• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EK & Olympische Spelen HDTV op Kanaal 14

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hopla
  • Startdatum Startdatum
H

hopla

De twee grootste kabelmaatschappijen van Nederland, Ziggo en UPC, zullen de tijdelijke HDTV variant van Nederland 1 vanaf volgende week aanbieden op kanaal 14.
Ziggo had ons eerder al laten weten dat dit speciale HD kanaal, dat tot aan met de Olympische Spelen in de lucht zal zijn, via kanaal 14 kosteloos aan haar klanten aangeboden wordt. Inmiddels heeft ook UPC tegenover Hardware.Info bevestigd dat het deze zender op kanaal 14 zal plaatsen. Klanten met een HDTV ontvanger kunnen door op kanaal 14 af te stemmen genieten van het gehele EK in 720p HDTV kwaliteit.

Canal Digitaal Satelliet zal de zender ook in haar programma opnemen, maar kon ons nog niet vertellen op welk kanaal Nederland 1 HD terug te vinden zal zijn.

Bron: Hardware info.
 
Zondag is het zover kanaal 14 NL1HD gaat dan als het goed is de lucht in... cant wait.
 
petry zei:
Zondag is het zover kanaal 14 NL1HD gaat dan als het goed is de lucht in... cant wait.

Wordt pas echt leuk als voetbal begint. Daarbuiten is het upscaled Ned 1, waar je naar kijkt.
 
dat is wel wat minder, had gehoopt dat het standaard 720p (of 1080i :P :P) zou zijn geweest.
Met upscalen bereik je nog steeds niet de ultime beeld ervaring.
 
Het begin is er in ieder gavel ;D.

Edit: Bij Ziggo is Ned 1 HD op kanaal 14 inmiddels Live gegaan. Bij mij is RNN7 helemaal verdwenen ;D. Denk dat ze al aan het voorbereiden zijn.
 
Koekiemonster zei:
Wordt pas echt leuk als voetbal begint. Daarbuiten is het upscaled Ned 1, waar je naar kijkt.

Inderdaad. Momenteel is het Roland Garros in upsampled SD, wat er niet of nauwelijks beter uitziet dan de normale 8 mbit MPEG2 stream van Nederland 1.

https://www.hardware.info/nl-NL/news/ymickpqYwpmacZY/Nederland_1_HD_nu_beschikbaar_bij_Ziggo/
 
Ben benieuwd of het Journaal wel in HD uitgezonden wordt zo meteen (zonder upscaling).

Die studio's zijn onlangs voor een paar miljoen euro volledig opgebouwd in HD.
 
Terug
Bovenaan