• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Elke avond internet traag: Horizon box, 1323TA

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeroenzer
  • Startdatum Startdatum
J

Jeroenzer

Hallo allen,

nu voor geruime tijd ervaren wij (voornamelijk ik omdat ik me er mee bezig houd) enorm traag internet,
nu vinden wij dit natuurlijk erg irritant (er eigenlijk genoeg van) omdat we er flink voor betalen (wie niet)

mij vraag is, ben ik nu de enige ? we hebben nu die horizon box maar laat ernstig te wensen over, en we zijn het eigenlijk een beetje beu om steeds van verschillende box en modem te moeten wisselen.

nogmaals, zijn wij de enige ? is er een instelling in de media box die ik over het hoofd zie ?

activiteit op de box op een avond.

4 laptops:
- 3 laptops gewoon internetten waarvan 1 af en toe download
- 1 laptop doet aan online gaming

Gr Jeroen

3 resultaten achter elkaar;





 
Hier ook al een tijdje (3137 vlaardingen). En dat zonder horizon...
Volgens helpdesk is er geen probleem, maar ik zie de laatste weken erg veel UPC monteurs in de wijk
 
Test eens op een paar andere testservers om uit te sluiten dat de meting niet klopt want deze snelheden zijn wel erg laag.
Heb je al contact gehad met UPC over de lage snelheid?
 
dit lijkt me ook niet normaal nee,
nu is het wel snel.

het is echt tussen 7-8 en 11 uur. dan heb ik belachelijk lage snelheden.

ik heb nog niet gebeld naar UPC zelf, ik dacht ik ga eerst hier vragen want misschien is het een config die ik zelf kan uitvoeren of iets dergelijks, ik ga sowieso bellen naar UPC morgen.

gr Jeroen
 
test je bedraad of wireless?
heb je op andere tijden wel goede resultaten?
 
precies het zelfde heb ik ook .overdag meestal 118 mb en s avonds als geluk heb 3o mb.hb box tv aan of uit maakt niet uit.
 
Dit lijkt wel enigszins op het capaciteitsprobleem wat vorig jaar speelde en grotendeels was opgelost.

Misschien eens een PM richting Jordy met je gegevens en een beknopte omschrijving van het probleem...


Edit: link toegevoegd
 
De capaciteitsproblemen beginnen dus weer... of zijn nooit weggeweest.
Wat een geluk dat hier de halve buurt is overgestapt op glasvezel :)
 
nspoor zei:
test je bedraad of wireless?
heb je op andere tijden wel goede resultaten?

hallo nspoor,

alles uiteraard bedraad getest.
nu lijkt het goed te gaan,

maar dit zal ik nog een keer testen wanneer heel nederland uit gegeten is en gaat internetten.. rond 8-9 uur dus :laugh:

Ik ben blijkbaar dus niet de enige...
 
Terug
Bovenaan