• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

elk uur valt internet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ruudg

beste allemaal,

ik ben Ruud, en nieuw in dit forum.
Sinds gisteren heb ik Ziggo alles in 1 plus, aangesloten door een monteur.

Na een uur viel mijn internet weg.
geen internet op bekabelde pc, wireless laptop, en geen on demand.
bellen lukt wel.

Ik kan bij het cisco epc3928 modem komen en inloggen.
Op het modem ziet alles er goed uit, alle lampjes zijn ook groen.
Toch geen internet. reboot pc helpt niet,
Kan op dat moment ook geen ip adres pingen(bijv 8.8.8.8)

Reboot modem helpt wel.

Dit was gisteren letterlijk elk uur, en het begon een uur nadat de monteur weg was.
Soms is er na een minuut of 2 a 3 vanzelf weer verbinding, soms moet ik het modem uit en aan zetten.

Zelfs wanneer al mijn pc's uitstaan en er dus eigenlijk niets op internet zit, valt de verbinbding weg na een uur (geen ondemand tv, modem restart en er is weer ondemand)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ben van plan om vanmiddag als ik thuyis kom de helpdesk te bellen.

Alvast bedankt,

Ruud Groenewoud
 
zit er nog een router oid tussen? of gebruik je de routerfunctie van het modem?
 
Hoi Leroy,

alles zit op het modem aangesloten.
pc zit achter in de cisco en de humax ook.
 
lastige dan, kan zijn dat er iets niet goed is aangesloten, wat je kan proberen is modem helemaal loskoppelen. Daarna kabels keer loshalen vanaf hoofdaansluiting. Goed aansluiten aandraaien (niet te strak) daarna modem weer online brengen.

Als het dan nog is zeker bellen en monteur langs laten sturen dan is het niet goed afgemonteerd.
 
laatst zelf een vervangen bij de buurman, het bleek dat de utp-uitgang poortjes niet goed werkten.
de beste man kreeg af en toe een melding op zn tv ( smart tv aangesloten met bekabeling op de utp poort), dat er een kabel los was.

modem is vervangen, probleem opgelost.

berrie.
 
bedankt voor de info,

Denk niet dat het aan de poortjes ligt, want dan
zou ik ook niet meer op mijn modem kunnen inloggen, en dat werkt prima.

als ik vanmiddag thuiskom zal ik alles eens loskoppelen en opnieuw aansluiten.

Zat ook aan een factory reset van het modem te denken.

Ik laat weten hoe het afloopt


update 22-11:

gisteren alle kabels los gehaald, modem uitgezet.
Coax kabel naar modem toe vervangen door een andere, de rest weer aangesloten, modem aangezet.

ik heb vervolgens via een batch elke minuut een ping laten lopen
en gelogd naar een bestandje met tijd en ping erin.
vervolgens ben ik tv gaan kijken.


Toen ik een paar uur later keek hoe het ging;
na een uur een onderbreking van 4 minuten.
Dit gebeurde totaal 3 x (onderbreking van 4 minuten ongeveer elke 50 a 55 minuten) en na de 4e onderbreking was de verbinding helemaal weg en kwam ook niet meer terug.
modem uit en aan loste dat weer op.

had gisteren avond geen zin meer om nog een modem reset te doen
en ook niet om de coax uit de muur te peuren en opnieuw aan te sluiten.

Dat doe ik vanavond nog even, en dan is het of witte rook of ziggo bellen 8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
update 23-11
het lijkt erop dat alles nu stabiel is.

heb geen nog modem reset gedaan en ook de kabel laten zitten 8)

Vanmorgen kon ik op mijnziggo nu ook mijn internet instellingen zien.
Heb wifi spots uitgezet.
Vanmorgen had is zowaar gelijk internet zonder reset,
en er loopt nu 2 uur een pingtest zonder storing.

ik laat deze de hele dag doorlopen, en ben benieuwd.

vanavond zal ik even laten weten hoe het afgelopen is.

update 20:00

alles ziet er goed uit.
niet eens een gemiste ping.
Geen idee wat het nu is geweest.

Misschien dat mijn account nog niet 100% was geactiveerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan