• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Elke Nacht 01:54 - E19 Preview Verlopen Foutmelding!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Doman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
2.700
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Al geruime tijd, sinds ik weer eens wat nachtelijke sportuitzendingen zit te kijken/op te nemen, heb ik een probleem van E19-Preview meldingen op mijn decoders.
Het bijzondere is dat deze foutmeldingen elke nacht om 01:54 plaats vinden!
De foutmeldingen zijn van korte duur maar uiteraard zeer irritant.
Ook verstoren deze foutmeldingen de opnames van mijn PVR! :x

Afgelopen dagen nog even wat test opnames gemaakt, ook met 2 decoders tegelijk:

Zaterdag 01-09, E19 Error, Siemens M750 Decoder
mkm750e19preview19og0.jpg


Zondag 02-09, E19 Error, Siemens M750 Decoder:
mkm750e19preview29hi1.jpg


Zondag 02-09, E19 Error, Humax IR Fox Decoder
mkhumaxe19preview19cb1.jpg


Zondag 03-09, E19 Error, Siemens M750 Decoder
mkm750e19preview39po3.jpg

 
CeeS zei:
Is dat op alle kanalen of alleen veronica en eurosport ?
Vanochtend 01:54 had ik het probleem ook op VRT2(Ketnet /Sporza)!

Of het op alle kanalen is weet ik natuurlijk niet, dat is aan Multikabel om het uit te zoeken natuurlijk! :lol:
 
Ik (en 2 vrienden van mij) hebben dezelfde problemen met onze HD (200707 + 200703 versies) decoders. Sinds de overgang naar het nieuwe signaal al.

Multikabel heeft al gesynced (onze preview loopt nog tot 9 september), wij hebben al spanning eraf gehad, etc. Na een paar minuten krijg je wel weer beeld, maar het blijft irritant.

En we hebben het trouwens op alle kanalen.
 
stefanv zei:
Ik (en 2 vrienden van mij) hebben dezelfde problemen met onze HD (200707 + 200703 versies) decoders. Sinds de overgang naar het nieuwe signaal al.

Multikabel heeft al gesynced (onze preview loopt nog tot 9 september), wij hebben al spanning eraf gehad, etc. Na een paar minuten krijg je wel weer beeld, maar het blijft irritant.

En we hebben het trouwens op alle kanalen.

heb hetzelfde probleem dan twijfel je of het nou aan je decoder ligt of bij multikabel.
 
The_Doman zei:
Of het op alle kanalen is weet ik natuurlijk niet, dat is aan Multikabel om het uit te zoeken natuurlijk! :lol:

Heb ondertussen bevestiging gehad dat dit probleem ook bekend is en met hoge prio onderzocht wordt, net als de andere gemelde problemen hier.
 
Ik had niet exact hetzelfde probleem, maar wel viel mij op dat ik afgelopen zaterdagavond op ALLE kanalen de E19 melding kreeg op mijn Panasonic ontvanger (de TU-DC40RD), ook na het resetten en de fabrieksinstellingen opnieuw te laden, ws. dus een fout in het toekennen van de rechten op de smartcard? Voorheen had ik hier nl. nooit last van. Het probleem duurde overigens de gehele avond, zondag deden alle kanalen het weer.

Een nadeel is sinds het nieuwe systeem dat ALLE kanalen gescrambled zijn, dus als je kaart nog niet is bijgewerkt voor de nieuwe maand dan kan je geen enkel kanaal bekijken...ook niet NL 1,2 en 3.
 
Momenteel nog steeds elke nacht om 01:54 die irritante E19 Preview foutmeldingen!

Heeft Multikabel nu al een oplossing of enig idee wat er aan de hand is???


Dinsdag 04-09, E19 Error !
mkm750e19preview49zq8.jpg


Woensdag 05-09, E19 Error !
mkm750e19preview59cr5.jpg


Donderdag 06-09, E19 Error !
mkm750e19preview69xr9.jpg

 
The_Doman zei:
Momenteel nog steeds elke nacht om 01:54 die irritante E19 Preview foutmeldingen!

Heeft Multikabel nu al een oplossing of enig idee wat er aan de hand is???
Is bekend en in onderzoek, zie mijn bericht hierboven.
Blijkbaar nog niet gevonden dus.

Weet je of dit bij Casema zelf ook gebeurt ?
 
Vermoedelijk wordt er elke nacht om 1 uur een synchronisatie uitgevoerd van de smartcard gegevens in de Multikabel database met het systeem van Casema. Casema heeft die informatie namelijk nodig om de Entitlement Management Messages (EMM) en Entitlement Control Messages (ECM) berichten in iedere multiplex te kunnen genereren voor de Multikabel abonnees. Tegenwoordig is er sprake van twee Conditional Access Systems (CAS) in het digitale TV signaal van Casema. Conditional Access ID 1538 wordt gebruikt voor de Casema abonnees en Conditional Access ID 1540 voor de Multikabel abonnees. Beide systemen zijn uiteraard wel Irdeto Conditional Access Systems.

Laatst was er nog even kortstondig een derde CAS, namelijk MediaGuard dat werd meegegeven bij het RNN7 signaal. Dat viel me op aangezien de Humax IR-FOX C niet alleen een IR icoontje toonde, maar ook een MG icoontje in de informatie balk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan