• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Email account

antonius

Forum Gebruiker
Berichten
98
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik kan niet meer bij mijn hoofdaccount komen bij Chello.
Kan nog wel gewoon mail weg sturen en ontvangen.
Heb hierover ongeveer een week geleden contact hierover gehad met chello en ze kwamen na
een kwartiertje erachter dat m´n account gereset  moest worden.
Dit is tot op heden niet gebeurt.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee en weet hoe je op een andere manier weer bij
je hoofd-of gezinsaccount kunt komen??
Alvast bedankt,

Ton
 
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.
Je kunt email versturen en ontvangen, dus kun je wel gebruik maken van je emailaccount.

Bedoel je soms accountbeheer? Dus de pagina waar je aliassen aanmaakt.
 
Bij Chello heb je een hoofdaccount, daar kun je email adressen aanmaken.
In het totaal 5 email accounts aanmaken en die kun je dan via je hoofdaccount managen.
Als je dan inlogt kun je email adressen verwijderen of veranderen.
Dus niet de aliassen.
Nu kan ik dus niet meer in de hoofdaccount komen om dus veranderingen door te voeren.
Ik kan bij vier van de vijf email accounts die aangemaakt komen, maar juist niet in die ene
waar je dus alles kunt veranderen.
Misschien is het nu wat duidelijker???
 
Vul je wel je SID nummer en je wachtwoord in zoals dat op je contract staat?
 
Ja, dat zit allemaal wel goed, ik heb nu ongeveer 8 jaar chello en heb dit nog nooit gehad.
Mijn vrouw heeft ook een hoofdaccount en die werkt gewoon.
We hebben n.m.l. omdat we nog een oud contract hebben ieder een hoofdaccount.
Ik dacht eerst dat ze dat ingekrompen hadden, maar volgens hun had dat er niet mee te maken.
 
ff topic helpdeskgesprekken doorlezen.
Heb ik ook gehad.

https://ziggoforum.nl/posts/122029/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb.
Ik kon niet meer in account beheer komen, maar nog wel e-mail ophalen en versturen via mijn hoofdaccount.
Opvragen van m'n wachtwoord gaf het juiste wachtwoord terug, maar werkt niet.

Woensdag toch maar gebeld met de helpdesk.
Het bleek dat mijn password uit de goldmine tijd leestekens heeft, wat niet meer is toegestaan.
Ze zouden dit terugzetten naar een chello wachtwoord, wat verder gelijk is, maar geen leestekens heeft.

Account beheer werkt nu, maar e-mail, datagebruik, etc. werkt niet meer.
Het wachtwoord wijzigen werkt alleen voor account beheer. Mail functioneert niet meer voor het hoofdaccount, wel voor andere accounts.
De helpdesk kan ook niets doen, ik zou moeten wachten op een reset van het wachtwoord waar een andere mysterieuze afdeling aan werkt ???.
Het probleem zou bekend zijn en ze zouden eraan werken, maar ik verwacht er niets meer van.

Als dit zo doorgaat moet ik toch maar op zoek naar een andere provider.
Ik vrees dat alle 'trouwe' chello klanten met een oud password dit lot moeten ondergaan >:(.

Ik zou ieder geval geen reset aanvragen, zolang je mail werkt en er verder geen problemen zijn.
 
Het gaat goed, gistereavond kon ik niet meer bij de hoofdaccount van m´n vrouw.
Dus ook maar weer gebeld en kreeg ook het antwoord dat er een case van gemaakt was
en dat ze er mee bezig waren.
Ik moest in ieder geval het weekend afwachten.
Heb er eigenlijk totaal geen vertrouwen in.
Maar ja om nou op te zeggen, ik dacht dat je als oude klant één maand opzegtermijn had.
Maar daar hoor je ook weer over dat het 1 jaar zou kunnen zijn.
Heel onduidelijk allemaal.
 
Als je na 1 januari 2005 iets hebt veranderd aan je abonnement, bv ander abonnement gepakt, of je bent overgestapt naar een pakket, dan heb je automatisch te maken met de nieuwe voorwaarden.
Bij die nieuwe voorwaarden heb je een abbonnement van 1 jaar met een stilzwijgende verlenging van een jaar.
Heb je na 1 jan 2005 niets veranderd, dan heb je nog de oude voorwaarden en kun je per maand opzeggen.
 
Net m'n dagelijkse gesprek met de helpdesk gehad. Er is nu in ieder geval een case bij de technische dienst aangemaakt. Die werken dit weekend niet, dus dan kan weer een paar dagen duren. Tot vandaag stond er alleen vermeld dat een passwordwijziging niet doorkwam. Nu staat er tenminste een complete probleembeschrijving.

Ik denk dat het probleem is dat het password wat ze afgeleid hebben van het oude password, niet aan de eisen voldoet omdat er nu een cijfer in moet staan. In het account zetten ze gewoon dit 'illegale' password, maar de wijziging die naar de mailserver gaat wordt afgewezen. Iedere volgende update zal daarna ook falen. Een beetje systeembeheerder zou dit meteen kunnen oplossen.
Een nog betere systeembeheerder had zelfs nagedacht voordat dit soort foute wijzigingen in de password policy worden doorgedrukt.

Helaas heb ik net vorige maand een downgrade gedaan naar light. Pech dus.
Probleem van het garantieplan is dat je dat pas kunt aanvragen als het probleem is opgelost, wat niet lijkt te lukken.
Dit jaar zal ik dus geen mail meer ontvangen. Misschien volgend jaar beter.
 
Terug
Bovenaan