snoeren los van de telefoon en het ziggo modem van de stroom, na 10 dus 20 seconden de stroom er weer op. Wacht tot het modem na 5 minuten gpvolledig gereset is en dan zal de telefoon zich ook weer netjes aanmelden.

Maar dat deed hij niet. Sterker het lampje van tel1 knippert en de residential site geeft aan geen end point. En als ik nu wil internetten dan krijg ik de activatie pagina te zien.

De uiterst beschaafde en begripvolle maar verder onkundige medewerker kan alleen een monteur sturen want ik ben al geactiveerd. De service Desk medewerkers en monteurs zijn echt vele malen beschaafder dan die van de KPN, maar wtf? Je probeert het stappen plan en na de reset doet niets het meer, en wordt er gevraagd of ik de kabels wel goed heb aangesloten!?!

Is dat de standaard? Niet luisteren geen oorzaak gevolg analyse kunnen trekken.

Ik vermoed dat de monteur morgen niets vind aan kabels en doormetingen. Maar dat er een activatie code ingevoerd moet worden voor het nieuwe modem.

Of weet iemand een glitch hiervoor. Als ik naar mijn.ziggo.nl ga is alles, uiteraard, ook in orde.

Wel raar vond ik dat ik via mijn gsm verbinding naar mijn ziggo moest om opnieuw de wifispot gebruikersnaam en wachtwoord moest ingeven. Dat deed het al op mijn ipad en mijn gsm's.

Wat nog meer mijn vermoeden versterkt dat er gewoon een administratieve activatie nodig is en dat mijn probleem door ziggo in 30 seconden opgelost kan worden, als ze maar willen!

Maar goed als iemand anders nog een bypass of mogelijkheid weet dan kan ik ook weer geld verdienen.
 
Als je zo afhankelijk bent van internet, waarom heb je dan geen zakelijke lijn met een SLA van < 2 uur?
Of desnooods een ADSL lijntje van 15 euro p/m als backup.

Je hebt een consumenten product, voor een consumenten prijs, dus met een bijbehorend service niveau.
 
Omdat ik ook veel op kantoor zit en ik thuis gewoon internet wil. Maar ik weet zeker dat als morgen de monteur komt hij de activatie weer gaat doen vanuit de auto en het dus een administratief iets is.

Maar ik begrijp je reactie wel met support, maar volgens mij komen de monteurs voor zakelijk uitdoezelde poule en worden die gewoon bij beschikbaarheid ingepland. En alleen huge bedrijven als die al ziggo afnemen krijgen spoed service.

Maar als ik internet op start en die gaat naar de activatie site van ziggo, dan werkt gewoon alles. Alle waarden en snoeren ed zijn top. Een modem activatie resetten in de database en even gezamenlijk aan de telefoon twee woorden spellen en intypen wat kan dat nu voor kwaad? Ik krijg hooguit iets waarvoor ik betaal ;)
 
Als je modem niet (meer) geactiveerd is kun je dat zelf herstellen. Gewoon op de site waar je uitkomt je activatiecode invoeren en je modem is geactiveerd.
Als je een nieuw modem krijgt doe je datzelfde en wordt je oude modem gedeactiveerd. Wil je dat oude modem weer aansluiten dan sluit je dit weer aan en voer je de activeringscode weer in. Die code is gelijk aan de code die je ooit gehad hebt bij je eerste modem. De helpdesk kan ook je modem activeren.
Als er een probleem is met activeren door een fout met jouw gegevens in het systeem zal een monteur dat ook niet kunnen oplossen, tenzij er een technisch probleem is waarbij je modemsignaal bijvoorbeeld te slecht is.

Maar kon de helpdesk je modem niet deactiveren en weer activeren ?
Anders misschien nog een keer bellen zodat je iemand anders krijgt die het wel kan.
 
Cees Spijker en kop ;) maar als ik de activatie code al vind, is die dan niet aan de Cisco gebonden en zou die ook op de ubee werken? Dat lees ik uit je verhaal?
 
Cees Spijker en kop ;) maar als ik de activatie code al vind, is die dan niet aan de Cisco gebonden en zou die ook op de ubee werken? Dat lees ik uit je verhaal?

Correct. Ik gebruik nog steeds de activatiecode van mijn eerste Motorola en dat werkt ook nog prima.
 
Gevonden en ingevoerd. En het werkt. Wat een lutsers op de Service Desk.
 
Uiteraard. En ik had voorgesteld om de activatie uit te voeren omdat de pagina dat vermelde, maar de medewerker was heel stellig. Alsof een patiënt met gevonden oplossingen bij de dokter komt en dat die dokter zegt laat ons nu maar kijken en bepalen.

En zoals ik al vermelde en schreef was mijn vermoeden een administratieve en geen technisch probleem. Maar die stelligheid om een monteur bij me te krijgen, waar je anders moeite voor moet doen was wel grappig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan