• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Email Filters worden niet vernieuwd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hirondolia

Filters die eenmaal in de Ziggo mail omgeving worden aangemaakt worden niet overschreven of aangepast als je deze later aanpast of verwijderd.
Voorbeeld, ik heb een filter aangemaakt om emails gestuurd naar de @ziggo email adres door te sturen naar de email adres die ik doorgaans gebruik [bij mijn eigen domein namelijk] Ik heb nu een ander domeinnaam en heb de filter aangepast, maar ondanks dat 'het systeem' de aanpassing bevestigd de oorspronkelijke filter bleef staan. De emails werden doorgestuurd naar de eerste adres. Ik heb meerdere pogingen gedaan om dit op te lossen maar zonder resultaat. Klagen bij Ziggo leverde op: 'dat ondersteunen wij niet' !!!:shock: Als ziggo de eigen emailsysteem niet ondersteunt wat dan wel? Ziggo probeert iedereen binnen te hengelen [uitgebreid campagne feb '15] maar wanneer je niet kunt vertrouwen op ondersteuning op dit eenvoudig nivo is een overstap naar Ziggo, waarbij je gebruik wil maken van hun email omgeving niet verstandig. Ik gebruik de Ziggo mail niet maar ik wil wel weten of er toch [door Ziggo] meldingen toch langs die weg worden gedaan, zonder dat ik iedere keer daar aan moet loggen.
 
Je kunt de mail bij Ziggo op twee manieren doorsturen. Via het mailprogramma, wat jij blijkbaar doet, of via "mijn ziggo". Dat laatste gebruik ik en werkt al jaren goed. Ik heb het ook vaker probleemloos aangepast.

Als je dat doorsturen in "mijn ziggo" instelt, is er natuurlijk geen mogelijkheid om een kopie bij Ziggo.mail achter te laten.
 
Filters die eenmaal in de Ziggo mail omgeving worden aangemaakt worden niet overschreven of aangepast als je deze later aanpast of verwijderd.
Voorbeeld, ik heb een filter aangemaakt om emails gestuurd naar de @ziggo email adres door te sturen naar de email adres die ik doorgaans gebruik [bij mijn eigen domein namelijk] Ik heb nu een ander domeinnaam en heb de filter aangepast, maar ondanks dat 'het systeem' de aanpassing bevestigd de oorspronkelijke filter bleef staan. De emails werden doorgestuurd naar de eerste adres. Ik heb meerdere pogingen gedaan om dit op te lossen maar zonder resultaat. Klagen bij Ziggo leverde op: 'dat ondersteunen wij niet' !!!:shock: Als ziggo de eigen emailsysteem niet ondersteunt wat dan wel? Ziggo probeert iedereen binnen te hengelen [uitgebreid campagne feb '15] maar wanneer je niet kunt vertrouwen op ondersteuning op dit eenvoudig nivo is een overstap naar Ziggo, waarbij je gebruik wil maken van hun email omgeving niet verstandig. Ik gebruik de Ziggo mail niet maar ik wil wel weten of er toch [door Ziggo] meldingen toch langs die weg worden gedaan, zonder dat ik iedere keer daar aan moet loggen.

Ik heb dit uitgebreid getest en het doorsturen werkt gewoon hoor.
Ik heb bij 1 van mijn mailaccounts op verschillende manieren via ziggo-webmail het doorsturen ingesteld, weer gewijzigd naar een ander adres en opnieuw getest. Het doorsturen gaat altijd goed en wordt direct na het wijzigen doorgevoerd.
Er is in het menu een snelfilter 'doorsturen' die werkt, en als ik zelf een complexer filter aanmaak met doorsturen, verplaatsen naar een map etc dat werkt ook en kun je ook weer wijzigen naar een ander adres.

Wat dan nog overblijft als mogelijke oorzaak voor jouw probleem is dat je ook in mijn.ziggo.nl bij de email instellingen een forward hebt ingesteld. Deze gaat 'voor' en als daar nog je 'oude' adres in staat, wordt de mail altijd daarheen doorgestuurd en niet zoals je het in ziggo webmail hebt ingesteld.
 
Ziigo eigen Email Filters

CeeS, bij mijn eerste sleutelen aan m'n ziggo email instellingen in de ziggo omgeving heb ik toen de 'doorstuur' [forward toch?] niet gebruikt maar een eigen filter aangemaakt om een eigen variant te creeren [om zeker van te zijn dat er een kopie achtebleef bijvoorbeeld] deze heeft tijdlang prima gewerkt. Aanvankelijk heb ik deze filter aangepast met nieuwe destination @dres. Dit ging aldoor niet, de reden dat ik Ziggo benaderde, wat ik ook deed de eerste filter bleef ongewijzigd er in. Ik heb in de tussentijd de filter helemaal verwijderd, ging aanvankelijk ook niet [bleeft gewoon naar de oude adres forwarden]. Later heb ik bij wijze van test de doorstuur filter aangemaakt. Deze werkte en was ook de andere filter eindelijk weg, het lijkt er op dat het systeem pas overschreven wordt als je een ziggo filter aanpas/gebruik. Nu dat de email wel naar de [nieuwe] @dres wordt doorgestuurd ben ik in ieder geval 'gedekt' met m'n eerste wens, dat ik evt op de ziggo adres gestuurde berichten wel [tijdig] ontvang. De reden ik hier zekerheid over wil hebben is om dat ik Ziggo Bap heb en daar MOET je een Ziggo email @dres gebruiken. Ik moet zeggen, jij heb dingen gedaan die ik intussen niet meer zie staan, ik heb toen degelijk een eigen filter gemaakt maar ik zie die optie niet meer staan[?]. Ook heb jij het over forward, en ik zie alleen 'doorsturen' in de opties, terwijl ik degelijk forward [als onderdeel van een filter] heb gebruikt in den beginne. Hoe het ook precies is gelopen weet ik niet, ik heb nu een werkende 'doorsturen' filter voor de hoofd ziggo @dres en daar gaat het om. Ik kan alleen zeggen dat ik de ziggo omgeving instellingen niet gebruiksvriendelijk vindt, maar dat vooral de service van Ziggo [dat ondersteunen wij niet] te kort schiet.

Succes H :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan