elk uur 20 ongeveer 15 minuten geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AVICT

Hallo beste mede gebruikers
ik bevind me in postcode gebied 1200 en heb sinds anderhalve maand het volgende verschijnsel: elk uur valt chello ongeveer 15 minuten weg het begint ongeveer 5 minuten over het hele uur en duurt dan ongeveer 15 minuten daarna werkt alles weer als voorheen
(je kan er bijna de klok op gelijk zette)
Hebben meer gebruikers last van dit verschijnsel en zo ja wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
Groetjes uit Hilversum.
 
R

rd

Zet de klok eens 13 minuten verder ( het liefst in de bios, meteen na het opstarten). Kijk dan eens wat er gebeurt. Nog steeds 5 minuten over het uur? Zo ja, dan lijkt het me dat er een of ander progje (virus) draait dat de klok uitleest en vervolgens ...

Hou ons op de hoogte, wij zijn zeer nieuwsgierig.
 
Topicstarter
Topicstarter
A

AVICT

dank voor je reactie maar dat lijkt me niet de oorzaak ik heb het namelijk op meerdere computers (totaal 4 verbonden met het kabel modem via een nextland routertje) en de klokken van die computers lopen niet alemaal gelijk. ook zijn het verschillende besturings systemen (win 98, win 2000, win xp, en linux) dus een virus is eigenlijk niet mogenlijk. (ook omdat alles voorzien is van virus scanners en de router als firewal dient)
maar graag meer ideeen uiteraard.
andermaal groetjes.
 

novioclub

Forum Gebruiker
Berichten
177
>:DSinds die virus is geweest bij chello kan ik geen ftp meer doen en ook niet streamen zit hier met plus en bij chello zeggen dit ligt aan mij terwijl een kennis dit ook heeft en daar betaal je 79 euro voor :P
 
J

jpietra

Ik zit ook in 12xx en heb het ook gehad. echter korter (1 minuut)
Ze hadden dns problemen, en ik twijfelde eerste aan mijn dns forwarders hier, het lijkt bij mij nu ok te zijn, wel fluctuerende pingtijden. op de def gateway. ::)
 
Topicstarter
Topicstarter
A

AVICT

He "needinput" DNS problemen lijkt me een mogenlijke oorzaak aangezien ik gemerkt heb dat de mail af en toe wel gewoon door werkt. dan rijzen er bij mij 2 vragen ; hoe breng ik de chello helpdesk aan hun verstand dat hun DNS server niet goed werkt of kan ik een andere dns kiezen.
(nu staat er slechts 1 in mijn routertje ingevult en dat is:
62.108.1.65)
Vervolg vraag is dus kan ik nog andere IP's van DNS servers in mijn router invullen als deze DNS inderdaad problemen geeft.
Greets uit Hilliwood :-) ???
 

Santana

Forum Gebruiker
Berichten
52
Heb weliswaar geen router, maar ik heb de standaard Chello DNS server ingewisseld voor die van een universiteit en XS4ALL. Sindsdien nauwelijks meer problemen gehad...

Deze link heb ik ergens opgedaan, weet niet meer precies waar, maar genoeg DNS servers:
https://www.draytek.nl/router/extra/dnsservers.html

Santana
 
R

rd

Als je wat meer wil weten over het probleem met die DNS servers lees dan het volgende topic even:
https://ziggoforum.nl/topics/3332/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
R

rd

Heb je het probleem nog steeds? Er schijnen her en der overwacht enkele problemen te zijn opgelost. Chello heeft misschien toch wat zaken bijgesteld.
 
Topicstarter
Topicstarter
A

AVICT

Vrienden......
Ik ben even een dag weg geweest maar voor mijn vertrek (afgelopen vrijdag heb ik donderdag nog de DNS servers aangepast en ik gebruik nu ook die van Xs4all en vervolgens is het probleem inderdaad verdwenen.
Alleen gezien het laatste bericht van "boor" weet ik niet zeker of dit inderdaad de oorzaak van de storing was of dat ze (chello techneuten) zelf iets verbeterd hebben waardoor ik nu weer een tevreden gebruiker ben :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan