• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

eminent7071

  • Onderwerp starter Onderwerp starter benie015
  • Startdatum Startdatum
B

benie015

ik heb een probleem
mischien dat iemand hier een antwoord op weet
ik heb de eminent7071
een hd mediaplayer
deze is via de router edimax op de pc aangesloten
maar ik kan via het internet het volgende niet intypen ‘\\EM7071’

7.1 Een stationletter aan de hdMEDIA koppelen
Zoals in het vorige hoofdstuk aangegeven kunnen alle computers binnen je netwerk
de hdMEDIA zien. Omdat het nogal omslachtig is om de hdMEDIA steeds via je
netwerklocaties op te zoeken is het makkelijker om een stationletter aan de hdMEDIA
te koppelen, zodat deze in je verkenner als een schijfstation zichtbaar wordt. Om een
stationletter te koppelen aan de hdMEDIA doe je het volgende:
1. Zorg ervoor dat je computer opgestart is.
2. Open je internetbrowser, bijvoorbeeld Internet Explorer.
3. Maak de adresbalk leeg en typ daar in ‘\\EM7071’
4. Druk op de entertoets.
5. Indien vereist: Vul bij de gebruikersnaam ‘nmt’ in, het wachtwoord is ‘1234’.
6. Druk weer op de entertoets.
7. Je ziet nu onder andere de map ‘share’ staan. Klik deze aan met de
rechtermuisknop en kies ‘Netwerkverbinding maken’. Er komt een nieuw scherm
tevoorschijn.
8. Kies bij ‘Station’ een stationletter. Bijvoorbeeld G:
9. Zet nu een vinkje bij ‘Opnieuw verbinding maken bij aanmelden’.
10. Klik op ‘Voltooien’.
 

Bijlagen

Gaat volgens mij.

Je probeerd nu via je browser een netwerkshare te benaderen die nog niet gemapped is.

Als je via je browser het IP adres van je NMT invult moet het geen probleem geven.
Dan kom je als het goed is er wel op.

En als dat werkt kan je hem in windows ook gewoon als netwerk drive mapped, zodat hij tussen je andere drive's zichtbaar is.
 
als je ipv \\EM7071 gewoon \\ip-adres invult werkt het dan?

Anders heb je gewoon een probleem met je lokale dns...

start uitvoeren > cmd of commandprompt met admin rechten starten en
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

en kijk of je netwerkadapter alles automatisch binnenkrijgt... (automatisch ip adres verkrijgen en automatisch dns....

het moet aan je eigen pc liggen als dit met een ander systeem in je netwerk WEL werkt..
 
ik ben er nog mee bezig maar de cd van nmt is beschadigt
ben op dit moment met isobuster in de weer om de cd te kopieeren naar de hdd
deze week weet ik meer of het werkt

als ik een m2ts bestand afpeel met de nmt dan hoor ik geen audio wel ondertiteling
en als ik een blueray bestand afspeel hoor ik wel de audio maar zie ik geen ondertiteling
nu heb ik de grootste bestand uit de blueray map stream naar de nmt gekopieerd
en een losse srt van de film ook en nu werkt het wel
dus audio en ondertiteling
ik heb nog geen full hd monitor of lcd tv gaat wel binnen kort er aan komen
 
ja hoor
eindelijk werkt hij bij mij
ik had gewoon een goede ip adres in de mediaplayer moeten zetten
hij wordt onder windows als netwerk station gezien inplaats van hardeschijven via de usb
 
Terug
Bovenaan